Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a57 en accessoiresvinden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a57 en accessoiresvinden?

    Hallo,

    Mijn naam is Ken Rotthier en woon in Deurne. Aantal jaar geleden ben ik begonnen met mijn eerst dslr namelijk een Sony a230 met 18-55 Kit lens.
    Na een tijdje een lens bijgekocht namelijk Sony 18-200. Dit werd voornamelijk gebruikt als hobby en prive doeleinden.
    Maar nu krijg ik meer vraag van vrienden om eens foto's van hun te nemen enz. Ideaal voor ervaring op te doen natuurlijk.
    Maar nu kom in bij het probleem dat ik namelijk niet veel spullen vind die ik nog zou willen aankopen.
    Als ik op sites gaan kijken is het vooral Nikon en Canon. 2 De hands ook vrij veel dingen te vinden voor die merken maar minder voor Sony. Ik weet dat ik Minolta lenzen kan gebruiken enz, maar lenzen heb ik voorlopig nie echt behoefte aan.
    Vorig weekend even langs de fnac en makro geweest toevallig langs de foto afdeling geweest. Geen Sony onderdelen te vinden.

    Nu was mijn vraag zou het beter zijn om dit setje te verkopen en over te stappen naar Nikon/Canon. Of toch de sites blijven bekijken en hopen of iets binnen budget/intresse?

    Mijn dank bij voorbaat.
    Mvg Ken Rotthier

  • #2
    Re: Sony a57 en accessoiresvinden?

    waar ben je dan precies naar op zoek? Een body heb je en lenzen heb je.
    Weet niet via welke sites je zoekt, maar je kan vaak al iets meer vinden op marktplaats.nl, waar het aanbod van Sony toch al iets ruimer is en uiteraard ook via ebay.
    Ook in de rubriek aangeboden op deze site kan je soms wel wat vinden, hoewel het aanbod voor sony inderdaad opmerkelijk kleiner is dan bv Canon of Nikon.

    Mvg,
    Kristof

    Comment


    • #3
      Re: Sony a57 en accessoiresvinden?

      Het is niet dat ik actief op zoek ben naar iets. Soms gaan ik eens wat sites rond
      zoals: 2dehands.be kapaza fotokonijnenberg enz. En kijk ik eens even tussen de dingen en viel mij gewoon op dat er voor sony niet veel is.
      en als ik dan iets vind, dan ben ik meestal bij nikon/canon goedkoper af ben dan bij sony. Batterijgrip bestaat zelfs niet voor a57. Voor een flitser heb ik dan weer een adapter nodig. Voor lenzen kan ik bij Minolta en sony zien maar dak kan canon/nikon ook.
      Vandaag even langs de media markt geweest en hij zei dat het idd zo is. Maat dat ik natuurlijk zelf een beslissing moet nemen hou ik dit bij of stap ik over naar een ander merk. Ik weet ook niet goed wat ik voor mijn setje kan vragen eerlijk gezegd.

      Sony a57
      sony draagtas met verwisselbare dividers.
      Sony 18-55 sam + uv filter + bescherndop
      Sony dt 55-200 sam + uv filter + Zonnekap + beschermdop

      Als er iemand een idee heeft van de waarde.

      Comment


      • #4
        Re: Sony a57 en accessoiresvinden?

        Ik zie niet echt in waarom je zou veranderen van merk. Met die A57 en twee bijbehorende standaardlenzen heb je een hele degelijke basisset. Net zoals je bij Nikon een D3200 zou kopen met kitlenzen of een 650D bij Canon.
        Sony heeft wel degelijk zijn eigen flitsers (meerdere types zelfs), en third party flitsers die normaal rechtstreeks bruikbaar zijn. Bij de nieuwste types zit een adapter voor de twee mogelijke flitsvoeten die Sony ondertussen heeft; heb je een oudere flits (bv de 36AM, 42AM, 43AM ...) dan past die zonder adapter op je A57.
        Het klopt dat het totaalaanbod van accessoires kleiner is. Bovendien weten verkopers uit bv een MediaMarkt veel minder af van Sony dan van Canikon ... en kennen ze zeker de geschiedenis van de toestellen niet. Dus: zorg dat je zelf de materie kent. :-)
        Wat je fotografie betreft, hangt het af van wat je zelf zou willen bereiken. Portretfotografie? Sport? Indoor? Outdoor? Urbex? In tegenstelling tot wat je misschien denkt, is niet je body het belangrijkste, maar je lenzen. Daar zit je nu een beetje zwak.
        Neem je regelmatig een portret, dan ben je bv beter af met de Sony 50 1.4 of 1.8 lens. Of nog goedkoper: de oude Minolta 50 1.7 die optisch heel vergelijkbaar is met die Sony-lenzen. Te vinden voor minder dan 100 euro ... via de 2dehandssites die je zelf opnoemt, maar je moet wel actief zoeken. Of zoals Kristof vernoemt: via de rubriek Kopen/verkopen op deze site.
        Wil je urbex of landschapsfotografie? Zoek dan een breedhoeklens tweedehands.
        Snelle sporten? Dan moet je voor een snelle en lichtgevoelige lens gaan (een 70-210 2.8) een ook daar heb je de optie tussen nieuw of tweedehands, zowel bij Sony als Minolta als Sigma als Tamron ...
        Bij Canon/Nikon ben je niet goedkoper af! Vergeet niet dat Canon/Nikon onderscheid maken tussen de (goedkopere) lenzen zonder stabilisatie en (duurdere) lenzen met stabilisatie. Aangezien bij Sony de stabilisatie is ingebouwd in de body zelf, hebben de lenzen geen stabilisatie meer nodig. Wat je bij Sony wel hebt, is het verschil tussen "gewonere" Sony lenzen en de dure Sony Carl Zeiss lenzen. Een beetje zoals Canon de L en de niet-L lenzen heeft. Als amateur denk ik niet dat je ècht die CZ lenzen nodig hebt. :-)
        Ik denk dat op dit moment je kennis over Sony en aanverwanten nog niet voldoende is om goed te kunnen oordelen. Verdiep je eens in de materie, en je gaat wel merken dat overschakelen niet noodzakelijk hoeft. Goede tip: op www.dyxum.com vind je een overzicht van en gebruikerscommentaren over zowat elke camera en lens die ooit voor Sony/Minolta gemaakt is.

        Comment


        • #5
          Re: Sony a57 en accessoiresvinden?

          Zelf heb ik ook de Sony Alpha 57 en ben er nog altijd zeer tevreden van!
          Zoals hierboven al gezegd is door SergeV kan je misschien even kijken voor een betere lens.
          Vooral sinds ik de Tamron 17-50 mm 2.8 heb aangeschaft zijn mijn foto's (in mijn visie) veel verbeterd.
          Voordien werkte ik met de Tamron 18-250 mm waar ik ook tevreden mee was bij mooi weer maar minder bij donker weer en binnenshuis.
          Veel succes alvast!
          Canon

          Comment


          • #6
            Re: Sony a57 en accessoiresvinden?

            Zie ook niet goed in waarom je zou veranderen.
            Het klopt dat je minder sony materiaal vindt maar als je geduld hebt, kom je ooit wel de lens tegen die je wil en deze zijn zeker niet minderwaardig of duurder dan deze van nikon of canon. Je zou alleen moeten weten welke richting je uit wil en met je huidige camera ben je zeker niet slecht. Het kan natuurlijk altijd beter (en duurder)
            Zelf heb ik al mijn lenzen tweedehands gekocht.
            Regelmatig de gekende sites doorzoeken en vooral, zoals hierboven reeds gemeld, Marktplaats niet vergeten.
            En als je dan een aantal goede lenzen hebt is het weeral tijd om van body te veranderen, zo blijft alles draaien
            Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Sony a57 en accessoiresvinden?

              Via marktplaats.nl heb ik gekocht, sony 70-300g/sony 500 reflex/tamron 70-200/sigma 105 macro. Een beetje geduld en je vindt de lens wel die je zoekt. Je kan ook een zoekertje hier plaatsen bij "Gezocht", heb ik gedaan voor de Minolta 400/4.5 en binnen een maand had ik die lens (die uiterst zeldzaam is).

              En alle lenzen die ik wou verkopen heb ik ook verkocht gekregen. Via BD of 2dehands.be en eventueel marktplaats.nl.

              Dat er meer Canons en Nikons verkocht worden is een feit (Canon 45% marktaandeel dslr's, Nikon 35% en Sony 10% en Pentax nog). Maar dat wil niet zeggen dat Sony minder is. Ik ben een tevreden Sony gebruiker in ieder geval.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Sony a57 en accessoiresvinden?

                Het is inderdaad zo dat ik niet de nodig achtergrond heb van de accessoires die wel of niet passen. Ik wist wel van Minolta lenzen en flitsers van metz. Dat had ik al opgezocht.
                Liefste doen ik portret. Maar zoals vermeld vroegen vrienden dus om van hun foto's te nemen. Beetje uitgebreider uitgelegd, Ze willen dat ik hun trouw fotografeer. Ik heb gezegd dat ik niet de nodig ervaring heb om dit te doen. Maar ze zeggen wij hebben al foto's gezien van jouw en vinden die meer als voldoende. Dus ben ik akkoord gegaan mits ik eerst een casual shoot mag doen van hun. En dan kunnen ze zelf oordelen of ze het goed of niet goed vinden.
                Om mijn huidig set dus uit te breiden had ik zelf gedacht om sowieso al een extra batterij te voorzien en een 2de sd kaartje. Ik gaan op voorhand al kijken in het gemeentehuis hoe licht/donker het daar is. Daar kan ik dan ook kijken of het nodig is om een flitser te hebben. Daarom dat ik dus was beginnen rond kijken. En het viel me dus op dat er minder te vinden was. Daarom dat ik dus ook dacht voor al die aankopen te doen eerst is te vragen of het niet beter was om eerst over te stappen. Ik ben heel tevreden van mijn a57 ik ben ook voor sony gegaan omdat die gewoon goed voelde in mijn hand. Ik heb deze week een canon en een nikon vast gehad en raar maar waar het voelt niet zoals mijn sony. Misschien is het de gewoonte maar het voelde gewoon niet comfortabel. Dus als ik inderdaad de dingen vind die ik nodig zou hebben dan hou ik liever mijn eigen set. Ik weet dat ik sowieso verlies gaan maken als ik dit verkoop. Wat zouden jullie aanraden van dingen? Trouw is pas volgend jaar dus ik heb nog voldoende tijd om dingen te zoeken.

                Ik dank u in ieder geval al voor de informatie die ik al heb gekregen.
                Mvg Ken Rotthier

                Comment

                Working...
                X