Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Sony RX100 MKIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De nieuwe Sony RX100 MKIII

    Sony doet het toch maar weer, de RX100 wordt uitgebreid met een derde model.
    Een 24-70 1.8/2.8
    Pop-up EVF
    Volledig opklapbaar LCD.
    Eerste beelden.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

  • #2
    Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

    Geef er mij gerust maar zo ééntje
    Ik vraag me wel af hoe degelijk die pop-up zoeker is. Met een pop-up flash kom je fysisch niet echt mee in aanraking, maar een zoeker is toch iets waar je al vlug je oog eens wil tegen zetten (of per ongeluk tegenaan stoot). Een ingebouwde zoeker had ik veiliger gevonden, denk ik.

    Morgenvroeg de officiële aankondiging van Sony.

    Als de vermoedens van +/- $800 juist zijn, is dat wel een erg prijzig cameratje.
    http://kasper.photography & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

      Mooi, maar ik blijf gewoon bij versie II .

      Voor dit soort toestel heb ik liever wat meer bereik, en als ik naar f/1.8-2.8 wil, dan hou ik het wel breed genoeg.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

        Ik koop hem zeker, voor de zoeker en 1.8-2.8 lens.
        En met dit toestel is de kloof tussen dslr en kompakt weer wat kleinder geworden....

        Comment


        • #5
          Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

          Leuk, maar ik kan mij elk jaar geen € 750 of daaromtrent permitteren om dit op te volgen ... de M2 zal ook wel fotos blijven nemen zeker ndata de MKIII er is

          Comment


          • #6
            Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

            Wanneer zou hij beschikbaar zijn?
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

              Juli waarschijnlijk beschikbaar.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

                Als ze slim zijn proberen ze deze nog op de markt te krijgen voor het verlof

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                  Geef er mij gerust maar zo ééntje
                  Ik vraag me wel af hoe degelijk die pop-up zoeker is. Met een pop-up flash kom je fysisch niet echt mee in aanraking, maar een zoeker is toch iets waar je al vlug je oog eens wil tegen zetten (of per ongeluk tegenaan stoot). Een ingebouwde zoeker had ik veiliger gevonden, denk ik.

                  Morgenvroeg de officiële aankondiging van Sony.

                  Als de vermoedens van +/- $800 juist zijn, is dat wel een erg prijzig cameratje.
                  Ik ben ook niet zo fan van die pop-up zoeker maar begrijp wel de strategie van Sony hieromtrent om de camera zo compact mogelijk te houden.
                  Er is trouwens geen plaats voor een vaste zoeker door het grote LCD scherm.
                  Een kleiner LCD scherm en daarboven de EVF zoals de NEX camera's (nu Alpha) is een mogelijkheid, doch is zo'n camera zoals bv een a6000 dan weeral groter en dat is niet het uitgangspunt van de RX100 reeks.

                  De prijs is in verhouding met de vorige RX camera's correct omwille van de ingebouwde EVF.
                  Een EVF van dit type in add-on versie kost al snel 200-300 euro.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

                    Eindelijk EVF. Ik denk dat ik niet de enige ben die op zoiets
                    zit te wachten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

                      .. en ik snap totaal niet wat men daarmee denkt te winnen .. buiten het dSLR syndroom van "hoera, ik kijk door een gaatje ..." ... ik heb een "oude" Fuji X100 in bruikleen en daar heb ik OVF, EVF en LCD .. de keuze is daar bijzonder snel gemaakt!

                      Comment


                      • #12
                        Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

                        Eerste impressie:
                        Few compact cameras have garnered as much attention as the Sony Cyber-shot RX100 and RX100 II. Sony had managed to squeeze a much bigger sensor into some cameras only a little larger than the Canon S-series enthusiast compacts. And, in common with the S-series and Fujifilm's XQ1 they struck a pragmatic balance between zoom range and lens speed. They could boast an F1.8 lens at the wide end of things, but were down to a less impressive F4.9 at the full extent of their zooms.


                        En op de sony website:
                        Last edited by DucBlade; 16 mei 2014, 10:08.
                        Nikon + glasbak
                        Failure is always an option...

                        Comment


                        • #13
                          Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

                          Toch wel een eigenaardige en dubbelzinnige eindzin in de "first impression" ...

                          quote
                          "...So, while we're excited by the potential of the RX100 III, we're a little worried that it might be another great camera that we just can't love."
                          /quote

                          Comment


                          • #14
                            Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

                            Knap! Zal ik zeker kopen, het ontbreken van zoeker hield mij tegen om een van de 2 vorige modellen te kopen , bij teveel zonlicht gebruik ik graag een zoeker...

                            Comment


                            • #15
                              Re: De nieuwe Sony RX100 MKIII

                              Bij veel zonlicht is de LCD perfect zichtbaar .. en je kan de lichtsterkte nog aanpassen .. is IMHO nauwelijks een objectief argument voor een discrete zoeker, afgezien van een subjectieve persoonlijke voorkeur natuurlijk. oh well ...

                              Comment

                              Working...
                              X