Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printerproblemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printerproblemen

    Dames /Heren

    Ben in bezit van HP photosmart premium C309g.
    Krijg nu steeds de meldingen : uitlijnen printcartridges mislukt. druk op OK.
    Problemen zijn gekomen nadat de printkop ( nieuw ) is aangebracht.
    Ander probleem: Zwart-wit en kleurcopieen maakt hij ook niet meer.
    Nieuwe drivers geďnstalleerd voor Win 7, maar helpt niet. uitlijnen blijft een probleem
    Hulp van HP ingeroepen maar dit type printer wordt niet meer door HP ondersteunt.( printer van exact 4 jaren oud versleten en weggooien? )
    Sorry, Dit gaat er bij mij niet in; enige adviezen van HP had ik wel verwacht
    Wie weet hier wel een oplossing voor ?

    dank voor Uw moeite en raad
    tini

  • #2
    Re: Printerproblemen

    Heb je deze printer misschien een heel tijdje niet gebruikt?

    Ik moet zeggen dat ik dit type printer van HP niet zo goed ken, maar van de foto's die ik via Google heb gevonden zou het hier dus gaan om een printer met vaste printkop. Zodoende vermoed ik dat er misschien een verstopping in de printkop zit waardoor de printer dus een probleem ondervind om de uitlijning uit te voeren.

    Ik heb tot nu toe altijd HP printers gekocht waar de printkop aan de vulling zit, en enkel mijn Canon printer heeft een vaste printkop. Met deze laatste maar ik minstens 1 afdruk per week, om te voorkomen dat de inkt die in de printkop zou zitten zou kunnen opdrogen. (Epson had dit probleem ook met de Stylus reeks. Die printkoppen heb ik dikwijls moeten zuiver maken voor klanten.)

    Ik zou zeggen, vraag eens in een computerwinkel in de buurt of zij ervaring hebben met deze printers. Misschien kan deze printkop ook wel simpel schoongemaakt worden. Met de Epson printers was dat redelijk simpel destijds, misschien met de HP printers ook wel.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Printerproblemen

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
      Heb je deze printer misschien een heel tijdje niet gebruikt?

      Ik moet zeggen dat ik dit type printer van HP niet zo goed ken, maar van de foto's die ik via Google heb gevonden zou het hier dus gaan om een printer met vaste printkop. Zodoende vermoed ik dat er misschien een verstopping in de printkop zit waardoor de printer dus een probleem ondervind om de uitlijning uit te voeren.

      Ik heb tot nu toe altijd HP printers gekocht waar de printkop aan de vulling zit, en enkel mijn Canon printer heeft een vaste printkop. Met deze laatste maar ik minstens 1 afdruk per week, om te voorkomen dat de inkt die in de printkop zou zitten zou kunnen opdrogen. (Epson had dit probleem ook met de Stylus reeks. Die printkoppen heb ik dikwijls moeten zuiver maken voor klanten.)

      Ik zou zeggen, vraag eens in een computerwinkel in de buurt of zij ervaring hebben met deze printers. Misschien kan deze printkop ook wel simpel schoongemaakt worden. Met de Epson printers was dat redelijk simpel destijds, misschien met de HP printers ook wel.
      Rudy:

      Vlgs mij is het opgelost:

      uitlijnen blijft mislukken:
      Maakt geen scans meer;
      Maakt geen zwart wit kopieën meer, en maakt geen kleurcopieen meer.
      Hij heeft de handdoek in de ring gegooit.
      Ga kijken naar een nieuwe.
      Bedankt voor je reactie
      tini

      Comment


      • #4
        Re: Printerproblemen

        Je kan de kop proberen schoon te maken met ruitenreiniger ("Windex" op de US fora, ik gebruik daar die van Cif met ammonia voor).
        Plooi een stuk keukenrol op zodat het onder de plaat past en je de printkop erover kan schuiven.
        Bevochtig met de ruitenreiniger, laat weken en ververs tot er geen kleur meer uitkomt.

        Comment

        Working...
        X