Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuwe Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop nieuwe Nikon

    Momenteel heb ik een Sony alpha 300 met enkele objectieven maar zou willen overstappen naar Nikon. De Sony zou ik in eerste instantie wel blijven gebruiken.

    Mijn voorkeur gaat naar de volgende toestellen (tenzij er tegenvoorstellen zijn):
    • Nikon D3200 met 18-105
    • Nikon D5200 met 18-105
    • Nikon D90 met 18-105


    Welk toestel zou je aanraden? D90 links laten gezien zijn leeftijd maar staat ondanks zijn kwaliteit wel goed geprijsd?
    Of enkel een body en een beter/lichtsterk objectief waarbij ik binnen het budget blijf (650 euro)? Welk objectief zou ik er dan bij nemen?
    Liefst een all-round objectief met een bereik zoals hierboven opgegeven opdat ik zo weinig mogelijk moet wisselen.

    Alvast bedankt voor de feedback/tegenvoorstellen.
    Sony α7ii
    5OOpx

  • #2
    Re: aankoop nieuwe Nikon

    d3200 en 17-50mm f2.8 tamron of sigma, dat ligt ongeveer in je budget, zeker voor goed glas gaan...
    en waarom geen tweedehands d7000, met zo'n lens
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: aankoop nieuwe Nikon

      Waarom niet de Nikon D3300?
      http://www.nikon.be/nl_BE/product/di...consumer/d3300
      Last edited by yves wouters; 14 mei 2014, 17:33.
      digitaal impressionist

      Comment


      • #4
        Re: aankoop nieuwe Nikon

        Waarom niet de Nikon D3300?
        Omdat die prijs/kwaliteit niet echt een goeie koop is...
        Ik zou voor de d5200 gaan, mede door z'n makkelijke bediening.

        De d90 is overigens ook een zeer goed toestel, maar die loopt toch al weer een tijdje mee...
        Met de kitlens zit je goed, tenzij je constant in donkere ruimtes fotografeert (concert...)
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: aankoop nieuwe Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
          Omdat die prijs/kwaliteit niet echt een goeie koop is...
          Ik zou voor de d5200 gaan, mede door z'n makkelijke bediening.
          in zoverre dat ik het uit onderstaande vergelijking kan opmaken zijn er wel verschillen die de ene keer beter uitvallen voor de ene en dan weer voor de andere maar om over een niet zo goede koop te spreken...

          Last edited by yves wouters; 15 mei 2014, 06:05.
          digitaal impressionist

          Comment


          • #6
            Re: aankoop nieuwe Nikon

            Bedankt voor de reacties. Ik ga nog een beetje verder vergelijken. Ik zie wel weinig verschil tussen de D3300 en D5200, tenzij de hogere iso en het feit dat de D3300 een nieuw toestel is. Ik denk niet dat ik voor de D3300 zal kiezen gezien de beperkte verschillen waar ik niet onmiddellijk mee zal werken.

            Is die 18-105 een degelijke all-round (gezien het bereik)? De 17-50 f2.8 van Sigma of Tamron vind ik iets te kort.
            Sony α7ii
            5OOpx

            Comment


            • #7
              Re: aankoop nieuwe Nikon

              18-105 is een zeer degelijke allround lens.
              Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

              Comment


              • #8
                Re: aankoop nieuwe Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
                18-105 is een zeer degelijke allround lens.
                Degelijk..... Leer dan maar best meteen hoe je de bayonet vervangt.... http://m.youtube.com/watch?v=I-qwye3EkC0

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop nieuwe Nikon

                  Degelijk..... Leer dan maar best meteen hoe je de bayonet vervangt....
                  Het is wel maar een kitlensje van 300 euro...
                  Gewoon voorzichtig zijn.
                  Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop nieuwe Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
                    Het is wel maar een kitlensje van 300 euro...
                    Gewoon voorzichtig zijn.
                    voor sommige is blijkbaar €300 maar een peulschil
                    andere moeten daar een week of meer voor werken en is dat veel geld

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop nieuwe Nikon

                      voor sommige is blijkbaar €300 maar een peulschil
                      andere moeten daar een week of meer voor werken en is dat veel geld
                      Ik bedoelde enkel dat je niet kan verwachten dat hij de bouwkwaliteit van een lens van 1000+ euro levert.
                      Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                      Comment


                      • #12
                        Re: aankoop nieuwe Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
                        Ik bedoelde enkel dat je niet kan verwachten dat hij de bouwkwaliteit van een lens van 1000+ euro levert.
                        voor iemand die bij een instapdslr een lens zoekt zal niet vlug aan enen denken van 1000+ euro denk ik :-)
                        no harm intended....

                        ik denk dat de topicstarter eerder eens moet verduidelijken aan welke soort fotografie hij doet of wil doen,
                        dan kunnen we hem helpen/informeren in zijn keuze
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: aankoop nieuwe Nikon

                          Bedankt voor de feedback.

                          Soort fotografie: een beetje vanalles (gezien mijn keuze van bereik) maar vooral vakantie (landschappen)/huis-tuin-keuken/de kinderen.

                          Ik heb met mijn alpha 300 enkele objectieven waarbij ik vnl de 16-105 gebruik gezien zijn gemak in lengte en ik dus niet al te vaak hoef te wisselen. De overige objectieven gebruik eigenlijk te weinig.
                          Sony α7ii
                          5OOpx

                          Comment


                          • #14
                            Re: aankoop nieuwe Nikon

                            Ondanks zijn ouderdom de D90 is een uitstekende camera en de best verkochte toen in zijn reeks!!!

                            grtz

                            Templar
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: aankoop nieuwe Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                              • Nikon D3200 met 18-105
                              • Nikon D5200 met 18-105
                              • Nikon D90 met 18-105


                              Welk toestel zou je aanraden? D90 links laten gezien zijn leeftijd maar staat ondanks zijn kwaliteit wel goed geprijsd?

                              Liefst een all-round objectief met een bereik zoals hierboven opgegeven opdat ik zo weinig mogelijk moet wisselen.
                              Als ik dit zo lees, dan zou ik toch eens over het volgende nadenken als ik jou was :

                              - Je gaat hiermee naar 2 heel gelijkaardige setjes. Persoonlijk zou ik eerder proberen er bv. een lichtsterke prime aan toe te voegen in plaats van alweer een allround zoom.
                              - Tegelijkertijd met twee verschillende merken werken is niet handig. Verschillende ascessoires, dus batterijen, flitsers, edm zijn niet uitwisselbaar, en verschillende stuctuur van menu's, knoppen, ... waardoor je een deel automatisme verliest.

                              Ik zou dus een keuze maken voor één merk, gewoon om mezelf de frustratie van het telkens moeten zoeken naar iets te vermijden. Dus Sony verkopen en twee Nikons erbij, of een Sony houden en er een tweede Sony bij. Qua lenzen zit je met één allround-lens goed, en neem daarbij bv. een 35/1.8 of 85/1.4, of een Sigma 8-16. Dan kan je gaan spelen met nieuwe manieren om een beeld vast te leggen, met een verschillende lens afhankelijk van je doel en van de omstandigheden.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X