Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multifocale bril.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Multifocale bril.

    Zijn er hier fotografen met een multifocale bril?
    Ik heb altijd gefotografeerd zonder bril.
    Een leesbrilletje had ik al lang maar nu moet ik zo'n multifocale bril.
    Is er nog mee door de zoeker te kijken of is dat een ramp?
    Zijn er hulpstukjes die werken bv, zo'n schelpje?

    Ik heb de bril (nog) niet echt nodig om te fotograferen omdat ik de dioptrie kan aanpassen (D3 Nikon).
    Maar altijd af en op is ook niet te doen.


    Johan

  • #2
    Re: Multifocale bril.

    Voor mij is dat een ramp, zeker als je gebruik maakt van een hoekzoeker.

    Mijn volgende bril zal een gewone zijn voor te fotograferen en een aparte voor dichtbij.

    Als ik mijn bril afdoe kan ik nog net mijn dioptrie bijregelen ( staat op max stand ) maar dan steeds weer bril op / af....

    Misschien zijn contactlenzen ideaal en het overwegen waard?

    Mvg
    -Spider-
    Bezoek ook eens Spider's Web

    http://www.spidersweb.be

    Comment


    • #3
      Re: Multifocale bril.

      Ik heb geen probleem met mijn multifocale bril. Je kijkt toch meestal met het bovengedeelte van je bril door je zoeker.
      Je weet toch dat je een garantie krijgt bij een multifocale bril(1 maand tot bij sommige optiekers 2 maanden), Als je je multifocale bril niet kunt gewoon worden kan je die gewoon terug binnen brengen en terug kiezen voor een gewone. Dus ik zou zeggen bevraag u en probeer het eens, indien het niet gaat gewoon terug brengen.

      Comment


      • #4
        Re: Multifocale bril.

        Ik heb een multifocale bril. Op mijn 60D zit een zoekervoorzetstuk (Canon EP-EX15II) en dat lost reeds een paar kleine problemen op.
        Je bevuilt ook minder je display.
        Maar ik vind gewoon een bril, al dan niet multifocaal, bij het fotograferen heel ambetant.... maar zonder zie ik te weinig.
        Ik heb zelfs laserbehandeling overwogen, maar dit werd me afgeraden door de oogarts, omdat ze slechts ofwel bijziendheid ofwel verziendheid kunnen oplossen.
        Ik zou dan geen bril meer moeten dragen bij het fotograferen, maar wel om op mijn display te kijken........., dus zou ik in een situatie komen van bril aan-af, aan-af, aan-af, en een bril die continue aan mijn nek bengelt.
        Enne de kostprijs van de laserbehandeling was ook niks, toen (drietal jaar terug) voor de twee ogen rond de 3.000 euro.

        Groetjes van een lotgenoot

        PS Ik volg dit draadje met belangstelling, want alle hulp is ook voor mij welkom.
        Last edited by Guest17; 31 mei 2014, 08:51.

        Comment


        • #5
          Re: Multifocale bril.

          Ik heb nu altijd gewerkt met leesbril om mijn display te bekijken.
          Dat vond ik geen probleem met een koordje.
          Maar die MF aan een koordje is geen oplossing denk ik.
          Ik had raad gevraagd aan de oogarts maar die kende van fotografie niks.
          Zij dacht dat ik achteraan op de display moest kijken en niet door een zoeker.

          Dat van die retourgarantie hebben ze me uitgelegd

          Comment


          • #6
            Re: Multifocale bril.

            met fotograferen geen problemen met een multifocale bril.
            Ik ben wel al lang gewend aan het dragen van een bril (vanuit mijn jeugd)
            Enige moeite in het begin was de trap aflopen omdat je dan naar beneden kijkt door het lees gedeelte.
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

            Comment


            • #7
              Re: Multifocale bril.

              Hier geen problemen om te fotograferen met een multifocale bril (bijziend + verziend + astigmatisme).

              @Djivan: je oogarts heeft waarschijnlijk gelijk, maar afhankelijk van je persoonlijke (oog)situatie kan 'monovision' mogelijk een (relatief tijdelijke) oplossing bieden. Google maar eens. Mijn madam is er in ieder geval zeer content van (maar 't is dan ook nog maar van een dik jaar geleden).

              Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

              Comment


              • #8
                Re: Multifocale bril.

                Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                Hier geen problemen om te fotograferen met een multifocale bril (bijziend + verziend + astigmatisme).
                Idem, Dito, ook geen enkel probleem.

                Comment


                • #9
                  Re: Multifocale bril.

                  Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                  Ik heb geen probleem met mijn multifocale bril. Je kijkt toch meestal met het bovengedeelte van je bril door je zoeker.
                  Je weet toch dat je een garantie krijgt bij een multifocale bril(1 maand tot bij sommige optiekers 2 maanden), Als je je multifocale bril niet kunt gewoon worden kan je die gewoon terug binnen brengen en terug kiezen voor een gewone. Dus ik zou zeggen bevraag u en probeer het eens, indien het niet gaat gewoon terug brengen.
                  Ik moest het ook even uitzoeken maar het gaat prima hoor met die multifocale bril! Geen probleem van maken. Even doorbijten, gewoon worden en hop!...
                  Succes en welkom bij de club van
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Multifocale bril.

                    Ik heb een trifocale bril. D.w.z. dat er drie verschillende lenzen in verwerkt zitten met als voordeel dat elke mm² (vierkante millimeter) nuttig gebruikt wordt bij het kijken.
                    Ook bij het schuin, naar links en rechts kijken geeft elk stukje glas scherpte.
                    Dat is een voordeel bij foto/video/pc.
                    Ik vind het een voordeel t.o.v. multifocaal.

                    Het enige nadeel : de bril wordt vuil van het rubbertje van de zoeken.

                    Voorbeeld. en Uitleg.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Multifocale bril.

                      Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                      Ik moest het ook even uitzoeken maar het gaat prima hoor met die multifocale bril! Geen probleem van maken. Even doorbijten, gewoon worden en hop!...
                      Succes en welkom bij de club van
                      Hier dezelfde ervaring: ik moet het eigenlijk ook nog even precies uitzoeken. Eigenlijk valt het best mee maar soms heb ik gemerkt dat ik erop aan het sakkeren was, en dat moet zijn als het regende of zich waterdamp vormde op de glazen
                      (bij koud weer bvb). Ik merk nu ook dat het allicht nog doenbaar is - voor mijn geval - zonder bril en mits wat bijregelen op het toestel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Multifocale bril.

                        Ik heb veel geld uitgegeven voor een multifocale bril en dat is een ramp: ik gebruik hem niet want ik kan er niet aan wennen. Al twee keer zonder verbetering terug geweest bij de opticien..
                        Wanneer je een krant of boekje leest is het alsof je door een koker kijkt en moet je steeds je hoofd naar links-recht en boven-onder bewegen om de scherpte te behouden en dat is zeer vermoeiend. Op grotere afstand vertekend alles doordat verticale lijnen schuintrekken. Ik gebruik weer mijn oude afzonderlijke brillen voor dichtbij en veraf.
                        Last edited by Eenbes; 10 mei 2014, 11:11.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Multifocale bril.

                          ik heb destijds ook meer dan drie weken met een multifocale bril gevochten maar volgde de raad om hem echt op te houden en ben er nu zeer tevreden mee. Het is niet lastiger dan met een andere bril om door de zoeker te kijken, je moet wel wennen en leren hoe je kijkt.
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Multifocale bril.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            ............................................
                            Wanneer je een krant of boekje leest is het alsof je door een koker kijkt en moet je steeds je hoofd naar links-recht en boven-onder bewegen om de scherpte te behouden en dat is zeer vermoeiend. ..........................................
                            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            ............................................
                            Op grotere afstand vertekend alles doordat verticale lijnen schuintrekken..................................... .....
                            Met bifocale en trifocale glazen heb je daar helemaal geen last van.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Multifocale bril.

                              ??? ik pas gewoon de dioptrie setting van de zoeker aan zodat bril + zoeker perfect werken ...

                              Comment

                              Working...
                              X