Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verandering dslr naar compact ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verandering dslr naar compact ?

    Hallo ik wil van de zware dslr camera af en overschakelen naar de full frame compact camera ,doe meestal landschap en portret !
    Wat is voor het ogenblik de beste compact met de bijpassende lens voor mij ?
    Fotografeer nu met de sony a77 ,wil wel bij Sony blijven maar als er beter is wil ik eventueel de overstap maken !
    Graag jullie advies !

    Mvg
    Pierre

  • #2
    Re: Verandering dslr naar compact ?

    De beste compact van het ogenblik is de Sony RX100 Mk 2.
    Als je wat meer zoom wilt, dan is een bridge compact, zoals de Sony RX10 een goede keuze.
    Die heeft een lichtsterke F2.8 lens - 24-200mm.
    Als je meer een systeem camera wilt, heb je de Sony A7 en A7R, allebei goede camera's.(full frame sensor)
    Rudi
    Last edited by rudimaes; 12 mei 2014, 14:50.

    Comment


    • #3
      Re: Verandering dslr naar compact ?

      kuisbek,

      De vaakst voorkomende ontgoocheling als je van een FF DSLR overstapt naat een compactje is het kwaliteitsverlies.
      Als je daar mee kan leven, ok, maar anders ga je voor een topcompactje - en dat is o.a. de Sony RX100 MkI of II.

      Om een idee te hebben ...
      https://www.flickr.com/photos/960217...7634420241025/
      Sony RX100 MkI, zo uit de camera, full-size (om te bekijken kies voor slideshow), onbewerkt - standaard EV-0.3 (persoonlijke voorkeur).

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Verandering dslr naar compact ?

        Had gedacht aan sony a7 of a7r met sony zeis lens 24-70/4 of de sony R1 ?
        Wat is jullie mening daarover tegenover de grote DSLR ?
        alvast bedankt
        Pierre

        Comment


        • #5
          Re: Verandering dslr naar compact ?

          Hallo jaja wil liefst niet aan kwaliteitsverlies Doen !
          Alvast bedankt
          Pierre

          Comment


          • #6
            Re: Verandering dslr naar compact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door kruisbek Bekijk bericht
            Had gedacht aan sony a7 of a7r met sony zeis lens 24-70/4 of de sony R1 ?
            Wat is jullie mening daarover tegenover de grote DSLR ?
            alvast bedankt
            Pierre
            A7 DOEN!!!!!! 😀
            Maar die is uiteraard geen compactje meer.

            Jaja

            Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: Verandering dslr naar compact ?

              De Sony A7 en A7R(full frame) hebben een grotere sensor dan de A77 (APS-C),
              dus zal je met een van deze camera's normaal geen kwaliteitsverlies mogen hebben.
              Ze krijgen goede reviews en ook de gebruikerservaringen zijn zeer positief.
              Rudi

              Comment


              • #8
                Re: Verandering dslr naar compact ?

                Je zou natuurlijk ook een a6000 kunnen overwegen. Uitstekende apsc-sensor en compacter dan de FF-broertjes.

                Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Verandering dslr naar compact ?

                  Hallo ,heb mijn oog laten vallen op de Sony rx1 , zou die kunnen kopen voor goede prijs .
                  vraagje ,is dat de ideale camera voor landschap, portret of is hij te beperkt ?

                  Mvg
                  Pierre

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verandering dslr naar compact ?

                    De Sony RX1 is een uitstekende camera, maar voor de prijs die je normaal betaald,
                    kan je een Sony A7R met een lens kopen.
                    Met een vaste lens van 35mm op de RX1, zou je misschien op de duur gaan
                    wensen dat je wat meer groothoek had, voor je landschap foto's.
                    En voor portret foto's heb je toch 70 à 90 mm nodig.
                    Rudi
                    Last edited by rudimaes; 15 mei 2014, 10:00.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verandering dslr naar compact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door kruisbek Bekijk bericht
                      Hallo ,heb mijn oog laten vallen op de Sony rx1 , zou die kunnen kopen voor goede prijs .
                      vraagje ,is dat de ideale camera voor landschap, portret of is hij te beperkt ?

                      Mvg
                      Pierre
                      Zoals Rudi zegt, voor 1000€ minder heb je de A7+28-70. Zelfde 24mp sensor als de RX1 (maar wel met fasedetectie AF on sensor). En de 28-70 presteert heel goed voor een kitlens, de duurdere 24-70/F4 Zeiss is niet eens zoveel beter.
                      Last edited by alex606; 15 mei 2014, 14:37.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verandering dslr naar compact ?

                        Hallo, kan hem wel kopen in nieuwstaat voor de prijs van 1500 euro (rx1)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verandering dslr naar compact ?

                          Da's inderdaad weinig voor een FF met top-prime.
                          Het is vooral aan jou om te weten of je kan leven met de beperking in bereik, zowel wat breder als tele betreft.
                          Zelf werk ik heel graag met iets rond de 30mm, maar énkel dat zou voor mij te beperkt zijn.
                          Je kan er natuurlijk een RX10 naast nemen. Krijgt ook ongelooflijk goede commentaren.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verandering dslr naar compact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door kruisbek Bekijk bericht
                            Hallo, kan hem wel kopen in nieuwstaat voor de prijs van 1500 euro (rx1)
                            De Sony A6000 is compact(344g z. lens) en heeft een APS-C sensor, net zoals je A77. Dus de kwaliteit zal gelijkaardig zijn.
                            Met een 16-50 mm zoomlens (is gelijk aan 24-75 mm kleinbeeld) kost ie minder dan 800 euro.
                            Met je liefhebberij van landschap en portret fotografie, zal je met de RX1 al vlug tegen enkele praktische beperkingen aanlopen.
                            Dit toestel is wel uitstekend als 2de camera maar als enig fototoestel, zou ik het nooit kopen.
                            Rudi
                            Last edited by rudimaes; 16 mei 2014, 16:19.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verandering dslr naar compact ?

                              Kijk ook eens naar dr Olympus om-d-em1

                              Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X