Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfelgeval...raad nodig!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfelgeval...raad nodig!!

    Hallo iedereen,

    Ik zou graag voor mijn eigen een compact bijkopen maar wel een degelijke met lichtsterke lens enz... we hebben nu de Panasonic LX5 en die gebruikt nu meestal mijn vrouw. Zijn aan het wachten tot de LX9? uitkomt om die eventueel te vervangen daar de LX7 niet echt veel meerwaarde had t.o.v. LX5.
    Ik gebruik meestal mijn D90 maar in sommige gevallen is het al eens leuker of aangewezen om een kleiner toestel te hebben. En omdat we allebei nogal graag foto's nemen is 1 toestel te weinig!
    Ik ben aan het twijfelen tussen de Sony RX100M2 of de recent uitgekomen Canon GX1 M2. Heb al heel veel positieve reviews gelezen over de Sony en ook dat de fotokwaliteit zeer goed moet zijn enz...zoals ook de compactheid van het toestel.
    Van de Canon heb ik nog weinig gelezen omdat deze pas op de markt is!! Maar deze blijkt ook mooie referenties te bieden. Ik zou voor de Sony gaan maar dat deze geen groothoek van 24mm heeft houd me wat tegen. En ook het diafragma getal is ruim in telestand. Maar voor derest niks dan positiefs gehoord. De Canon heeft dan weer een zeer mooie lens met een mooi bereik en lichtsterker dan de Sony...maar die is dan weer pak duurder en groter en zwaarder dus niet echt compact meer!
    Kan er me iemand overtuigen wat ik moet nemen!

    Greetz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

    De RX100III komt eraan en heeft een 24-70/F1.8-2.8 lens en met zoeker. Misschien is dat iets voor u.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      De RX100III komt eraan en heeft een 24-70/F1.8-2.8 lens en met zoeker. Misschien is dat iets voor u.
      Misschien wel maar ik zou hem graag willen kopen voor we eind deze maand naar New York gaan!
      grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

        http://www.dpreview.com/reviews/cano...-g1-x-mark-ii/
        http://users.telenet.be/patric/

        Comment


        • #5
          Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

          Het loont altijd de moeite om een review helemaal te lezen ... daarom, enigszins uitzonderlijk deze quote, om rekening mee te houden dacht ik (google vertalen is uw vriend)

          "...With a larger sensor and faster lens than the Sony Cyber-shot DSC-RX100 II - which is the Mark II's closest competitor - one would expect vastly superior image quality. As it turns out, that's not the case. The G1 X II's sensor has a high 'noise floor', which is to say that there's a lot of noise and not much detail in the shadows. Thus, if you try to brighten dark areas of a photo, you'll end up with more color noise than you will detail. While using either of the DR Correction tools on the camera do work as advertised, the trade-off is a lot more noise. The point here is that while the G1 X II's sensor is much larger than that of the RX100 II, Sony's much more modern sensor performs much better than the Canon's, to the point where it cancels out that disparity...."

          Comment


          • #6
            Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

            Volledig akkoord, de Canon is niet zo fameus. De Sony Cyber-shot DSC-RX100 II zal wel de beste zijn, wel wat duur... En zijn opvolger zal de ware kampioen worden!
            http://users.telenet.be/patric/

            Comment


            • #7
              Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

              Hallo,

              In dit album allemaal Sony RX100 MkI foto's.
              https://www.flickr.com/photos/960217...7634420241025/
              Ze zijn allemaal zo uit de camera, full size en dus onbewerkt.
              Ik belicht standaard steeds iets onder (EV-0.3 meestal) en dat doe ik bij mijn meeste camera's (ook de 5DMkII)
              In het album staat o.a. een concertfoto op ISO1600 en een aantal pannings met de RX100.

              Puur informatief dus ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

                Je kan de sony RX100II ook gewoon bij B&H in NYC kopen voor zo'n 540 euro…
                Nikon + glasbak
                Failure is always an option...

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

                  Ik neig ook meer en meer naar de sony te gaan....enkel 28mm groothoek?!? Als je van 24mm gewoon bent. Ik weet het het is eigenlijk niet veel verschil en als je een stap achteruit doet heb je dit bijgewerkt!
                  Kun je de sony instellen in verschillende formaten zoals bv 3/2 16/4 enz....
                  @Jaja die foto's zijn wel mooi scherp iets onderbelicht vind ik maar dat had jezelf aangegeven dat belichtingsmeter op -0.3 staat.

                  Grtz

                  Templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

                    Ik heb een RX100M2 en dit is tot nu toe het beste compactje dat ik ooit in handen heb gehad. Ik gebruik ook een -0,3EV onderbelichting maar dat is een persoonlijke voorkeur. Dat ding maakt de meest verbazingwekkende fotos in de meest "donkere" omstandigheden zonder flash. Ronduit verbluffend. Ik heb nog twee Canon SLR's en nog mijn oude Sony H5 en af en toe krijg ik van kennissen iets te testen (heb nog een, bijna nieuwe!, Fuji X100 op de testbank en de Sony Nex5 is net terug naar de eigenaar). De SLR's komen haast niet meer uit de kast en de H5 gebruik ik voor dichtbij fotografie omdat de RX100M2 daar wat problemen heeft voor wat ik wil. Natuurlijk kan je een waanzinnig amount croppen met 20Mpx maar toch, het voelt vreemd aan dat ik niet "dichterbij" kan. Een RX met een iets andere lens aka meer macro en iets méér zoom zou een perfecte comapct opleveren.. JMHO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                      Kun je de sony instellen in verschillende formaten zoals bv 3/2 16/4 enz....

                      Templar
                      3:2 16:9 4:3 en 1:1 is mogelijk.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                        En zijn opvolger zal de ware kampioen worden!
                        En dat weet je omdat.......?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Ik heb een RX100M2 en dit is tot nu toe het beste compactje dat ik ooit in handen heb gehad. Ik gebruik ook een -0,3EV onderbelichting maar dat is een persoonlijke voorkeur. Dat ding maakt de meest verbazingwekkende fotos in de meest "donkere" omstandigheden zonder flash. Ronduit verbluffend. Ik heb nog twee Canon SLR's en nog mijn oude Sony H5 en af en toe krijg ik van kennissen iets te testen (heb nog een, bijna nieuwe!, Fuji X100 op de testbank en de Sony Nex5 is net terug naar de eigenaar). De SLR's komen haast niet meer uit de kast en de H5 gebruik ik voor dichtbij fotografie omdat de RX100M2 daar wat problemen heeft voor wat ik wil. Natuurlijk kan je een waanzinnig amount croppen met 20Mpx maar toch, het voelt vreemd aan dat ik niet "dichterbij" kan. Een RX met een iets andere lens aka meer macro en iets méér zoom zou een perfecte comapct opleveren.. JMHO
                          Regulus, heb jij "helder beeld zoom" in het menu aanstaan? Dan kan je tot 10x zoomen en bijgevolg iets korterbij komen..

                          Comment


                          • #14
                            Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                            Regulus, heb jij "helder beeld zoom" in het menu aanstaan? Dan kan je tot 10x zoomen en bijgevolg iets korterbij komen..
                            Met Clear Image Zoom kan je verder inzoomen dan 100mm maar ik vind dat het weinig voorstelt, waarmee ik wil zeggen dat je hetzelfde resultaat behaalt door achteraf te croppen. Je behoudt wel 20mp maar die zijn van mindere kwaliteit dan als je echte optische zoom hebt.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: Twijfelgeval...raad nodig!!

                              Hallo,

                              Ik heb die optie 1x geprobeerd en daarna nooit meer gebruikt
                              Zoals alex al aangeeft is het niet echt een meerwaarde tegenover later croppen.

                              Jaja

                              Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                              Regulus, heb jij "helder beeld zoom" in het menu aanstaan? Dan kan je tot 10x zoomen en bijgevolg iets korterbij komen..
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X