Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf nieuwe camera

    Hey,
    Ik ben van plan een nieuwe camera aan te schaffen, heb nu een compaktcamera Nikon p510.
    Trekt goede foto's maar ik ga dikwijls eens naar een airshow en daarvoor is dit toestel gewoon niet rap genoeg voor.

    Dus was ik al aan het denken op een spiegelreflex.
    Heb een budget van max 600€.
    Heb al een keertje rondgezocht en kwam op de volgende toestellen uit:
    Nikon d3200,canon 1200d.

    Ze geven ook soms lenzen bij van 18-55m', ik weet voor airshows dat deze lenzen niet voldoende zijn en beter een andere lens zou aanschaffen.
    Wat is julie ervaring met deze toestellen?

    Mvg steven

  • #2
    Re: Aanschaf nieuwe camera

    De Nikon D3200 + 18-55mm VR + 55-200mm VR, kost 549 euro,
    goedkoopste online prijs.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf nieuwe camera

      Zou ook voor de 3200 gaan.
      Wat de lens betreft kijk je zelf best wat je noden zijn...
      Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf nieuwe camera

        Uw budget is ietwat krap voor airshows, als wij alleen nog maar spreken van een objectief... Als je kijkt naar de echte vliegtuigspotters (maar dat is een lichtjes andere fotografietak), zitten die mensen met een 100-400, -500... of primes van 400, 500, 600 of groter.

        In die interessesfeer is niet de body het dure element, wel het (tele-) objectief dat inderdaad een gans ander prijskaartje heeft. Reken maar op ongeveer je budget voor een xx-300 of groter. Bij Canon is dat dan de niet-L-variant.
        Een goede body is tegenwoordig gemakkelijk te vinden, zowel nieuw als tweedehands.

        D3200 is een goed alternatief, 1200D is een leuk instaptoestel, maar dan ben je beter af met een 600D voor quasi dezelfde prijs: is al een tussenslag body met heel wat meer mogelijkheden dan de 1200D.


        In ieder geval: succes met jou nieuwe toestel!
        Last edited by philippeDeli; 5 mei 2014, 17:50.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf nieuwe camera

          Helemaal eens met bovenstaande reactie. Ik zou in ieder geval zeker kijken naar bijv. de Canon 600D. Ik heb zelf geen ervaring met Nikon maar beide merken zijn gewoon goed. Voor wat betreft de lenzen zou je inderdaad het beste kunnen kijken naar een 70/75-300mm lens. Deze zijn relatief goedkoop en ook goed tweedehands verkrijgbaar, mocht het prijstechnisch niet haalbaar zijn kijk dan eens naar de Canon 55-250mm lens.

          Bij vliegtuig spotten is het altijd makkelijk om grote telelenzen te hebben maar je moet ergens beginnen. Verder geldt dat je bijv. op Schiphol op een aantal plaatsen erg dicht bij de start en landingsbanen kunt komen waardoor een telelens niet altijd noodzakelijk is, of dat 300mm meer dan voldoende is.

          Comment

          Working...
          X