Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7100 of D610 voor wielerfoto's ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7100 of D610 voor wielerfoto's ?

    Zoals de titel al aangeeft.

    Nikon D7100 of D610 voor wielerfoto's ? Of andere ? Zolang het Nikon is en binnen die 2 hun budget ligt.

  • #2
    Re: Nikon D7100 of D610 voor wielerfoto's ?

    Beide camera's zijn zeker goed genoeg voor wielerfoto's.
    Heb je al Nikon lenzen, en zijn die wel geschikt voor een full-frame camera?
    Als je allemaal andere lenzen moet kopen, dan wordt de aankoop van een D610 een flink stuk duurder dan een D7100 als je de lenzen kan blijven gebruiken.

    Een full-frame zal betere prestaties leveren bij weinig licht, als je wielerfoto's maakt op een indoor piste, dan is de D610 in het voordeel.
    Op een crop camera (D7100) mag je de brandpuntsafstand vermenigvuldigen met 1,5 , dat kan soms ook een voordeel zijn.
    En dan kan je ook eventueel lichtere, goedkopere lenzen gebruiken die specifiek gemaakt zijn voor een crop camera, op een full-frame camera heb je full-frame lenzen nodig als je de hele sensor wil gebruiken.

    Voor wielerfoto's gebruik ik vooral een 70-200 of een 70-300.
    Als je nog geen lenzen hebt, dan zal je ook daarin moeten investeren.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7100 of D610 voor wielerfoto's ?

      D300s + 70-200 2.8 of 4.0
      daar ga je al heel ver mee komen

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7100 of D610 voor wielerfoto's ?

        Momenteel gebruik ik een Tamron SP 70-200 mm F/2.8 DI VC USD

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7100 of D610 voor wielerfoto's ?

          Die Tamron is perfect voor wielerfotografie (en ook voor een heleboel andere sporten en evenementen).
          Je kan die op een crop en een full-frame camera gebruiken, wat dat betreft maakt het dus weinig uit of je een full-frame of een crop camera koopt (met een full-frame moet je wel dichter bij de actie kunnen komen).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7100 of D610 voor wielerfoto's ?

            Dit is ook voor mij de twijfel voor de upgrade van de D90 voor sport en concertfotografie.
            Heeft er iemand een idee welke van die 2 het meest accuraat en snelst focust ook in slechte lichtomstandigheden. En wat met de ruis, sommigen beweren dat die D7100 eigenlijk niet moet onderdoen voor een D610. Die zelfde beweerde dat ik beter was met een D7100 met grip dan met een D610 omdat het verschil in ruis volgens hem verwaarloosbaar is.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7100 of D610 voor wielerfoto's ?

              Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
              Dit is ook voor mij de twijfel voor de upgrade van de D90 voor sport en concertfotografie.
              Heeft er iemand een idee welke van die 2 het meest accuraat en snelst focust ook in slechte lichtomstandigheden. En wat met de ruis, sommigen beweren dat die D7100 eigenlijk niet moet onderdoen voor een D610. Die zelfde beweerde dat ik beter was met een D7100 met grip dan met een D610 omdat het verschil in ruis volgens hem verwaarloosbaar is.
              Dat lijkt me bijzonder raar. Een D610 ligt dicht tegen een D800 ivm ruisprestaties, en dat zal toch wel nog een stop verschil zijn met een D7100.
              Nikon shooter - Samyang fan

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7100 of D610 voor wielerfoto's ?

                Focuspunten liggen wel meer over ganse zoeker bij d7100.
                Ruis...bij welke iso waarde?
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7100 of D610 voor wielerfoto's ?

                  Ik heb ook lang getwijfeld en heb uiteindelijk voor de D7100 gekozen.De voornaamste reden voor mij was de sluitertijd.
                  De D7100 gaat tot 1/8000 en de D610 maar tot 1/4000.

                  Mvg Yves.
                  What you see is what you get

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7100 of D610 voor wielerfoto's ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                    Ik heb ook lang getwijfeld en heb uiteindelijk voor de D7100 gekozen.De voornaamste reden voor mij was de sluitertijd.
                    De D7100 gaat tot 1/8000 en de D610 maar tot 1/4000.

                    Mvg Yves.
                    Die heel korte sluitertijd heb je zelden nodig.
                    Alleen als er heel veel licht is, en je wil dan met een heel grote diafragma-opening werken om zo weinig mogelijk scherptediepte te krijgen zal die van pas komen.
                    Voor sportfotografie is een sluitertijd van 1/4000 sec al kort genoeg (als je die instelt, dan heb je heel veel licht nodig, of moet je de iso flink verhogen om de foto nog correct te belichten).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7100 of D610 voor wielerfoto's ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                      Focuspunten liggen wel meer over ganse zoeker bij d7100.
                      Ruis...bij welke iso waarde?
                      hoge iso 's, 3200 en hoger, voor concertfotografie.

                      Comment

                      Working...
                      X