Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

persoonlijk camera-advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • persoonlijk camera-advies

    dag iedereen,

    ik ben op zoek zoals zovelen naar tips om een camera te vinden die het best bij me past... ik hoor zoveel verschillende verhalen,
    dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

    Ik gebruik mijn toestel voor newborn- en kinderfotografie, portretten en ook urbex. (ik weet nogal verschillende dingen).
    Ik zou graag bij Canon blijven, omdat ik dat ook zo gewoon ben en mogelijk objectieven kan blijven gebruiken.

    wat lijkt jullie een goede optie?
    bedankt alvast!

  • #2
    Re: persoonlijk camera-advies

    Oorspronkelijk geplaatst door katja13 Bekijk bericht
    Ik zou graag bij Canon blijven, omdat ik dat ook zo gewoon ben en mogelijk objectieven kan blijven gebruiken.
    Je werkt reeds met Canon? Welk toestel precies en wat kom je te kort?
    Wat is je budget voor een nieuw toestel?
    Zelf ben ik geen Canon-kenner, maar zonder iets meer info over je niveau, ervaring, budget en huidig materiaal is het nogal moeilijk om een persoonlijk advies te geven
    http://kasper.photography & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: persoonlijk camera-advies

      dag Rasper,

      ik weet het, maar ik wou mijn opties open houden en daarom weinig info doorgegeven...
      nu heb ik de 450d nog, maar is stilaan aan vervanging toe.

      Comment


      • #4
        Re: persoonlijk camera-advies

        vergat nog even het budget te vermelden: ben ik nog niet helemaal over uit... denk max 1500.

        Comment


        • #5
          Re: persoonlijk camera-advies

          Een canon 60D met ef 50 F1.4, perfecte combo om met bestaand licht te werken en creatief uit de voeten te kunnen. Initieel gebruikte ik een 70-200 voor portret op een cropcamera, deze is vaak te lang bij portretten bij mensen thuis of locatie. Vandaar kocht ik mij ook de 50 mm, binnenshuis is een groot diafragma een voordeel als je met natuurlijk licht wil werken. Uitereaard ken ik uw ervaring niet.
          Last edited by bvphotography; 8 mei 2014, 19:20. Reden: Aanvulling
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

          Comment


          • #6
            Re: persoonlijk camera-advies

            djw voor de reactie!

            Ik heb momenteel een prime 50, f2.8. En de standaard lens en een tele. Maar die laatste gebruik ik niet veel bij deze takken van fotografie.

            Er is me reeds een fullframe aangeraden en andere zeggen dan weer dat dat totaal niet nodig is... Dus ik dacht eerst voor de 6d te gaan, maar omdat het toch best
            veel geld is (moet dan ook nieuwe lenzen aanschaffen) begon ik te twijfelen nadat er verscheidenen zeiden dat dat totaal niet hoefde.

            Comment


            • #7
              Re: persoonlijk camera-advies

              Babyfotografie en urbex...
              450D heeft reeds een 'oudere' processor. De 700D is daarin veel beter: betere AF, betere isoprestaties, meer instelmogelijkheden dan je 450D... Als je iets meer uitgeeft heb je de 70D en daarboven de 6D die fullframe is.

              Waarom hogere iso? Om niet onmiddellijk uw flitser te moeten gebruiken. Het komt de 'naturel' van de baby ten goede.

              Als objectief: 85 1.8 of eventueel 17-55 2.8 (die een ander kaliber is dan de standaardzoom) of de alternatieven van tamron of sigma.
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

              Comment


              • #8
                Re: persoonlijk camera-advies

                bedankt Philîppe,

                daarom dat ik mijn 450d wil vervangen.... tot nu dacht ik idd aan 70d en 6d.
                En die keuze valt me moeilijk, ook omwille van de prijs zoals ik al eerder aanhaalde
                Moest je vrije keuze hebben, ga je dan meteen voor de fullframe of niet perse?

                Als de centjes voor het rapen waren, tja was de keuze niet meer zo moeilijk.

                Comment


                • #9
                  Re: persoonlijk camera-advies

                  Het verhaal van fullframe klopt wel, een grotere sensor heeft het voordeel minder scherptediepte te hebben als een kleinere sensor. Is het echt noodzaak, volgens mij niet. Veel fotostudio's werken met een cropcamera en een 50mm.
                  Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                  Comment


                  • #10
                    Re: persoonlijk camera-advies

                    bedankt jullie 3! Ik heb hier alvast hulp aan gehad!

                    Comment


                    • #11
                      Re: persoonlijk camera-advies

                      Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                      Babyfotografie en urbex...
                      450D heeft reeds een 'oudere' processor. De 700D is daarin veel beter: betere AF, betere isoprestaties, meer instelmogelijkheden dan je 450D... Als je iets meer uitgeeft heb je de 70D en daarboven de 6D die fullframe is.

                      Waarom hogere iso? Om niet onmiddellijk uw flitser te moeten gebruiken. Het komt de 'naturel' van de baby ten goede.

                      Als objectief: 85 1.8 of eventueel 17-55 2.8 (die een ander kaliber is dan de standaardzoom) of de alternatieven van tamron of sigma.
                      Als je een flitser op een correcte manier gebruikt, dan kan het gebruik ervan net een meerwaarde zijn en net zo 'naturel' overkomen als zonder flitser. Het probleem is dat mensen meteen aan die "platgeflitste" foto's denken als ze het woord "flitser" horen.
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                      Comment


                      • #12
                        Re: persoonlijk camera-advies

                        Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                        Als je een flitser op een correcte manier gebruikt, dan kan het gebruik ervan net een meerwaarde zijn en net zo 'naturel' overkomen als zonder flitser. Het probleem is dat mensen meteen aan die "platgeflitste" foto's denken als ze het woord "flitser" horen.
                        ... maar dan heb je ook wel een studio nodig zodat je het licht ook daadwerkelijk kunt controleren. Anders ben je beter met gewoon buitenlicht door het raam. Veel zachter kun je het niet krijgen.
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #13
                          Re: persoonlijk camera-advies

                          bedankt voor de reacties.

                          tot op heden probeer ik te werken met bestaand daglicht (heb een kleine studio ter beschikking ook)

                          Comment

                          Working...
                          X