Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonnevlek verwijderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zonnevlek verwijderen

    Deze foto genomen met als resultaat een zonnevlek...

    hoe kan ik deze makkelijk verwijderen in photoshop?


    nogal spijtig want ik vind deze een leuke opstelling

    groetjes en alvast bedankt voor de feedback!

  • #2
    Re: zonnevlek verwijderen

    ik vrees het ergste, verwijderen zal zeer zeer moeilijk tot onmogelijk zijn.
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

    Comment


    • #3
      Re: zonnevlek verwijderen

      Verwijderen is onmogelijk, maar als een heel belangrijke foto is, kan je dit gedeelte eerst aanpassen met curven en verder klonen, maar dat is echt tekenen. Ik heb geprobeerd en is toch verbeterd maar je moet veel tijd insteken om beter te doen.

      Comment


      • #4
        Re: zonnevlek verwijderen

        Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
        Verwijderen is onmogelijk, maar als een heel belangrijke foto is, kan je dit gedeelte eerst aanpassen met curven en verder klonen, maar dat is echt tekenen. Ik heb geprobeerd en is toch verbeterd maar je moet veel tijd insteken om beter te doen.
        moet inderdaad wel lukken. Alleen jammer dat het zo'n cruciale (gezicht) plaats is, dit maakt het niet makkelijker.

        Comment


        • #5
          Re: zonnevlek verwijderen

          Met al mijn (hoofdzakelijk theoretische) kennis zou ik niet weten hoe ik dit op een enigszins aanvaardbare manier zou kunnen aanpakken.
          Sorry, maar die flare ligt net waar ie niet mag liggen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: zonnevlek verwijderen

            dit is eigenlijk niet te redden
            soms kun je de kanalen appart bewerken met curves of niveaus
            soms kun je in camera raw een donkerder versie maken die je gedeeltelijk maskeert
            een laag erbovenop om de juiste kleur te krijgen

            hier een poging http://oi62.tinypic.com/n3qgwn.jpg

            Comment


            • #7
              Re: zonnevlek verwijderen

              Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
              dit is eigenlijk niet te redden
              soms kun je de kanalen appart bewerken met curves of niveaus
              soms kun je in camera raw een donkerder versie maken die je gedeeltelijk maskeert
              een laag erbovenop om de juiste kleur te krijgen

              hier een poging http://oi62.tinypic.com/n3qgwn.jpg

              Toch een meer dan verdienstelijke poging!

              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: zonnevlek verwijderen

                Ik verschiet er inderdaad van! (maar de man op wiens gelaat de flare zat zal niet blij zijn, vrees ik)
                't Is jammer dat er niet meer foto's gemaakt zijn (of beschikbaar zijn) zodat we eventueel een hoofdtransplantatie zouden kunnen proberen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: zonnevlek verwijderen

                  Ik heb een volledige reeks die wel goed is lesC je hoeft de moeite niet te doen.vind het wel tof dat je dat zou doen! Ik vroeg mij gewoon af of dit makkelijk op to lossen valt. Alweer een les om een grotere zonnekap te kopen!!!

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

                  Comment

                  Working...
                  X