Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Genoeg geheugen voor lange reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Genoeg geheugen voor lange reis

    hoi

    ik ga 6 weken trekken in bos/bergen/... en heb een efficiente manier nodig voor veel geheugen mee te hebben. zowel foto(raw) als video (ook timelapses) ga ik met hopen pakken dus ik reken toch wel op een 200 gig dat ik ga gebruiken. nu mijn probleem zijnde: ik gebruik een 5D m ii en ik geloof niet direct in de toekomst van CF cards, daar investeer ik niet graag 300 euro+ in.

    internet ga ik op route niet al te vaak hebben, een laptop kan ik vanwege gewicht niet meenemen.
    mijn vraag zijnde: hoe zou jij dit oplossen?

    ik heb voorlopig 2 opties in gedachte:
    - SD kaartjes kopen (32gb) en een CF naar SD converter, maar waar vind ik zoiets?
    - zo'n portable picture viewer kopen met een geheugen van 500gb, maar heb je daar nog nieuwe/recente modellen van? Degene die ik opzoek zijn vrijwel allemaal outdated .. kan iemand iets aanraden?

    nog ideëen of tips?

  • #2
    Re: Genoeg geheugen voor lange reis

    Geen oplossing, maar heb je ook aan batterijen gedacht?
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Genoeg geheugen voor lange reis

      Ik zal gewoon in CF kaarten investeren.

      CF naar SD converter: saake-shop.nl (DeLock, schijnt dan de "beste" keuze te zijn)
      Je laatste optie is ingehaald door andere modernere apparaten: minilaptop+externe hd enz.

      Comment


      • #4
        Re: Genoeg geheugen voor lange reis

        Ik zou ook CF kaarten kopen.
        Ik reis ook veel en ver en heb heel wat geheugen nodig; ik heb mij anderhalf jaar geleden 5 Transcend CF kaarten gekocht van 32 GB bij deze online aanbieder: https://www.dataio.nl/product/32-gb-...ium-transcend/
        De kaarten zijn zeer goed en vrij snel (tenslotte vangt de buffer van de camera toch alles op).
        Voordelen: goedkoop, klein en licht en geen extra stroom nodig.
        Ik zou zeker deze piste overwegen.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Genoeg geheugen voor lange reis

          thanks voor de feedback.
          als iemand ervaringen heeft met een CF naar SD converter: laat zeker weten!

          zo niet volg ik het advies van bovenstaanden

          Comment

          Working...
          X