Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phishing attempt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Phishing attempt

    Vandaag eentje van Belfius bank. Mijn rekening is tijdelijk beperkt. Leuk, want ik heb niet eens een rekening bij die bank.
    Tuurlijk kun je het probleem oplossen door een bepaald stappenplan te volgen, en hierop te klikken:


    (lijkt me een Russische poging)

    Vraag: mocht dit mijn bank zijn, dan zou ik mijn contactpersoon daarvan in kennis stellen. Wat doe ik in zo'n geval. Uiteraard kan ik het bericht gewoon verwijderen uit mijn mailbox en vergeten...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Phishing attempt

    Ik heb hier de laatste dagen zeker tot 3 keer per dag melding gekregen van ING.ik verwijderde ze steeds en toch kreeg ik er nieuwe binnen.

    Comment


    • #3
      Re: Phishing attempt

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      ......................................
      Wat doe ik in zo'n geval. ...................
      ...
      Je kan de banken, en ons , het beste helpen door de mail zo snel mogelijk door te sturen naar phishing @ belfius.be
      'k Heb hier zo'n heel lijstje:

      websecurity @ bnpparibasfortis.com
      be-irm-phishing @ ing.be
      phishing @ kbc.be
      ebc @ axa.be

      Meestal krijg je geen antwoord.
      Heel soms sturen ze goede raadgevingen terug.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Phishing attempt

        Bedankt, Skitch. Doe ik meteen!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Phishing attempt

          Gut ik zie die dingen niet eens meer ... spam filter filtert die weg en ik blokkeer het verzendersdomein als het enigzins mogelijk is .. einde verhaal ..

          Comment


          • #6
            Re: Phishing attempt

            Meestal doen de banken geen bal met die dingen. Heb in het begin ING zo'n mails gesturrd en die doen er gewoon niets mee.

            De laatste tijd zijn het vooral engelse banken waar ik mail van krijg ivm met mijn credit card: LloydsTSB, HMRC, Nationwide...

            Comment


            • #7
              Re: Phishing attempt

              Hier vissen ze ook geregeld naar mijn geld, maar ik bijt niet .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Phishing attempt

                Bij mij lukt het beter als ze er advertenties voor cameraspul bijsteken

                Comment


                • #9
                  Re: Phishing attempt

                  Ik heb er geen moeite mee: nog nooit een phising-mail van de banken waar ik klant ben. Die zijn te klein voor die gasten denk ik.
                  Ofwel redeneren ze dat "slimme" mensen niet bij grootbanken zitten ?
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Phishing attempt

                    Misschien toch even herhalen: ik heb ook geen rekening bij Belfius. Nooit gehad zelfs, ook niet bij hun voorgangers...

                    Maar eigenlijk had deze topic twee bedoelingen:
                    1) andere mensen waarschuwen;
                    2) raad ivm phishing: wat doe je ermee.
                    Ik denk dat aan beide bedoelingen voldaan is.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Phishing attempt

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Meestal doen de banken geen bal met die dingen. Heb in het begin ING zo'n mails gesturrd en die doen er gewoon niets mee.
                      Het is niet omdat ze u niet antwoorden, dat ze er daarom ook niets mee doen.
                      Het proberen hacken of misbruiken van bankgegevens is iets waar ze net extreem gevoelig aan zijn.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Phishing attempt

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Het is niet omdat ze u niet antwoorden, dat ze er daarom ook niets mee doen.
                        Het proberen hacken of misbruiken van bankgegevens is iets waar ze net extreem gevoelig aan zijn.
                        Daar kan ik inkomen, maar ik denk niet dat het doorsturen van die mails naar banken waar ik geen klant ben enig nut heeft, of toch wel ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Phishing attempt

                          Ik doe dat persoonlijk wel, al verwacht ik geen antwoord. Gewoon "goede burgerzin", denk je dan maar.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Phishing attempt

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Misschien toch even herhalen: ik heb ook geen rekening bij Belfius. Nooit gehad zelfs, ook niet bij hun voorgangers...

                            Maar eigenlijk had deze topic twee bedoelingen:
                            1) andere mensen waarschuwen;
                            2) raad ivm phishing: wat doe je ermee.
                            Ik denk dat aan beide bedoelingen voldaan is.
                            Bedoel je dat, nadat dit fenomeen om de haverklap breed uitgesmeerd wordt in de media , dat men dat hier ook nog maar eens, voor de n-tigste keer, dunnetjes moet over doen?

                            Comment

                            Working...
                            X