Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De helaasheid der (safari)dingen, 38/50; Egyptian Geese.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De helaasheid der (safari)dingen, 38/50; Egyptian Geese.

    (Copy/paste) :
    Bij deze 50 shots, geen enkele perfect, want het leven is niet perfect, en zeker niet in Afrika.
    Hardcore mode; ik ga 50 pics kiezen van enkel vogels.
    Double hardcore mode; en enkel van mijn laatste reis.
    Foto 38/50; Egyptian Geese. Toegegeven; wss het minste uit het serietje. Maar de reden waarom deze pic erbij zit is niet verschillend dan de andere: vaak krijg je in de natuur een subject voor je neus in allesbehalve perfecte omstandigheden. In dit geval; ik krijg eindelijk eens een gezin met chicks te zien (een Egyptische Gans op zich is niks speciaals in Zuid Afrika), zwemmen die helaas op een meer van een dam die net aangelegd is. Dus nou krijg ik eens een egale achtergrond, is het een oever van bruine modder. Ik heb wat creatief gecropt, maar het wordt er niet veel beter op.

    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Re: De helaasheid der (safari)dingen, 38/50; Egyptian Geese.

    mooie opname van deze familie Egyptische ganzen.
    Groeten Leon
    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

    Comment


    • #3
      Re: De helaasheid der (safari)dingen, 38/50; Egyptian Geese.

      Deze zitten ook hier in onze streken hoor...
      Ik denk zelfs dat het een grotere uitdaging is om alhier langs de banen foto's te maken dan in de brousse imo.
      In de brousse heb je wss meer mogelijkheid om dichterbij te komen + de grote diversiteit van grotere dieren. Hier staat er draad... en verder gaat niet meer.
      correct me if i'm wrong. zeker niet kwaad bedoeld.

      Deze familie zit wat gevangen in het beeld weinig ruimte over links en rechts.
      http://500px.com/lishapics

      Comment


      • #4
        Re: De helaasheid der (safari)dingen, 38/50; Egyptian Geese.

        Oorspronkelijk geplaatst door lisha Bekijk bericht
        zeker niet kwaad bedoeld.
        No offence taken

        Je hebt een punt. Bij ons is de natuurpracht serieus uitgedund tov eender welk Afrikaans park.
        Maar daartegenover staat dat wij hier in België vele dieren perfect weten zitten, en dat we de tijd nemen om ze zelfs te lokken, en dan een schuilhut gebruiken en zo.

        Maar da's niet het punt dat ik wil maken. Waar het voor mij om gaat is;

        Heeft een internet-fotogroep meer plezier in het sharen van plaatjes die misschien niet perfect zijn, maar die wel een toffe reiservaring of een unieke wildlife-encounter tonen? Of hebben we hier meer plezier met te kijken naar twee plaatjes per maand van een pro (of veeleer wouldbe-pro) die hier enkel zijn top plaatjes komt neer zetten, compleet met montage in frame en met een halve pagina peptalk dat niet meer is dan vermomde reclame?

        Het gevaar van optie 2 is dat je je resultaten gaat afstemmen op die van hen, waardoor er van je natuurreis amper vijf plaatjes overschieten, die je dan hier neerpoot. En wat volledig verloren gaat is het plezier van je hobby dat je wou delen met je mede-hobiisten, en de voldoening die natuurfotografie je geeft.

        Het is heus niet zo dat als je een "pro" inhuurt, dat je dan thuis komt met allemaal plaatjes zoals die paar plaatjes van hen. Ik weet dat dat niet zo is, en ik weet dat hun aantal platen van "National Geographic kwaliteit" niet hoger ligt dan bij een gewone natuurreis zonder begeleiding.

        Dus dat beeld/idee wil ik tegengaan. Want ik zit (deeltijds) ook in deze "industrie", als pro dan nog, haha (ttz niet als fotograaf, maar wel als gecertifieerd gids). Maar door mijn niet-perfecte platen te posten, en zonder peptalk en reklame, hoop ik aan te tonen waar het écht om gaat (de voldoening een natuurreis), en hoop ik dat mensen gaan spreken over hun ervaringen (wie was de gids, welk land, welk park, wat kan je aanbevelen en wat kon beter), en ook over specifieke diersoorten, enz enz.

        Wat ik nu zie is dat natuurreizen an sich amper aan bod komen hier. De meesten trekken naar plaatsen in eigen land, en tonen daarvan de resultaten. Die zeer mooi zijn, laat dat duidelijk zijn. Maar ik vraag me dan meteen af; doen zo'n mensen dan ook geen reis in functie van hun hobby? Tonen ze hun resultaten niet omdat het toch geen nut heeft "op te boksen" tegen die paar pro-platen? Of leeft bij hen de perceptie dat natuurreizen duur zijn? (Als je kijkt naar de prijzen van de pro's is dat natuurlijk zo, want je betaalt mee voor hun reis, plus hun zaak moet nog winst maken ook)
        http://www.theafricabug.com

        Comment

        Working...
        X