Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Linux Ubuntu.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Linux Ubuntu.

    Vandaag de stap Windows naar Linux Ubuntu gezet, mijn oude Siemens laptop voorzien van een SSD van 180 GB
    Bij nader inzien een jaar te laat, mijn oude laptop
    met dual core en 4GB RAM kan een nieuw leven starten. Kan ik iedereen aanraden...

  • #2
    Re: Linux Ubuntu.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Vandaag de stap Windows naar Linux Ubuntu gezet, mijn oude Siemens laptop voorzien van een SSD van 180 GB
    Bij nader inzien een jaar te laat, mijn oude laptop
    met dual core en 4GB RAM kan een nieuw leven starten. Kan ik iedereen aanraden...
    Welkom in de wereld van Linux. Veel plezier met Ubuntu... hoewel ik je toch Mint aanraad...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #3
      Re: Linux Ubuntu.

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Welkom in de wereld van Linux. Veel plezier met Ubuntu... hoewel ik je toch Mint aanraad...
      Ubuntu staat er nu op Kaneda.... lijkt mij gemakkelijk werken, één ding moet ik nog uitzoeken,
      ik heb nu namelijk Rawstudio staan, werkt perfect met NEF bestanden van mijn D700, maar kan geen NEF bestanden van mijn D800 openen
      Voor verder bewerken heb ik Gimp staan, werkt voldoende om bv. op reis een foto wat te bewerken of een tekstje te zetten en op FB te posten.
      Verdere en uitgebreide bewerking doe ik uiteraard thuis op mijn desktop.

      Comment


      • #4
        Re: Linux Ubuntu.

        Deze ga ik volgen, als je er je bevindingen tenminste op zet. Misschien doe ik dat ook wel met mijn laptop dan.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Linux Ubuntu.

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Kan ik iedereen aanraden...
          Wat kun je nu dan meer dan als je er Windows 8.1 op had gezet?

          Jan

          Comment


          • #6
            Re: Linux Ubuntu.

            Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
            Wat kun je nu dan meer dan als je er Windows 8.1 op had gezet?
            Met een gerust hart telefoontjes van Microsoft aannemen
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Linux Ubuntu.

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Welkom in de wereld van Linux. Veel plezier met Ubuntu... hoewel ik je toch Mint aanraad...
              Wat is het verschil ... ?

              YMMV
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: Linux Ubuntu.

                Geen idee van ubuntu maar zelf al een 10-tal jaar tevreden Gento gebruiker.

                Verschil tussen ubuntu en mint is de gebruikersinterface. Ubuntu gebruikt iets zelf in elkaar geflansd terwijl mint een versie van Gnome gebruikt. Maakt eigenlijk niets uit want je kan op elke linux eender welke gebruikersinterface zetten: gnome, kde, xfce, lxde, cinnamon, en nog een hoop andere. Zijn allemaal verschillend, zowel in gebruik (niet iedereen werkt op dezelfde manier) als in computerpower die ze nodig hebben. Sommige zijn heel beperkt als desktop omgeving (minder integratie tussen de verschillende onderdelen) anderen zijn zo volledig dat je bijna niets anders meer nodig hebt.

                Comment


                • #9
                  Re: Linux Ubuntu.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  Wat is het verschil ... ?

                  YMMV
                  Ben een voormalig Mac gebruiker en toch hou ik niet van de Unity interface van Ubuntu. Je zou natuurlijk kunnen opteren voor een andere desktop zoals Xubuntu met Xfce, Kubuntu met KDE, Ubuntu Gnome, etc.
                  Maar dan zit je nog altijd met het Ubuntu software center dat, naar mijn mening, veel te traag werkt (Muon software center bij Kubuntu).

                  Kwestie van smaak dus. Neem eens een kijkje naar de Cinnamon desktop van Mint. Ziet er gelikt uit en ben zeker dat het je nieuwsgierigheid zal wekken. En ook, beetje meer polish in het algemeen dan Ubuntu.

                  Maar uiteindelijk is het een kwestie van smaak.
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Linux Ubuntu.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Geen idee van ubuntu maar zelf al een 10-tal jaar tevreden Gento gebruiker.

                    Verschil tussen ubuntu en mint is de gebruikersinterface. Ubuntu gebruikt iets zelf in elkaar geflansd terwijl mint een versie van Gnome gebruikt. Maakt eigenlijk niets uit want je kan op elke linux eender welke gebruikersinterface zetten: gnome, kde, xfce, lxde, cinnamon, en nog een hoop andere. Zijn allemaal verschillend, zowel in gebruik (niet iedereen werkt op dezelfde manier) als in computerpower die ze nodig hebben. Sommige zijn heel beperkt als desktop omgeving (minder integratie tussen de verschillende onderdelen) anderen zijn zo volledig dat je bijna niets anders meer nodig hebt.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Ben een voormalig Mac gebruiker en toch hou ik niet van de Unity interface van Ubuntu. Je zou natuurlijk kunnen opteren voor een andere desktop zoals Xubuntu met Xfce, Kubuntu met KDE, Ubuntu Gnome, etc.
                    Maar dan zit je nog altijd met het Ubuntu software center dat, naar mijn mening, veel te traag werkt (Muon software center bij Kubuntu).

                    Kwestie van smaak dus. Neem eens een kijkje naar de Cinnamon desktop van Mint. Ziet er gelikt uit en ben zeker dat het je nieuwsgierigheid zal wekken. En ook, beetje meer polish in het algemeen dan Ubuntu.

                    Maar uiteindelijk is het een kwestie van smaak.
                    Ubuntu gebruikt iets zelf in elkaar geflansd. gnome, kde, xfce, lxde, cinnamon, Xubuntu met Xfce, Kubuntu met KDE, Ubuntu Gnome, etc.

                    Kijk, dat is nu precies de reden waarom veel mensen er niet aan beginnen. Daar is toch geen chocola van te maken.

                    Jan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Linux Ubuntu.

                      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      Kijk, dat is nu precies de reden waarom veel mensen er niet aan beginnen.
                      En voor die mensen is er dan natuurlijk Mac OS X...
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: Linux Ubuntu.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        En voor die mensen is er dan natuurlijk Mac OS X...
                        Nee, dat is alleen voor de rijken.

                        Jan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Linux Ubuntu.

                          Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                          Nee, dat is alleen voor de rijken.
                          Dan heb ik enorm veel rijke vrienden en collega's...
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: Linux Ubuntu.

                            Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                            Ubuntu gebruikt iets zelf in elkaar geflansd. gnome, kde, xfce, lxde, cinnamon, Xubuntu met Xfce, Kubuntu met KDE, Ubuntu Gnome, etc.

                            Kijk, dat is nu precies de reden waarom veel mensen er niet aan beginnen. Daar is toch geen chocola van te maken.

                            Jan
                            Maak jij met je windows chocolade??
                            dat vind ik gek...
                            Is dat dan met of zonder 3d printer?

                            'k zou dringend nog eens tijd moeten maken om mijn ubuntu desktop vanonder het stof te halen...
                            de verhuis heeft hem verbannen naar de garage van de schoonouders...
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Linux Ubuntu.

                              Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.


                              Uiteindelijk toch gelukt
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X