Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herstellen nikon d7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • herstellen nikon d7000

    hallo ,

    heb vandaag dikke pech tijdens een opdracht van de avondschool is mijn toestel gevallen op de grond >> gevolg bajonet kapot van de lens plus de body geeft eigenlijk wel uitlezing van diafragma etc blijft heen en weer flikkeren , flits gaat niet open en als ik dan toch een foto kan nemen is het aan de donkere kant ...uiterlijk is er niets te zien aan het toestel .
    Het betreft een Nikon D7000 offerte kost 25 euro nu is mijn vraag wel een moeilijke iemand al ook zoiets voorgehad en ongeveer de kostprijs van de herstelling .
    1 ding spijtig ben nu juist bezig aan mijn eindfoto's en toestel ben ik sowieso paar weken kwijt ...

    mvg

  • #2
    Re: herstellen nikon d7000

    25 euro offertekosten die je max. kan kwijtspelen, dat valt nog mee.

    Vandaag bij Kamera Express geweest om een nieuwe statiefring voor mijn Sigma lens ( los/vast knop was afgebroken ).

    Die statiefring kopen gaat niet want het is (blijkbaar) geen verkoopsprodukt waardoor het altijd onder herstelling valt.

    Lens afgeven en 75 euro betalen, mijnheer en dan laat Sigma wel weten hoeveel het uiteindelijk zal kosten. OK, 75 euro zie ik best wel zitten voor zo'n statiefring 't is nu eenmaal toch een dure hobby, en tot 150 kan ik ook nog mee ... maar : de man van Kamera Express zie dat het best 150 zou kunnen zijn maar ook 300 of nog meer ... hangt af van de werkuren ... tja, zo kan ik ook prijzen maken ...

    Terwijl ik toch zo enkele minuten aan de balie stond hoorde ik een andere verkoper tot wel drie keer toe de naam Coolblue, Fnac en Media Markt vernoemen als alternatieve winkel toen een klant bepaalde vragen had ...

    De man van Kamera Express schroomde zich niet om de 75 euro borg/kosten te rechtvaardigen door te stellen dat hij ook nog iets moest verdienen ...

    Tja ... die statiefring hoeft voor niet meer los te kunnen, ik hang de camera wel naast het balhoofd in het vervolg.

    Kijk, het kan ook anders : " als een klant de offerte niet aanvaard dan zal 14,99 (pond) worden aangerekend als onkosten voor transort e.d. ' : http://www.sigma-imaging-uk.com/service-tarrif

    En je krijgt daar tenminste een keurige prijslijst met standaardprijzen.
    Last edited by Lalonde; 10 mei 2014, 15:32.

    Comment


    • #3
      Re: herstellen nikon d7000

      Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
      25 euro offertekosten die je max. kan kwijtspelen, dat valt nog mee.

      Vandaag bij Kamera Express geweest om een nieuwe statiefring voor mijn Sigma lens ( los/vast knop was afgebroken ).

      Die statiefring kopen gaat niet want het is (blijkbaar) geen verkoopsprodukt waardoor het altijd onder herstelling valt.

      Lens afgeven en 75 euro betalen, mijnheer en dan laat Sigma wel weten hoeveel het uiteindelijk zal kosten. OK, 75 euro zie ik best wel zitten voor zo'n statiefring 't is nu eenmaal toch een dure hobby, en tot 150 kan ik ook nog mee ... maar : de man van Kamera Express zie dat het best 150 zou kunnen zijn maar ook 300 of nog meer ... hangt af van de werkuren ... tja, zo kan ik ook prijzen maken ...

      Terwijl ik toch zo enkele minuten aan de balie stond hoorde ik een andere verkoper tot wel drie keer toe de naam Coolblue, Fnac en Media Markt vernoemen als alternatieve winkel toen een klant bepaalde vragen had ...

      De man van Kamera Express schroomde zich niet om de 75 euro borg/kosten te rechtvaardigen door te stellen dat hij ook nog iets moest verdienen ...

      Tja ... die statiefring hoeft voor niet meer los te kunnen, ik hang de camera wel naast het balhoofd in het vervolg.

      Kijk, het kan ook anders : " als een klant de offerte niet aanvaard dan zal 14,99 (pond) worden aangerekend als onkosten voor transort e.d. ' : http://www.sigma-imaging-uk.com/service-tarrif

      En je krijgt daar tenminste een keurige prijslijst met standaardprijzen.
      beetje off topic
      welke sigma lensstatief ring is dat?
      ik heb nog eentje hier liggen van een 70-200 2.8 non os
      die mag wel weg voor een prijsje ;-)
      grz

      Comment


      • #4
        Re: herstellen nikon d7000

        Sigma 50-150mm F2.8 EX DC OS HSM

        Comment


        • #5
          Re: herstellen nikon d7000

          Samcop, heb de de camera al getest met een ander objectief? Eventueel zou je ook kunnen kijken of je met AIS lenzen kunt werken om in ieder geval eerst je opdrachten te kunnen afmaken.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: herstellen nikon d7000

            Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
            Vandaag bij Kamera Express geweest om een nieuwe statiefring voor mijn Sigma lens ( los/vast knop was afgebroken ).
            Die statiefring kopen gaat niet want het is (blijkbaar) geen verkoopsprodukt waardoor het altijd onder herstelling valt.
            Ik heb onlangs een volledige statiefring gekocht - die uiteindelijk bij Amazon Frankrijk het goedkoopst was (als je een originele wil, Chinese namaak is natuurlijk goedkoper). Het is even zoeken maar je vindt die volledige voet wel als een apart product. De knop zelf heb ik ook gezocht maar dat is geen apart te kopen onderdeel.
            Last edited by Laurens; 10 mei 2014, 19:06.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Re: herstellen nikon d7000

              Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
              Sigma 50-150mm F2.8 EX DC OS HSM
              als ik de statiefgondel meet is die volgens de vouwmeter die ik hier in de buurt liggen heb 72mm doorsnede
              het zou over volgende statiefgondel gaan:

              dus indien deze moest passen laat maar iets weten

              Comment


              • #8
                Re: herstellen nikon d7000

                @ Laurens en @ Gert007 : bedankt voor de informatie !

                @ Gert007 : gooi maar je vraagprijs in een PB berichtje of zo en als de gondel past dan is hij waarschijnlijk verkocht

                Comment


                • #9
                  Re: herstellen nikon d7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door samcop Bekijk bericht
                  hallo ,

                  heb vandaag dikke pech tijdens een opdracht van de avondschool is mijn toestel gevallen op de grond >> gevolg bajonet kapot van de lens plus de body geeft eigenlijk wel uitlezing van diafragma etc blijft heen en weer flikkeren , flits gaat niet open en als ik dan toch een foto kan nemen is het aan de donkere kant ...uiterlijk is er niets te zien aan het toestel .
                  Het betreft een Nikon D7000 offerte kost 25 euro nu is mijn vraag wel een moeilijke iemand al ook zoiets voorgehad en ongeveer de kostprijs van de herstelling .
                  1 ding spijtig ben nu juist bezig aan mijn eindfoto's en toestel ben ik sowieso paar weken kwijt ...

                  mvg
                  Ik weet niet hoever je van Brussel woont maar Procirep de hetsteldienst van Nikon zit in Diegem.
                  Als je het toestel daar zelf binnenbrengt bespaar je de verzendkosten die je fotohandel meestal aanrekend.
                  Je kunt er ook eventueeel een vervangtoestel huren voor enkele dagen.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: herstellen nikon d7000

                    hoi

                    bedankt voor jullie reactie ...
                    Via internet al contact gehad met Procirep en dat zal me 50 Euro kosten waarvan ik al 30 euro sowie so kwijt ben en dan moet ik het zelf nog daar binnensteken .
                    Heb dan contact gehad met Foto Bastiaens in St-Niklaas en daar gaat het me 30 euro kosten verzendingskosten inbegrepen .( Ook naar Procirep )
                    Zodus dat heb ik gedaan ,moet ik me tenminste niet naar Brusssel rijden met al dat verkeer tegenwoordig en nu 3 weken afwachten .

                    mvg

                    Comment

                    Working...
                    X