Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Licht op de verkiezingen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Licht op de verkiezingen?

    Vandaag heeft de "Stad" verlichting geplaatst langs een verhard wandelpad.
    Dit pad ligt op een goede 50 meter van ons appartementsgebouw.
    Ik hoop dat de buren die iets lager gelegen wonen, kunnen slapen
    Hun slaapkamers hebben nu extra verlichting
    Persoonlijk vind ik niet slecht.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Licht op de verkiezingen?

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Vandaag heeft de "Stad" verlichting geplaatst langs een verhard wandelpad.
    Dit pad ligt op een goede 50 meter van ons appartementsgebouw.
    Ik hoop dat de buren die iets lager gelegen wonen, kunnen slapen
    Hun slaapkamers hebben nu extra verlichting
    Persoonlijk vind ik niet slecht.
    Is hier ook een aantal jaren terug gebeurd. Voelt toch heel wat veiliger aan ipv die donkere steegjes achteraan de huizen.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #3
      Re: Licht op de verkiezingen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Is hier ook een aantal jaren terug gebeurd. Voelt toch heel wat veiliger aan ipv die donkere steegjes achteraan de huizen.
      Hier bij ons is het tegenovergestelde bewezen Door verlichting aan te brengen in de achtersteegjes zijn de inbraken vermeerderd. Tegenwoordig maakt dit niets meer uit voor een inbreker, want die gaat van tevoren op pad, en weet meestal of je thuis bent of niet. Hij moet ook niet investeren in een zaklamp, want dat doet de gemeente al voor hem. Vroeger nooit last van hangjongeren 's nachts, nu zijn de nachten nog onveiliger want ze krijgen verlichting, zo kunnen ze hun dure gsm's goed zien. De rommel die ze achterlaten ruimt de gemeente wel op van uw belastinggeld. Dus verlichting aanbrengen helpt niet meer, want iemand die op droog brood zit en wil inbreken doet dit toch, met over zonder verlichting

      Comment


      • #4
        Re: Licht op de verkiezingen?

        Hier pal voor de deur een verlichtingspaal die de ganse nacht blijft branden. Wij hebben wel rolluiken. Ook rondom onze woning lichten die via bewegingsmelders aangaan.
        Ook het BIN van onze wijk werkt tot nu toe perfect.
        Ik maak het de potentiële dieven's nachts makkelijk, want je zal het maar meemaken dat er ééntje z'n been breekt of in onze vijver verdrinkt 's nachts, dan krijg ik misschien nog last.
        Naar het schijnt mag je ze zelfs niet neerknallen wanneer ze binnen in je woning zijn.....
        Ik heb wel een heel goede diefstalverzekering , maar hoop toch die nooit nodig te hebben.
        Voor mij dus, hoe klaarder/meer licht hoe beter.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Licht op de verkiezingen?

          Theo,

          Hier bij ons op het Anne Frankplein staat het gras op het pleintje nu al meer dan 2 kontjes hoog ... We zien vanop de 3de verdieping zelfs onze overburen niet meer ...
          Nu weet ik waar dat "maaigeld" naaroe is

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Licht op de verkiezingen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Hier pal voor de deur een verlichtingspaal die de ganse nacht blijft branden. Wij hebben wel rolluiken. Ook rondom onze woning lichten die via bewegingsmelders aangaan.
            Ook het BIN van onze wijk werkt tot nu toe perfect.
            Ik maak het de potentiële dieven's nachts makkelijk, want je zal het maar meemaken dat er ééntje z'n been breekt of in onze vijver verdrinkt 's nachts, dan krijg ik misschien nog last.
            Naar het schijnt mag je ze zelfs niet neerknallen wanneer ze binnen in je woning zijn.....
            Ik heb wel een heel goede diefstalverzekering , maar hoop toch die nooit nodig te hebben.
            Voor mij dus, hoe klaarder/meer licht hoe beter.
            Groetjes
            Tja, ik vraag mij af hoe dat zit met de aansprakelijkheid als de inbreker iets overkomt ?
            Misschien wel voor alle zekerheid een extra verzekering nemen
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Licht op de verkiezingen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Tja, ik vraag mij af hoe dat zit met de aansprakelijkheid als de inbreker iets overkomt ?
              Da's een werkongeval, zijn werkgever moet daar maar een verzekering voor nemen.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Licht op de verkiezingen?

                "Licht op de verkiezingen":
                Ik dacht dat ik nu eindelijk zou weten op welke partij te stemmen.
                Weeral mis!
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                Comment


                • #9
                  Re: Licht op de verkiezingen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                  "Licht op de verkiezingen":
                  Ik dacht dat ik nu eindelijk zou weten op welke partij te stemmen.
                  Weeral mis!
                  Doe de stemtest
                  Mijn kleur vind je terug op de Belgische vlag
                  't Is niet zwart.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Licht op de verkiezingen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Doe de stemtest
                    Mijn kleur vind je terug op de Belgische vlag
                    't Is niet zwart.
                    Mijn kleur staat er niet op, of ik zou het zwart moeten nemen......want wij gaan, ik denk dat het intussen wel een goeie 10 jaar is, niet meer stemmen.
                    Ik moei mij dan achteraf natuurlijk ook niet met de politiek. Ze doen maar.
                    Nog nooit iets gezien of gehoord van boetes ..........
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Licht op de verkiezingen?

                      Niet stemmen snap ik niet.
                      Ik vind stemrecht een bijzonder waardevol recht, en ik probeer daar met zorg mee om te gaan. Hetzelfde tracht ik mee te geven aan mijn kinderen door ze te vragen een bewuste keuze te maken.

                      Kijk naar de alternatieven. In landen waar er geen stemrecht is is het overal slechter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Licht op de verkiezingen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Niet stemmen snap ik niet.
                        Ik vind stemrecht een bijzonder waardevol recht, en ik probeer daar met zorg mee om te gaan. Hetzelfde tracht ik mee te geven aan mijn kinderen door ze te vragen een bewuste keuze te maken.

                        Kijk naar de alternatieven. In landen waar er geen stemrecht is is het overal slechter.
                        Daar ben ik het volledig mee eens, alleen jammer dat het in België een stemPLICHT is Tommie .
                        Als ik het goed voor heb zijn er in Europa buiten België nog 4 of 5 landen waar er stemplicht is.
                        Groetjes
                        Last edited by Guest17; 8 mei 2014, 20:09.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Licht op de verkiezingen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Daar ben ik volledig mee eens, alleen jammer dat het in België een stemPLICHT is Tommie .
                          Groetjes
                          Mis poes, er is opkomstplicht en het hokje ben je baas over wat je met je stem doet.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Licht op de verkiezingen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Mijn kleur staat er niet op, of ik zou het zwart moeten nemen......want wij gaan, ik denk dat het intussen wel een goeie 10 jaar is, niet meer stemmen.
                            Ik moei mij dan achteraf natuurlijk ook niet met de politiek. Ze doen maar.
                            Nog nooit iets gezien of gehoord van boetes ..........
                            Groetjes
                            Je hebt gelijk Djivan, er staat wel degelijk op de kaart, "de stemming is verplicht" en er staat nergens dat U moet gaan stemmen.
                            Wie zal je immers een boete geven, degene die er in is gestemd, en waar je tegen had kunnen stemmen.......
                            Ik ken ook iemand die nog nooit is gaan stemmen, nog nooit heeft die man daar iets van gehoord.........
                            De laatste keer is 1 op 6 niet gaan stemmen. http://www.nieuwsblad.be/article/det...31024_00808496

                            Comment


                            • #15
                              Re: Licht op de verkiezingen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Mis poes, er is opkomstplicht en het hokje ben je baas over wat je met je stem doet.
                              Mis poes, er is opkomstplicht, maar je moet het hokje zelfs niet binnengaan...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment

                              Working...
                              X