Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanschaf Nikon

    Goeiemorgen, vanaf september wil ik een cursus fotografie gaan volgen.Hiervoor wil ik mij een nieuwe camera aanschaffen, nu twijfel ik tussen Nikon D3200,D3300,D5200of D5300.Wat zijn de voordelen of nadelen van de toestellen. Ik zou mij er 2 lenzen willen bij aanschaffen nml 18-55 VR en de 55-200 VR.Tot nu toe had ik een Nikon Coolpix 5700.Mss zijn er betere alternatieven in die prijsklassemaar mijn voorkeur gaat naar Nikon(spreekt mij aan )
    Is het ook aan te raden online te kopen of toch beter in de gewone winkel ?
    Mvg René

  • #2
    Re: aanschaf Nikon

    denk dat je dan moet kiezen hoeveel knoppen en features dat je wilt, d3200 is bijvoorbeeld al een heel goede body en vrij goedkoop(340euro) en dan kan je met het uitgespaarde geld iets beters kopen dan een kitlens
    met d5300 zit je al vlug aan een 700euro zonder lenzen, belangrijkste verschil is voor mij dan het het openklapbare scherm van de d5*** reeks
    heb zelf bijna alles online gekocht (behalve body) en heb geen klachten
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: aanschaf Nikon

      Ik zou géén camera aanschaffen en wachten tot de cursus bezig is. Dan heb je beter zicht op wat je ligt en niet ligt en kun je gerichter kiezen.

      YMMV
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: aanschaf Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Ik zou géén camera aanschaffen en wachten tot de cursus bezig is. Dan heb je beter zicht op wat je ligt en niet ligt en kun je gerichter kiezen.
        geld toch eerder voor het type lenzen dan voor een camera..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: aanschaf Nikon

          bv Full frame vs crop, meetzoeker vs DSLR, digitaal naar pinhole camera heb ik tijdens mijn opleiding allemaal zien gebeuren.

          YMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: aanschaf Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            bv Full frame vs crop, meetzoeker vs DSLR, digitaal naar pinhole camera heb ik tijdens mijn opleiding allemaal zien gebeuren.
            tja..maar dat blijft zo hè.
            hoe lang moet je dan wachten..?
            lijkt me toch wel handig, als je zelf een camera hebt als je aan een fotografiecursus gaat beginnen.
            maar soit..!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: aanschaf Nikon

              Welke body je kiest, het hangt van je budget af. De 5000-serie heeft een draaibaar scherm (wat ik zelden gebruik) en nog enkele andere opties.

              De voorgestelde 2 lenzen zijn echte instaplenzen en het zoombereik van de 18-55 is erg klein. Zeker als beginnende fotograaf heb je niet dadelijk het zicht welke lens je moet gebruiken. Een andere kitlens is bijvoorbeeld de 18-105, deze is volgens mij kwalitatief iets beter en je hebt een redelijk bereik. Als je een te groot bereik neemt (18-300) gaat dit meestal ten koste van de kwaliteit op de uiterste. Later zou ik dan kijken voor een beter telelens (als je er behoefte aan hebt).

              Comment


              • #8
                Re: aanschaf Nikon

                Mijn voorlopige keuze is voor lenzen is Nikon 18-105 F3.6-5.6 DX VR en 55-200 F4.0-5.6 DX
                VR. Voor de body twijfel ik nog tussen Nikon 5200 of de Nikon 5300 gezien het prijsverschil.
                Graag goede raad A.U.b

                Comment


                • #9
                  Re: aanschaf Nikon

                  Ik heb ook getwijfeld tussen de D5200 en de D5300 en bij mij is het de D5200 geworden. Vond de extra functies van de D5300 zijn geld niet waard tegenover de D5200 en heb het mij nog geen moment beklaagd! Het grote verschil tussen de 2 is de ingebouwde wifi en gps in de D5300 en dat maakt niet of je betere foto's zal trekken. Dan kan je beter dat extra budget gebruiken voor een betere lens of externe flits.
                  Last edited by Speedy; 23 mei 2014, 09:48.
                  Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                  Comment


                  • #10
                    Re: aanschaf Nikon

                    Het is dan toch de D5200 geworden met een 18-105 lens. Nu eerst eens wat oefenen en dan eens kijken voor een 55-200 of een 70-300 lens.
                    Mvg René

                    Comment


                    • #11
                      Re: aanschaf Nikon

                      Ga maar direckt voor de 70-300: snelle af, goed scherp, goed contrast en kleur!


                      Sent from my iPad using Tapatalk.
                      Toon Nikonian
                      D700/D7000/glaswerk Nikkor

                      Comment


                      • #12
                        Re: aanschaf Nikon

                        Als je aan een fotografiecurus gaat beginnen zou ik allezins ook een 35mm 18dx of een 50mm 1.8 of 1.4 aankopen. die dingen zijn spotgoedkoop, de beeldkwaliteit is over het algemeen beter dan die van een kitlens en ze zijn lichtsterk. Er zijn maar weinig fotografen die zo'n lens niet in hun tas hebben zitten.
                        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                        Comment

                        Working...
                        X