Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extra lens EOS 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • extra lens EOS 300D

    Hallo iedereen,

    Ik ben sinds 4 maand in bezit van een canon EOS 300D (complete kit).
    Ik ben zeer tevreden over dit toestel, zeker als amateur fotograaf. Doch de bijgeleverde lens, een EFS 18-55 vind ik wat povertjes. Ze is een beetje te standaard.
    Ik ben een amateur en al die cijfers en etc zeggen mij niet zoveel (plan wel er iets aan te doen). Nu de vraag aan jullie. Wat voor extra lens raden jullie mij aan zonder dit een kanjer moet wezen . Waar kan ik eventueel terecht voor DEGELIJK (occasie)materiaal, tegen correcte prijzen.

    Met veel dank,

    sigpro

  • #2
    vaak wordt de 28-135 IS aangehaald. Die kan je als allrounder gebruiken (5x zoom- en beeldstabilisator) en je kitlens heb je dan nog voor een een groothoekopname. Gaat van F3.5 op 28mm en 5.6 op 135mm Zoals bij de meeste zoomlenzen. Door de verleningfactor bekom je ook nog een kleine telelens. Let maar eens op, mss kom je er een tegen in de koopjes hoek. De nieuwprijs is ook niet zo duur. Ik schat rond de 450€ ongeveer. Maar ik weet ook niet wat jij wilt uitgeven.

    Comment


    • #3
      Hey Sigpro,

      Wat bedoel je met povertjes? De kitlens is vrij goed, zeker gezien de prijs...

      Het is natuurlijk zo dat je ze best gebruikt bij F11 of F8, maar dat is bij elke lens zo. Als je ze met volledig open diafragma gebruikt (lagere F waarden) gaat de kwaliteit gradueel naar beneden (het is echter dan weer handig om een kleine DOF te verkrijgen, en een snellere sluitertijd ...dus t'is altijd afwegen).
      Wat ook zo is: de lens zelf (ic. het glas) is enkel groot genoeg voor de sensor, maw. de typische vertekeningen aan de rand van de lens zijn aanwezig, terwijl dat bij een normale "35mm" lens veel minder is.

      Hoe dan ook: je vroeg om andere wide-angle modellen...