Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de fuji x-e1 systeemcam flitsbelichtig studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de fuji x-e1 systeemcam flitsbelichtig studio

    Sinds een tijdje ben ik bezig mijn nieuwe aanwinst te testen, en tot nu een fantastische camera, echt verbazingwekkend goed. Ik ben overgestapt naar de fuji X-E1 omdat ik er veel over gelezen en gehoord had, ik heb toen besloten om mijn te zware (voor mij ) canon 5D met 3 prime lenzen te verkopen. Tot op heden een goeie beslissing en erg tevreden over de results.
    Nu ben ik bezig met de camera voor de studio te gebruiken. Voorheen met de canon was het eerst de flitskrachtverhouding bepalen vd setup mbv sekonic lichtmeter. iso100 1/125s en meten het opvallend licht bv f=11
    Als ik dan fotografeerde dan zag ik aan mijn histogram ,waar ik mee werk ook bij daglicht, dat de belichting ok is.
    Nu met de fuji ben ik het effe kwijt, ik stel de camera op raw in, iso 100 niet mogelijk, wordt 200 ok, ik meet met de losse belichtingsmeter en zie na de opname bij het terugkijken dat het histogram zeker +3 st belicht kan worden.

    Wat doe ik fout of wat is het verschil. De instellingen van meter en cam zijn al meermalen gecheckt....

    hopend op een antwoord mvrgr Ruud vd steeg

  • #2
    Re: de fuji x-e1 systeemcam flitsbelichtig studio

    Klinkt gelijkaardig als dit:
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment

    Working...
    X