Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bouncer op Canon-5DMkIII+580EXII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bouncer op Canon-5DMkIII+580EXII

    kocht onlangs 5D mark III en gebruik daarop 580XII. Op TTL perfekt uitgelicht zet ik een bouncer erop EN RECHTDOOR gericht (geen muur of plafond) zijn de opnames +/- 2 stopt te donker.
    Ik heb jaren met de EOS mark III DS gewerkt en de 7D nooit probleem, zit er ergens een verborgen instelling ? Lijkt me sterk want ik gebruik dit veel voor een invulflitsje, iemand een idee.

  • #2
    Re: bouncer op Canon

    Vraag me af waarom je een Bouncer op je flits zet als je niet gaat bouncen.
    Dit heeft geen enkel effect bahalve dan dat je 2 stops licht verliest.

    ALs je flits al op zijn max aan het flitsen is heeft dit als resultaat dat je foto gaat onderbelicht zijn.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: bouncer op Canon

      Moderator Note: Even verplaatst van Software naar een relevantere categorie
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: bouncer op Canon

        Ik kan zo direct ook niets anders bedenken dan dit. Om in te vullen flits ik altijd rechtdoor, zonder omnibounce, en compenseer de flitser -1 stop, en dat werkt eigenlijk perfect.

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Vraag me af waarom je een Bouncer op je flits zet als je niet gaat bouncen.
        Dit heeft geen enkel effect bahalve dan dat je 2 stops licht verliest.

        ALs je flits al op zijn max aan het flitsen is heeft dit als resultaat dat je foto gaat onderbelicht zijn.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: bouncer op Canon

          zoals ik zei is het een infulflits op hooguit 2 meter dus de flits geeft geen volle kracht ik doe dit al jaren met goed resultaat en plastiek kap op de flits geeft zachter licht. Alleen probleem met de 5D en niet met de andere camera's

          Comment


          • #6
            Re: bouncer op Canon-5DMkIII+580EXII

            Moderator Note: Even de specificaties (cameramodel+flash) toegevoegd.


            Ik vind het vreemd dat er een verschil zou zijn (met precies dezelfde instellingen) tussen verschillende EOS-modellen.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: bouncer op Canon-5DMkIII+580EXII

              dat dacht ik ook maar het menu van de camera's zijn toch verschillend en de 5D gaat ver !

              Comment


              • #8
                Re: bouncer op Canon-5DMkIII+580EXII

                Waarschijnlijk dan toch iets met flitsbesturing te maken? Ik ben daar geen expert in, maar ik weet dat je dat in de menu's van de camera terugvindt (enfin, bij mijn 7D toch, dus de 5D zal daar ook wel een optie voor hebben), maar evengoed achterop de 580EXII, die ik zelf ook heb.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X