Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

    Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe camera te kopen.
    Nu is de keus gevallen op een 70d of een 7d,maar wat is de beste keus.
    Ik zal de camera met name gaan gebruiken voor vogel en wild fotografie i.c.m mijn canon 100-400.
    Na enige speurwerk heb ik het enkele voor en nadelen tegen elkaar afgewogen maar ik blijf twijfelen.
    Wie neemt mijn twijfels weg.
    Volgens mij zijn dit de voordelen van de 70d t.o de 7d en mijn vragen.

    Nieuwere model met een nieuwe model sensor.
    Goede video opnames,maar is de nieuwe sensor ook net zo goed/beter voor fotografie in vergelijk met de 7d
    Hoe is de beeldkwaliteit?
    Hoe is de autofocus,is deze net zo goed en zo snel als de 7d?

    De voordeel van de 7d is de sterkere body/weathersealing t.o de 70d

    Kortom wie helpt mij een keus maken.
    Last edited by bert schoemaker; 7 mei 2014, 14:33.

  • #2
    Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

    Niemand advies?

    Comment


    • #3
      Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

      Geen ervaring met beide toestellen, ben zelf een 50D en 1DIII gebruiker, dus de al wat oudere toestellen.
      Wat ik wel weet is dat 70D wat nieuwere hardware onder de kap zitten heeft.
      Maar met beide toestellen ga je mooie foto's kunnen maken.
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #4
        Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

        Het klopt dat de 70D wat nieuwer is, maar ik houd het bij mijn 7D.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

          Ik heb beide toestellen nog niet kunnen vergelijken, maar ik houd het toch bij mijn 7D voor zijn snelheid, autofocus en robuustheid. Met beide toestellen zal je mooie foto's kunnen maken, maar ik heb zelf graag iets in mijn handen waarvan ik weet dat deze wel wat kan verdragen. De beeldkwaliteit van de 7D ivm filmen is zonder meer goed. Ik gebruik deze ook meestal icm mijn 100-400.
          Canon EOS 5D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF-S 24mm f/2.8 STM - Canon EF 50mm f/1.2 L - Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro - Canon EF 85mm f/1.8 - Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

          Comment


          • #6
            Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

            Op mijn zoom account kan je een heel deel foto's vinden genomen met deze combinatie. Kwestie van je een idee te geven. http://blitzphotography.zoom.nl
            Canon EOS 5D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF-S 24mm f/2.8 STM - Canon EF 50mm f/1.2 L - Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro - Canon EF 85mm f/1.8 - Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

            Comment


            • #7
              Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

              Toch vreemd dat ik weinig mensen online vind die de Canon 70d gebruiken

              Comment


              • #8
                Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Het klopt dat de 70D wat nieuwer is, maar ik houd het bij mijn 7D.
                Ik prefereer ook mijn 7D , mijn vrouw blijft bij de 5DmkII.

                Comment


                • #9
                  Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

                  Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  Ik prefereer ook mijn 7D , mijn vrouw blijft bij de 5DmkII.

                  Waar ik benieuwd naar ben is waarom de canon 7d gekozen boven de 70d?
                  Als ik dit weet dan zou ik waarschijnlijk mijn keuze ook wat makkelijker kunnen maken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

                    Is misschien een dom antwoord, maar ik veronderstel dat er veel mensen zijn ( zoals ik ) die zich laten leiden door het feit dat bij Canon de kwaliteit omgekeerd evenredig is met het cijfer voor de "d".
                    Dat is een automatisme, of het altijd waar is, is een andere zaak.
                    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

                      Ik heb laatst met een 70D op ons bedrijfsevent gefotografeerd. Was niet met een toplens (18-200), maar toch vond ik het toestel aangenaam werken. De lichtomstandigheden waren niet erg goed, maar zelfs met de interne flitser en hoge ISO kreeg ik hele goede resultaten. Goeie focus in low light ook.
                      Met de 7D heb ik ook al gewerkt, maar da's langer geleden. Ook een goed toestel uiteraard. Qua werken vind ik tussen de twee niet veel verschil eigenlijk, en van beiden is de beeldkwaliteit erg goed.
                      Als je budget ervan afhangt zou ik gewoon voor de 70D gaan.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

                        Het prijsverschil tussen de 2 camera's is niet zo groot.
                        Waar het mij om gaat is,wat is de beste/verstandigste keuze t.a.v. degelijkheid,beeldkwaliteit en autofocus.
                        Met name voor gebruik i.c.m de Canon 100-400 lens voor vogel en wildfotografie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

                          Oorspronkelijk geplaatst door bert schoemaker Bekijk bericht
                          Het prijsverschil tussen de 2 camera's is niet zo groot.
                          Waar het mij om gaat is,wat is de beste/verstandigste keuze t.a.v. degelijkheid,beeldkwaliteit en autofocus.
                          Met name voor gebruik i.c.m de Canon 100-400 lens voor vogel en wildfotografie.
                          De 100/400 heb ik ook maar voor wildfotografie is ze soms toch te kort , een merel op 10m is maar een klein vogeltje op de foto. Daarom ben ik aan het wachten op wat meer reacties op de tamron 150/600.De 70D heb ik niet maar de 7D is ongelooflijk snel , maar heeft geen kantelbaar scherm wat voor mij geen hinderpaal is .De 7D is natuurlijk al enkele jaren op de markt en over een eventuele opvolger heb ik nog niet veel gehoord.Eventueel beide toestellen eens in de hand nemen om te zien wat je het beste aanvoelt.
                          Last edited by François02; 9 mei 2014, 11:57. Reden: foutje volgens spellingcontrole.

                          Comment


                          • #14
                            Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

                            Er zijn ook veel mensen die de 7D reeds in hun bezit hadden alvorens het uitkomen van de 70D en deze "upgrade" (niet in mijn ogen) de moeite niet waard vinden. Als je degelijkheid, snelheid en een goede autofocus zoekt dan kan je moeilijk om de 7D heen. Wat niet wil zeggen dat de 70D geen goed toestel is. Ik heb jaren graag met de 40D gewerkt, de vroege voorloper van de 70D en gebruik deze soms nog. Een miskoop zal je met geen van beide toestellen doen.
                            Canon EOS 5D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF-S 24mm f/2.8 STM - Canon EF 50mm f/1.2 L - Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro - Canon EF 85mm f/1.8 - Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: help!! welke camera Canon 70d of canon 7d

                              Ik heb zelf de 70D nog niet vastgehad, maar vóór ik mijn 7D had, was mijn camera de 50D (ook een voorganger van de 70D). Ik vond toch een serieus verschil tussen die 50D (waarmee mijn vrouw werkt) en de 7D.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X