Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als dat waar is...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Als dat waar is...

    N.a.v. een onderzoek van test aankoop i.v.m. de duurzaamheid van apparatuur, hoor ik toevallig deze morgen in een programma op Radio2 dat Apple er bijvoorbeeld ook van verdacht wordt in zijn updates vertragende software mee te geven aan zijn gebruikers om die, na te hebben vastgesteld dat hun Mac trager begint te werken, aan een nieuw toestel te doen denken.
    Zeer bedenkelijk dus, waar zijn we mee bezig...
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Als dat waar is...

    Alle fabrikanten zijn in hetzelfde bedje ziek. Printers geven foutmeldingen na xx pagina's, inkt cardridges beweren leeg te zijn terwijl dat niet zo is... Alles voor de verkoop. Wat Apple betreft, de Macbook pro van onze zoon draait nog als nieuw (werd een paar weken terug "opgekuist") en ook de batterij gaat nog zeer lang mee hoewel hij al 5 jaar oud is. Dit in tegenstelling tot mijn Dell die maar 3 jaar oud is.

    Verleden week nog gelezen hoe fabrikanten hun apparaten laten "verslijten". In een mixer een metalen aandrijfas en pvc tandwiel gebruiken zodat na verloop van tijd het plastic uitgesleten is.. reparatie kost meer dan een nieuwe.

    De economie moet draaien en de aandeelhouders uitbetaald...
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Als dat waar is...

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      ....
      Zeer bedenkelijk dus, waar zijn we mee bezig...
      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      ..

      De economie moet draaien en de aandeelhouders uitbetaald...
      en dat is het.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Als dat waar is...

        En soms zonder het te weten zijn velen van ons ook aandeelhouders (denk maar aan pensioenfondsen en levensverzekeringen, als je zelf niet actief bent op de beurs).

        Waarmee ik niet wil goedpraten wat ze doen hé.

        Comment


        • #5
          Re: Als dat waar is...

          Ik heb het artikel teruggevonden. Volgens mij slechts het tipje van de ijsberg.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Als dat waar is...

            Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.


            Zie #7

            = van 2 juni 2012
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Als dat waar is...

              Test Aankoop. Zucht...

              Mijn MB Pro startte tot voor kort nog steeds even snel op als op dag één (22s). Maar nu is hij, na 7,5 (!) jaar, stuk gegaan. Video chip naar de zak. Ga wel nog poging wagen om hem te repareren. Maar ook al krijg ik hem niet meer in orde; ik wil wel eens zien wie idem succesverhaal te delen heeft met, pakweg, een Acer.
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                Re: Als dat waar is...

                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                Test Aankoop. Zucht...

                Mijn MB Pro startte tot voor kort nog steeds even snel op als op dag één (22s). Maar nu is hij, na 7,5 (!) jaar, stuk gegaan. Video chip naar de zak. Ga wel nog poging wagen om hem te repareren. Maar ook al krijg ik hem niet meer in orde; ik wil wel eens zien wie idem succesverhaal te delen heeft met, pakweg, een Acer.
                Quote:
                "Bijv. "product sabotage". Daar lees je hier iets over als men in de buurlanden er reeds over uitgepraat is"

                Jochen > 2 juni 2012

                Dit jaar pas op TV bij ons...> "Voor hetzelfde geld" op één.

                Koen Billen (49) is sinds een aantal jaar een grote fan van Apple. In 2008 schafte hij zich een Macbook Pro aan ter waarde van 2.750 €. Tot een maand of twee geleden was Koen erg tevreden van zijn toestel. Maar toen ging het plots mis. Op een avond werd zijn scherm zwart.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Als dat waar is...

                  Mijn MB Pro startte tot voor kort nog steeds even snel op als op dag één (22s). Maar nu is hij, na 7,5 (!) jaar, stuk gegaan. Video chip naar de zak. Ga wel nog poging wagen om hem te repareren. Maar ook al krijg ik hem niet meer in orde; ik wil wel eens zien wie idem succesverhaal te delen heeft met, pakweg, een Acer.
                  Mijn Dell Vostro 1700 werkt nog altijd prima. Heb die ergens in 2007 of zo gekocht. Enige dat defect is is de batterij, heb ik niet vervangen. Sleep hem niet meer overal mee wegens het gewicht. Ben er zeker van dat die nog jaren meegaat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Als dat waar is...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                    Test Aankoop. Zucht...

                    Mijn MB Pro startte tot voor kort nog steeds even snel op als op dag één (22s). Maar nu is hij, na 7,5 (!) jaar, stuk gegaan. Video chip naar de zak. Ga wel nog poging wagen om hem te repareren. Maar ook al krijg ik hem niet meer in orde; ik wil wel eens zien wie idem succesverhaal te delen heeft met, pakweg, een Acer.

                    Sorry Jochen

                    Acer TM661LMI van mei 2004, nog levend en wel

                    En draait bovendien nog steeds elke dag van 04 tot 22u als machinesturing. Om de 6 maand eens verlossen van het stof en gaan met die banaan
                    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Als dat waar is...

                      Mijn Acer is nu vijf jaar oud en vertoont ook nog geen sporen van slijtage. Ik ga er wel Windows 8 op zetten, want met die Vista is hij wel zo ongeveer uitgezongen vind ik.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Als dat waar is...

                        Ik heb het niet enkel over werken of niet werken hee mannen. Maar ook over nog even snel zijn als op de dag van aankoop

                        Los daarvan; ja, iedereen weet dat hardware niet meer wordt gebouwd "om lang mee te gaan". We kennen allemaal wel de voorbeelden van producten die vroeger steviger waren. Wasmashines, nylon kousen, ... Maar die opmerking over software die express trager gaat draaien; dat vind ik erover van Test Aankoop. Da's sensatie zoeken. Zoiets heeft men nog nooit kunnen aantonen, voor zover ik weet. Specifiek wat Apple betreft; mijn eigen ervaringen spreken het tegen.

                        Terzijde; weer typisch dat Apple als voorbeeld wordt genomen ook. De boodschap moest duidelijk zo sensationeel mogelijk zijn. "Zelfs het top-segment doet het".
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Als dat waar is...

                          Ze zijn sowieso al geen vrienden van Apple, vanwege het garantieverhaal

                          Overigens nog geen problemen gehad met materiaal dat voortijdig kapot ging hier. Ik ben er wel van overtuigd dat goedkoop uiteindelijk duurkoop is...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Als dat waar is...

                            Software loopt wel trager en trager na meestal iedere update, upgrade. Komt gewoon omdat de applicaties groter worden wegen tal van toegevoegde functionaliteit (verantwoorde of nutteloze)
                            Nu, soms krijg ik een update binnen die X MB toevoegd aan de applicatie en evneens het spul iets vertraagd waarvan ik helemaal niet overtuigd ben van de meerwaarde (omdat ik die op dat ogenblik niet nodig heb, of ken).
                            Vroeger startte Word heel, heel, heeel veel sneller op dan nu (en vooral de allerlaatste versie is een verschrikking) maar dan had je voldoende met een hoofderegel voor het hoofdmenu met daaronder nog max. 2 onderliggende keuzes. Nu heb je een jaar tijd nodig eer je alle toetsen en bars en hebt gevonden en uitgetest. Toegevoegde functionaliteit. Het woordje "Hello" in Word ten tijden van WIndows 3.11 was hooguit 20 KB groot, nu ten tijde van Word 2013 spreken we direct van een maar MegaByte. Start trager, bewaart trager en je kan er minder snel door scrollen. De leessnelheid op het scherm is wel gelijk.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: Als dat waar is...

                              Die Dell loopt nog altijd even vlot als de eerste dag. KDE 4.4 is misschien iets trager in opstarten dan 3.x (weet niet meer wat er in het begin opstond. Maar eenmaal op de desktop is er geen verschil meer. Geheugen in ondertussen wel al eens uitgebreid, maakte verschil met virtuele machines.

                              Comment

                              Working...
                              X