Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ND Filters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ND Filters

    Ik zag hier op het forum in een ander top een verwijzing van cojon naar volgend filter setje (http://www.benl.ebay.be/itm/new-6pcs...item460b51ee48) maar vraag me af of dit de moeite is. Ik wil de mogelijkheid hebben om heel af en toe eens een waterval te fotograferen met langere sluitertijd en bij landschapsfotografie de variabele nd filters leren kennen en hier wat dingen mee uit proberen. Is dit dan een goeie aankoop of gaat de kwaliteit zo slecht zijn dat de foto's niet echt bruikbaar gaan zijn?

    Ik weet dat duurdere filters uiteraard beter gaan zijn maar ben er nog niet 100% uit of ik ze echt heel veel ga gebruiken. En dan lijkt het me een beetje gek om 200€ aan filters uit te geven die niet uit mijn fototas komen...

    Bedankt!
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

  • #2
    Re: ND Filters

    is inderdaad wel érg goedkoop... ga dit volgen
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: ND Filters

      Ik ben ook net aan het overwegen om een ND-filter te kopen, maar ben daarbij op iets zeer handig gestoten. Als je niet per sé in kleur wilt fotograferen, zou lasglas (een glas voor in een helm van lassers) zeer handig én goedkoop zijn. Dit kost ongeveer 2 euro, en ik heb al enkele overtuigende resultaten op het internet gezien. Het enige nadeel zou de kleur zijn, een ND-filter is zo gemaakt dat het natuurlijke kleuren behoudt, maar lasglas zou een enorme groene (of andere kleur) zweem geven.
      Misschien zijn er nog mensen op dit forum met ervaringen hiermee?
      Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

      D7000 en D750

      Comment


      • #4
        Re: ND Filters

        Wil absoluut niemand afbreken, Lars, maar als je enkele duizenden euro's hebt uitgegeven voor een degelijke body en lenzen, dan ga je toch niet voor een Lasglas ...... dat dan nog meetal plastiek is.
        Wie garandeert je de zuiverheid ervan ?
        Maar ja : " It's a free Country "
        Hopelijk no hard feelings ?
        Last edited by zoltan; 6 mei 2014, 19:21.
        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

        Comment


        • #5
          Re: ND Filters

          Ik denk dat lasglas absoluut niet kleurneutraal is of kan zijn. Ik denk dat het, net zoals de speciale brillen voor glasblazers, bepaalde frequenties uit het lichtspectrum heel sterk absorbeert kwestie van de lasser niet te verblinden met specifieke "booglamp" frequenties. Nog afgezien van het feit dat het glas, optisch gezien, waarschijnlijk ook al niet top zal zijn. (zie Didymium glas). JMHO

          Comment


          • #6
            Re: ND Filters

            ik zou dat setje van 16 dollar wel proberen als ik ts was. Voor die prijs is het niet erg dat het niet veel uit de tas komt.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: ND Filters

              Lijkt wel interessant. Voor die 11€ kan je niet echt miskopen ook...

              Zou dit passen op een lens met diam 58mm?
              https://www.facebook.com/devrieset/

              Comment


              • #8
                Re: ND Filters

                Dat dit setje maar 16$ koste, daar heb ik overgekeken... dat is wel de moeite dan! Ik zag vooral staan dat hij niet zeker was of hij het veel ging gebruiken. Om te testen is dit eerder ideaal (zoals ik binnekort eens ga doen). Volkomen gelijk voor de rest hoor, zeker over de kleuren e.d.
                Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

                D7000 en D750

                Comment


                • #9
                  Re: ND Filters

                  Setje is besteld, ben eens benieuwd!

                  @Thomas79: Dit zijn de maten van de ringadapters dus op een 58mm zou dit zonder problemen moeten passen!
                  49mm Ring Adapter x1
                  52mm Ring Adapter x1
                  55mm Ring Adapter x1
                  58mm Ring Adapter x1
                  62mm Ring Adapter x1
                  67mm Ring Adapter x1
                  72mm Ring Adapter x1
                  77mm Ring Adapter x1
                  82mm Ring Adapter x1
                  3 Slots Filter Holder x1
                  Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                  Comment


                  • #10
                    Re: ND Filters

                    Opletten met goedkope filters. Mogelijk is dit een dijk van een aankoop, maar de kans is groot dat je ND's toch kleurtinten zullen hebben, of dat je een hoop scherpte in je foto's verliest.

                    Comment


                    • #11
                      Re: ND Filters

                      @Iro: Daar ben ik me van bewust, maar misschien valt het allemaal nog vrij goed mee en kan ik de voordelen van deze filters goed onder de knie krijgen en leren welke kwaliteitsfilters ik het meest nodig heb. Of niet nodig heb en dan ben ik geen 200€ kwijt aan filters die ik niet gebruik :-)
                      Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                      Comment

                      Working...
                      X