Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zo blij... met de 1D MARK II (update met ruistest)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zo blij... met de 1D MARK II (update met ruistest)

    - Camera voelt aan als een solide blok, bediening is even wennen (komt een stuk overeen met een 10D) maar eens je ermee webent lijken alle knoppen te staan waar het moet en is alles in een mum van tijd geregeld en veranderd

    - normaal werd er gezegd dat de opstarttijd 1.5sec is, ik weet nu niet vanwaar dit komt, maar als je de camera aanzet kan je ogenblikkelijk een foto nemen, duurt zeker geen halve second

    - de 1.3x cropfactor is heel heel welkom voor mij (is eerder persoonlijk denk ik want niet iedereen houdt van breedhoek).

    - Autofocus is beestachtig snel, ongelooflijk correct en zelfs in low light doet ie het schitterend

    - De viewfinder is een stuk groter dan bv een 10D, 300D, D100 enz, ook is ie helderder, 100% coverage en meer info (heel belangerijk, vond ik een misser op de 10D is dat de iso waarde aangeduidt staat)

    - De sluiter is luid, infeite een stukje te luid, maar het is aan de andere kant een heel solide klak

    - De max burst is gewoon supersnel

    - het LCD schermpje achteraan is een stuk beter dan op een 10D (meer resolutie en groter)

    Nu kwestie van beeldkwaliteit

    - 't zijn 8 MP bestanden, niet zoveel verschil met een 6.5 Mp bestand maar je ziet toch het verschil

    - de scherpte is ongelooflijk, bij verschillende reviews werd er vermeld over iet wat softe beelden, maar de beelden die eruit rollen zijn heel erg scherp, een stuk scherper dan bij men 10D

    - kleuren zijn heel goed, ook had ik eens een review (persoonlijke review op fotographiereview) gelezen van een man die zei dat rood soms eerder purperachtig kon uitslaan, heb ondertussen wat rode bloemen, een rode wagen, rode gordijnen, enz... zitten fotograferen maar het rood en ook de andere kleuren komen er heel realistisch uit

    - last but not least, de ruis, wel 't is ongelooflijk maar het scheelt een pak met men 10D, niet overdreven, plaatjes zijn zo gaaf als wat, moet dit nog wel eens verder uittesten op hogere isowaardes maar op het eerste zicht is de ruis bij deze camera een technisch wonder

    Schiet op dit moment in JPG formaat, maar de kwaliteit van de JPG's is heel goed, de compressie is extreem laag, bv heb een landschap getrokken en het JPG bestand was 6.17 Mb, over het algemeen heb je bestanden van 4-5 Mb


    Dit is hier maar in een rapke getypt maar ik zet hier nog wel een paar updates met wat fullsize crops ivm ruis, scherpte, contrast, kleuren enz... , nu eerst nog een beetje verder gaan spelen.
    Een fullsize beeld kan ik spijtig genoeg niet plaatsen aangezien ik momenteel webruimte tekort heb.

    Hoe dan ook, de eerste indrukken geven aan dat dit een dijk van een camera is waar ik momenteel geen slecht woord kan van zeggen, behalve misschien de luide sluiter (hij is echt heel luid)

    zie de afbeelding hieronder, is een samenstelling van allemaal 100% crops, de isowaardes staan op ieder deel geschreven.
    Het groene blik is de schaduwkant, dus de donkerdere partijen (belichting kwam van rechts), daar kan je uiteindelijk ruis beginnen zien, evenals in het middendeel, het effen blauw, op het oranje blik daarintegen zie je praktisch geen ruis, zelfs niet op ISO 1600

    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

  • #2
    Proficiat met je aanwinst Frederic!

    ...beetje jaloers... mag ik hem eens vasthouden als we elkaar nog eens tegen het lijf lopen?
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Gaaf !!!

      Ik zou um wel eens in Burst-mode willen horen, waarschijnlijk is dat net een mitrailleur die afgaat

      Je zult wel een zeer gelukkig persoon zijn nu.

      Proficiat met je nieuwe aanwinst.

      Met de groeten van Stanley !

      Albumpies

      Canon Stuff

      Comment


      • #4
        Veel plezier met je nieuw speelgoed!
        "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

        Comment


        • #5
          Congrats met je aankoop, ik weet over wat je spreekt, ik werk zelf met de Mark II van 21 april. De fabeltjes over softe beelden zijn verspreidt door mensen met ne confituurpot als lens. Wat ik wel heb opgemerkt na 2 maanden werken met dit toestel. Je zou in RAW moeten werken. Ik heb de stap gezet en nu voor mij nog alleen maar RAW met de Mark II. Het is werkelijk een groot verschil met een jpeg uit de camera, al zijn die ook steengoed, een door C1 geconverteerde Raw is toch nog heel wat anders.

          Nog héél veel fun met je Mark II

          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            hallo ,ik werk met de dpp software om mijn rawbestanden te bewerken ,er is iets dat ik niet begrijp en dat is die faithful colorsetting ,de kleuren zijn veel feller (eigenlijk beter)maar nergens vind ik daar uitleg over

            Comment


            • #7
              Kwijl, kwijl, kwijl.... Ach ja, die zal nog een beetje moeten wachten...

              Desalniettemin: have fun!! En laat ons ook maar meegenieten... Hmm een macroke op 8MP....
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                nen dikken proficiat

                en ik moet toegeven, ik zou graag in uw schoenen staan
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #9
                  Originally posted by fredericrom
                  (hij is echt heel luid)
                  Die kan je stiller zetten met je persoonlijk settings.
                  Op de 1D zou dat tot een beetje kwaliteitsverlies leiden naar het schijnt, maar op de 1DMkII zijn daar nog geen berichten over.

                  Dat zeiden ze mij toen ik de eerste keer zei dat het luid was (kom ook van een 10D).

                  Comment


                  • #10
                    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Dat je er maar veel fotoplezier aan mag beleven !!
                    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                    Comment


                    • #11
                      Die kan je stiller zetten met je persoonlijk settings.
                      Op de 1D zou dat tot een beetje kwaliteitsverlies leiden naar het schijnt, maar op de 1DMkII zijn daar nog geen berichten over.
                      idd, in je persoonlijke voorkeuzes kun je die stiller zetten, maar wat je volgens mij dan wel hebt is dat je black-out langer wordt, nu ik test het nog allemaal even verder uit, camera begint op zen plooien te komen qua instellingen naar mijn goesting (pers voorkeuzes, parameters, enz...)
                      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                      Comment


                      • #12
                        ja voor die prijs, mag je wel wat krijgen hé

                        alé 't amusement
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by CooMa
                          Kwijl, kwijl, kwijl.... Ach ja, die zal nog een beetje moeten wachten...

                          Desalniettemin: have fun!! En laat ons ook maar meegenieten... Hmm een macroke op 8MP....
                          idem
                          --
                          Play Drakensang - a free online mmorpg

                          Comment


                          • #14
                            Proficiat !!!!! Frederic met je nieuwe aanwinst.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

                            Comment


                            • #15

                              Al de rest heb ik graag gelezen, maar dees nog het meest in het bijzonder:


                              - De viewfinder is een stuk groter dan bv een 10D, 300D, D100 enz, ook is ie helderder, 100% coverage en meer info (heel belangerijk, vond ik een misser op de 10D is dat de iso waarde aangeduidt staat)
                              Veel plezier met je nieuw 'speelgoedje'...
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment

                              Working...
                              X