Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

    De Sony Cyber-shot DSC-H300 is voor een €150 te koop momenteel.
    Toestel moet dienen om wat vakantiefoto's en dergelijke te nemen.

    Is dit dan een goede aankoop of zijn er betere toestellen voor die prijs te vinden?


    Alvast bedankt!

  • #2
    Voor die prijs moet je volgens mij niet twijfelen.....
    Last edited by Franciskine; 6 mei 2014, 10:30.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Voor die prijs moet je volgens mij niet twijfelen….. :-)
      Waarom niet?
      Ik ken er zelf zeer weinig van...

      Comment


      • #4
        Re: Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

        Oorspronkelijk geplaatst door -milo- Bekijk bericht
        Waarom niet?
        Ik ken er zelf zeer weinig van...
        Sony heeft ten eerste een goeie reputatie op het gebied van compacts.
        Ten tweede is dit een nagelnieuw model, dus met alle laatste verbeteringen erin.

        Het is een bridge-like toestel voor de prijs van een minitoestelletje.

        Ik zou er zonder twijfel voor gaan.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Sony heeft ten eerste een goeie reputatie op het gebied van compacts.
          Ten tweede is dit een nagelnieuw model, dus met alle laatste verbeteringen erin.

          Het is een bridge-like toestel voor de prijs van een minitoestelletje.

          Ik zou er zonder twijfel voor gaan.
          Nagelnieuw zou ik niet durven zeggen, er is ondertussen al een opvolger, namelijk de Sony DSC-H400..... maar jaja hier op het forum is toch heel enthousiast over de 300 versie
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

            zo een toestel komt steeds zonder geheugenkaart, wat is aan te raden van grootte? want ik heb geen idee hoeveel foto's je op welke kaart kan krijgen... en welk type van kaart....

            Comment


            • #7
              Re: Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

              Voor 150 € is de HX300 zeker een koopje, want normaal kost ie nog rond de 350 €.
              De capaciteit van de geheugenkaart hangt af hoeveel foto's je van plan bent te trekken
              tijdens je vakantie en of je veel gaat filmen. bv. Bij Camerashop.be wordt bij de HX300
              een Sandisk SDHC Ultra 16 GB Class 10 aangeboden. Je kan er ook twee of drie van
              8 GB kopen. Op 8 GB card kan je zo'n 1400 à 1500 foto's aan 20 MP hoogste kwaliteit jpegs plaatsen.
              Als je Full HD video opneemt heb je ongeveer 10 min/1 Gb.
              Rudi

              Comment


              • #8
                Re: Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

                Hallo,

                Voor die prijs zeker niet twijfelen.
                De HX-400, de opvolger, verschilt niet zoveel.
                De HX-300 levert prachtige foto's af en heeft een gigantisch zoombereik. Ideaal dus als vakantiecamera.
                Boven ISO800 wordt de ruis duidelijk zichtbaar.
                Videokwaliteit is ook zeer goed en bij het filmen blijft het ganse zoombereik beschikbaar.

                Kortom, ik ben er zeer tevreden over 👍
                Hier staan een aantal zo uit de camera-foto's ..



                Jaja

                Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

                  Er blijkt hier wat verwarring te zijn.
                  De vraag gaat over de DSC-H300:


                  Niet te verwarren met DSC-HX300:
                  De lijst van Compactcamera's. Vind van alle Compactcamera's-producten de beste voor u.Ontdek de Cybershot-compactcamera van Sony met een sensor van 13,2 x 8,8 mm en een supersnelle autofocus. Klein en krachtig. Professionele functies in een ideaal pakket. Meer informatie}



                  Nog steeds een goede koop dan?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

                    Sorry, maar 't Is allemaal de fout van Sony met zijn op elkaar lijkende modelnummers
                    Nu, 150 € is niet echt veel voor een superzoom, al is de kwaliteit iets minder dan de HX300.
                    Rudi

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

                      Oeps,

                      Die dicht-bij-elkaar-liggende-modelnummers ...
                      Met die camera heb ik geen ervaring, maar de fotokwaliteit van Sony is wel ok.

                      Jaja


                      Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

                        dus samengevat is dit voor deze prijs een goede aankoop?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

                          Voor die prijs kan je niets beter vinden. Sony maakt goede toestellen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony Cyber-shot DSC-H300 of andere camera aanschaffen?

                            Mijn onlangs aangekochte DCS H300 werkt niet met oplaadbare batterijen (overeenkomstig de handleiding zou dit wel moeten kunnen) heeft iemand een oplossing?
                            Met de bijgeleverde gewone batterijen kon ik slechts 39 foto's maken, daarna onvoldoende stroom om het toestel te starten !
                            volgens de handleiding zouden dat +/- 350 foto's moeten zijn.
                            Het in-zoemen naar 35X gaat zeer snel, maar hoe bekom je een gekozen zoom-waarde (vb 15X)?
                            Als het toestel "goedkoop" is, dan betaald men zich wel blauw aan batterijen !

                            Comment

                            Working...
                            X