Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke bridge met een super-groothoeklens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke bridge met een super-groothoeklens?

    Hallo,

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede bridgecamera met een ultra groothoeklens,zo 1 die heel handig is tijdens reizen en het maken van groepsfoto's/landschappen etc.

    Welke kunnen jullie me aanraden?Heb ook een Nikon D90 met een 35mm lens.Goede lenzen van nikkor met de juiste wide angle zijn voor mij te prijzig.

    Tips?

  • #2
    Re: Welke bridge met een super-groothoeklens?

    En een Sigma 8-16 ? Prima lens hoor...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Welke bridge met een super-groothoeklens?

      De Panasonic FZ200 met constante F2.8 lens - 25-600 mm. Uitstekende bridge en de beste prijskwaliteit
      bridge lager dan 500 €.
      De allerbeste is natuurlijk de Sony RX10- constante F2.8 lens - 24-200 mm, maar die is driemaal de prijs
      van een FZ200.
      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Welke bridge met een super-groothoeklens?

        Hallo,

        Mijn permanente vakantiecompagnon is de Sony HX300 met een lensbereik van 24-1200mm.
        Hier een reeks vakantiefoto's uit Barcelona - zo uit de camera, full-size en onbewerkt ...
        https://www.flickr.com/photos/960217...7637493972125/
        Exif-info bij de foto's. Meestal belicht ik standaard EV-0.3.

        De HX400 volgt de HX300 op maar de verschillen zijn minimaal.
        De HX300 vind je voor een €350,00 en IMHO een echte aanrader voor die prijs.

        Jaja
        Last edited by jaja; 11 mei 2014, 13:06.
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Welke bridge met een super-groothoeklens?

          Voor een nog extremere groothoek kan je kijken naar de Samsung WB2200F of de Panasonic FZ70.
          Beiden gaan van 20mm to 1200 mm.

          De foto's van HX300 zijn zeer goed, ook omdat JaJa zo'n excellente fotograaf is.
          Hij zou hetzelfde kunnen bereiken met de Panasonic FZ200
          Rudi
          .
          Last edited by rudimaes; 12 mei 2014, 09:35.

          Comment


          • #6
            Re: Welke bridge met een super-groothoeklens?

            Erg bedankt voor jullie reacties en tips!

            Comment


            • #7
              Re: Welke bridge met een super-groothoeklens?

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Hallo,

              Mijn permanente vakantiecompagnon is de Sony HX300 met een lensbereik van 24-1200mm.
              Hier een reeks vakantiefoto's uit Barcelona - zo uit de camera, full-size en onbewerkt ...
              https://www.flickr.com/photos/960217...7637493972125/
              Exif-info bij de foto's. Meestal belicht ik standaard EV-0.3.

              De HX400 volgt de HX300 op maar de verschillen zijn minimaal.
              De HX300 vind je voor een €350,00 en IMHO een echte aanrader voor die prijs.

              Jaja
              Dat zijn schone foto's Jaja,tnx
              Denk da het de Panasonic FZ70 wordt of anders een xtra lensje!Twijfel heel erg.

              Heb hier ergens ook een Panasonic FZ38 staan als alternatief.
              Last edited by Senna; 11 mei 2014, 20:01.

              Comment


              • #8
                Re: Welke bridge met een super-groothoeklens?

                @Rudi,
                Als daar maar geen vliegen op af komen

                @Senna,
                De ervaring leert dat je best zo weinig mogelijk "meesleept" om te kunnen genieten van je fotografie - tenminste als je te voet op pad gaat.
                Na talloze stedentrips is dat eigenlijk de essentie: op het moment dat je het ziet moet je klaar zijn om het vast te leggen.
                Als je dan nog de camera moet bovenhalen, de juiste lens moet kiezen, en noem maar op, dan is de kans verkeken.
                En dat is nu net het grote voordeel van bv. een superzoom. Je hebt voldoende groothoek voor gebouwen (en desnoods gebruik ik de panoramafunctie horizontaal of verticaal) en ook voldoende tele om datgene wat wat verder gebeurt toch dichtbij genoeg te halen om het interessant te maken.
                Maar, zo heeft ieder zijn/haar stijl van fotograferen - en moet hij/zij ook het toestel kiezen dat het best past bij die stijl (als je de mogelijkheden hebt uiteraard).
                Succes in je keuze - ze kan niet verkeerd zijn ...

                Jaja

                Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                De foto's van HX300 zijn zeer goed, ook omdat JaJa zo'n excellente fotograaf is.
                Hij zou hetzelfde kunnen bereiken met de Panasonic FZ200
                Rudi
                .
                Last edited by jaja; 11 mei 2014, 21:23.
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke bridge met een super-groothoeklens?

                  Inderdaad, het voornaamste is dat je tevreden bent van je camera,
                  welk merk of type het ook is.
                  Rudi

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke bridge met een super-groothoeklens?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    @Rudi,
                    Als daar maar geen vliegen op af komen

                    @Senna,
                    De ervaring leert dat je best zo weinig mogelijk "meesleept" om te kunnen genieten van je fotografie - tenminste als je te voet op pad gaat.
                    Na talloze stedentrips is dat eigenlijk de essentie: op het moment dat je het ziet moet je klaar zijn om het vast te leggen.
                    Als je dan nog de camera moet bovenhalen, de juiste lens moet kiezen, en noem maar op, dan is de kans verkeken.
                    En dat is nu net het grote voordeel van bv. een superzoom. Je hebt voldoende groothoek voor gebouwen (en desnoods gebruik ik de panoramafunctie horizontaal of verticaal) en ook voldoende tele om datgene wat wat verder gebeurt toch dichtbij genoeg te halen om het interessant te maken.
                    Maar, zo heeft ieder zijn/haar stijl van fotograferen - en moet hij/zij ook het toestel kiezen dat het best past bij die stijl (als je de mogelijkheden hebt uiteraard).
                    Succes in je keuze - ze kan niet verkeerd zijn ...

                    Jaja


                    Dank u Jaja!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke bridge met een super-groothoeklens?

                      @Senna,
                      Hier in België zal je wel moeten uitkijken naar de Panasonic FZ72.
                      Panasonic heeft de slechte gewoonte van per regio, andere model
                      nummers te geven.
                      Rudi

                      "De beste camera is steeds die, die je bij hebt"
                      Last edited by rudimaes; 12 mei 2014, 09:30.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke bridge met een super-groothoeklens?

                        Ik heb me de hx300gekocht voor 270... Toppertje! Had de foto's van jaja gezien en ;-) was verkocht

                        Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke bridge met een super-groothoeklens?

                          Veel plezier met je aanwinst.
                          Rudi

                          Comment

                          Working...
                          X