Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extra lens EOS 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • extra lens EOS 300D

    Hallo iedereen,

    Ik ben sinds 4 maand in bezit van een canon EOS 300D (complete kit).
    Ik ben zeer tevreden over dit toestel, zeker als amateur fotograaf. Doch de bijgeleverde lens, een EFS 18-55 vind ik wat povertjes. Ze is een beetje te standaard.
    Ik ben een amateur en al die cijfers en etc zeggen mij niet zoveel (plan wel er iets aan te doen). Nu de vraag aan jullie. Wat voor extra lens raden jullie mij aan zonder dit een kanjer moet wezen . Waar kan ik eventueel terecht voor DEGELIJK (occasie)materiaal, tegen correcte prijzen.

    Met veel dank,

    sigpro

  • #2
    vaak wordt de 28-135 IS aangehaald. Die kan je als allrounder gebruiken (5x zoom- en beeldstabilisator) en je kitlens heb je dan nog voor een een groothoekopname. Gaat van F3.5 op 28mm en 5.6 op 135mm Zoals bij de meeste zoomlenzen. Door de verleningfactor bekom je ook nog een kleine telelens. Let maar eens op, mss kom je er een tegen in de koopjes hoek. De nieuwprijs is ook niet zo duur. Ik schat rond de 450€ ongeveer. Maar ik weet ook niet wat jij wilt uitgeven.

    Comment


    • #3
      Hey Sigpro,

      Wat bedoel je met povertjes? De kitlens is vrij goed, zeker gezien de prijs...

      Het is natuurlijk zo dat je ze best gebruikt bij F11 of F8, maar dat is bij elke lens zo. Als je ze met volledig open diafragma gebruikt (lagere F waarden) gaat de kwaliteit gradueel naar beneden (het is echter dan weer handig om een kleine DOF te verkrijgen, en een snellere sluitertijd ...dus t'is altijd afwegen).
      Wat ook zo is: de lens zelf (ic. het glas) is enkel groot genoeg voor de sensor, maw. de typische vertekeningen aan de rand van de lens zijn aanwezig, terwijl dat bij een normale "35mm" lens veel minder is.

      Hoe dan ook: je vroeg om andere wide-angle modellen...

      Ikzelf ken enkel de 16-35 F/2.8 L (zéér duur), en de goedkopere (doch bijna even goede) 17-40 F/4 L ...maar die kost ook nog zo'n 700€ in de winkel.

      Ik dacht echter niet dat Canon nog andere wide-angles had (de enige zwakte in hun lens-aanbod). Andere lenzenbouwers hebben er echter wél (zoals Sigma) ...maar die lenzen ken ik niet.
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        als je een wide angel zoekt is dat ook het enige wat canon te bieden heeft. Sigma heeft dat wel meer, maar ze zijn minder goed (zeggen verschillende reviews) nooit zelf getest.

        Comment


        • #5
          Zeg eerst eens wat je met die lens wilt doen en waarom je de kitlens pover vindt. Pas dan zal men je een antwoord kunnen geven dat voor jou waardevol is want nu.....

          Comment


          • #6
            Ik heb vandaag mijn 28-135 USM IS omgeruild voor een 17-40 L , kwas er niet echt tevreden over , niet echt de top foto's , qua kwaliteit van foto's te vergelijken met de kitlens denk ik .

            als ik van u was de 17-40 is wel een toplens voor een nog iet of wat betaalbare prijs .

            Sigma zijn geen slechte lenzen maar ik heb er niet echt ervaring mee , ik heb wel de 12-24 in mijn handen gehad maar die is nogal luidrichtig en niet echt mijn favoriet .

            Canon heeft veel goeie lenzen maar zijn niet altijd even goedkoop .

            voor goeie prijzen kijk eens op www.koopdigitaal.nl

            Mvg.

            Sven
            http://www.dullaert.net

            Comment


            • #7
              Ik heb de Sigma 28-300 op mijn 300d. Is een plezante lens met groot zoombereik en toch een compacte lens. En de prijs valt goed mee.
              Zaterdag ga ik de 80-400 halen van sigma.

              groetjes
              w@nnes
              W@nnes

              Comment


              • #8
                Iedereen althans bedankt met jullie reacties.
                Inderdaad de standaardlens is een zeer goede lens welke prachtige foto's levert. Maar haar zoom-bereik is niet zo sterk. Daarom zou ik graag willen weten welke lens zowel voor gewone gebruik (huis tuin en errond ) als voor verdere gelegen objecten geschikt is. Zo heb ik regelmatig een paar bonte spechten in mijn (nogal lange) tuin op bezoek. Dit zijn nogal wantrouwige vogeltjes, met als gevolg dat je ze niet kunt benaderen. Met mijn huidige lens, op maximum zoom, zijn ze nauwelijks op te merken in mijn foto. Ik spreek dan over een afstand van 25 à 30m ver.
                Wat ik mij zou willen aanschaffen is dus een goede lens met meer mogelijkheden dan mijn huidige zonder hierbij overdadig te kopen.

                Comment


                • #9
                  Wat wil je eraan uitgeven?

                  Zo'n afstand overbruggen, dan moet je al kijken naar een 80-400/100-400/50-500 en dat is voor jou misschien al overkill... Aan andere optie is om een 70-200 te nemen (Sigma of Canon) en die te combineren met een teleconvertor voor die paar keer dat dat beest in je tuin zit
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Met een 75-300 op de canon moet dit volgens mij toch ook wel lukken , wel stillekes de vogel een beetje proberen naderen
                    http://www.dullaert.net

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb sinds een week de Tamron 28-300 XR. Was wat huiverig maar ben nu bijzonder tevreden. Ik denk dat ik de hele vakantie geen andere (kit) lens meer gebruik. Had overigens eerst de Canon 70-300 III USM, mocht deze inruilen en heb nog geen minuut spijt gehad.
                      EOS 300D met Kitlens, Tamron 28-300 XR

                      Groeten,

                      Hans

                      Comment

                      Working...
                      X