Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

    Telenet heeft hier de snelheid een stevige boost gegeven.

    Eerst eens getest met een speedtest, en daarna eens een filmpke binnengehaald.
    Downloaden ging aan 18 MB per seconde.
    Nooit gezien....

    Wel raar dat het nog niet op de site van TN zelf staat.

  • #2
    Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

    Effe getest

    Comment


    • #3
      Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

      Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
      Effe getest

      Ge krijgt letterlijk veel ping voor uw geld

      Comment


      • #4
        Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

        Bij mij ging het pas na herstarten van de router.

        Speedtest gaf 151 Mbps down en 9,7 Mbps up.

        Comment


        • #5
          Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

          Ik denk dat men gewoon testen aan het doen is; enkele keren geprobeerd en de downloadsnelheden varieerden hier tussen 94 (een normale waarde hier) en 198,08 Mbps, Upload had ik steeds rond de 9 Mbps.

          Comment


          • #6
            Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

            Kunnen jullie eens een andere server testen ? Bijvoorbeeld Valencia (Zuid-Oostkust Spanje) en het resultaat hier publiceren a.u.b. ?

            Comment


            • #7
              Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

              Valencia: down 87,85 Mbps, up 9,73 Mbps

              Comment


              • #8
                Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                Valencia: down 87,85 Mbps, up 9,73 Mbps
                Bedankt. Wij moeten het hier met 10 keer trager doen.

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                  Eerst uwe router eens zonder stroom zetten hé.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                    Hier na herstarten router down 94 Mbsec. wat ongeveer blijft zoals vroeger, maar de upload is hier ook gestegen tot boven de 9 Mbsec.

                    Voor mij persoonlijk vind ik die snellere upload wel een mooie meerwaarde.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                      Hier 16.68 down en 8.92 up, groot succes !
                      Ik vrees dat Vilvoorde in de brousse ligt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Eerst uwe router eens zonder stroom zetten hé.
                        Zal niet veel helpen Tommie. Mijn provider hier in Spanje geeft maar 8Mbps.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                          Tof, nog rapper op smalband
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                            Zij die heel blij zijn met dit nieuws, niet vergeten dat je voor 150 Mbps te kunnen gebruiken, je dus wel een Gigabit netwerkkaart nodig hebt en ook Gigabit switchen.

                            Indien je een switch achter je modem hebt van Telenet, dan is de kans heel groot dat dit een 100 Mbps switch is, dus kan je ook niet sneller surfen dan 100 Mbps. Je zal voor de maximum snelheid dus je netwerkkaart en switch(en) moeten upgraden. (Hetzelfde is ook zo voor een 100 Mbps netwerkkaart, die nog niet zo langgeleden standaard was voor de meeste toestellen.)

                            Ikzelf heb hier bij de vorige verhoging van de snelheid, al mijn switchen vervangen door Gigabit switchen en mijn Desktop PC had dus al een Gigabit netwerkkaart. Hier haalde ik dus vandaag, na reset van de modem, dus ook een snelheid van 150,42 Mbps down, en 9,35 Mbps up.

                            Whoppa zijn snelheid is trouwens nu 160 Mbps / 10 Mbps - voordien 120 Mbps / 6 Mbps.
                            Whop zou nu 80 Mbps / 5 Mbps zijn - voordien 60 Mbps / 4 Mbps.
                            Klanten die nog Fibernet XL hebben, zouden zelfs 200 Mbps / 10 Mbps hebben nu.

                            @on4bam: Je moet al heel veel downloaden om op smallband te komen. Je mag nu maandelijks tot 1500 GB downloaden tijdens de kalme uren, deze trafiek telt namelijk maar voor 1/5 mee op de teller van Telenet. Dit wil dus zeggen dat als je altijd tijdens piekuren zou downloaden je nog steeds 300 GB kunt downloaden. Iemand die hier in slaagt, is dus echt een groot verbruiker.


                            Trouwens, Telenet heeft aan ZDnet dus bevestigt dat de snelheden ophoog zijn gebracht. Telenet ging de klanten nog verwittigen hiervan.
                            Last edited by Rudy Mas; 12 mei 2014, 17:44.
                            Mvg,
                            Rudy Mas
                            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet verhoogt snelheid naar 150 mbps down en 10 up

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Hier na herstarten router down 94 Mbsec. wat ongeveer blijft zoals vroeger, maar de upload is hier ook gestegen tot boven de 9 Mbsec.

                              Voor mij persoonlijk vind ik die snellere upload wel een mooie meerwaarde.
                              Ik vermoed dat je PC een 100 Mbps netwerkkaart heeft, of dat je een oude 100 Mbps switch in je netwerk hebt zitten. Dan zal je inderdaad maximaal 94-96 Mbps hebben als download. Hier is niets aan te doen, buiten de hardware vervangen, natuurlijk.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                              Comment

                              Working...
                              X