Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ringflitsers canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ringflitsers canon

    Hoi , bij de lokale fotoboer bij ons in't stad (foto Grobet-A'pen) ging ik horen achter de prijzen van de canon ringflitsers , met name de Canon MR-14 EX en de Canon MT-24 EX Macro Twin Light .

    De verkoper daar zij dat ik de MR-14 ( de goedkoopste )niet zou kunnen gebruiken op mijn digitaaltje ( Canon 10D )?

    Dit lijkt me volstrekte onzin ?

    Iemand die me uitsluitsel kan geven ?
    Of iemand die er ervaring mee heeft ,
    en zijn er ook goeie alternatieven voor Canon (nogal duur) ,
    een ander merk ofzo ?

    Thx
    http://www.dullaert.net

  • #2
    Originally posted by dzjee
    Hoi , bij de lokale fotoboer bij ons in't stad (foto Grobet-A'pen) ging ik horen achter de prijzen van de canon ringflitsers , met name de Canon MR-14 EX en de Canon MT-24 EX Macro Twin Light .

    De verkoper daar zij dat ik de MR-14 ( de goedkoopste )niet zou kunnen gebruiken op mijn digitaaltje ( Canon 10D )?

    Dit lijkt me volstrekte onzin ?

    Iemand die me uitsluitsel kan geven ?
    Of iemand die er ervaring mee heeft ,
    en zijn er ook goeie alternatieven voor Canon (nogal duur) ,
    een ander merk ofzo ?

    Thx
    Je kunt volgende flits toebehoren gebruiken op uwe Canon 10D
    ST-E2 = de Speedlie Transmitter
    De 220 EX, 420EX en 550 EX Flitsers
    De MR-14EX Macro Ring Lite
    en de MT-24EX Makro Tweeling flits

    Deze toebehoren werken perfect.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Voor een goed een goedkoop alternatief zie http://www.macrolux.nl/suntauto.htm bij de RF18AF. Deze kost nieuw ongeveer 175,- tot 200,- en werkt prima op manual focus op een 10D. Zie voor foto's genomen met deze flitser:

      Comment


      • #4
        Originally posted by Surfer
        Voor een goed een goedkoop alternatief zie http://www.macrolux.nl/suntauto.htm bij de RF18AF. Deze kost nieuw ongeveer 175,- tot 200,- en werkt prima op manual focus op een 10D. Zie voor foto's genomen met deze flitser:

        Alleen die ondersteunen geen EO-ETTL en als je straks overstapt naar de Canon 10D Mark II of de Canon EOS 3D dan kun je die niet gebruiken !
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #5
          So what ? Dan heb je slechts een afschrijving van 175,- Als dit de enige kosten van de foto hobby zijn dan roep ik: Waar kan ik tekenen ?

          Comment


          • #6
            Re: Ringflitsers canon

            Ik doe ook niets liever dan macro's maken en ga me sowieso een MPE 65 lens halen.

            Het liefst trek ik foto's met het aanwezige licht. Maar soms moet je een flash hebben.

            Is er echt zoveel verschil in resultaat tussen Macro Ring Lite MR-14 EX en Macro Twin Lite MT-24 EX? Het prijs verschil is 300euro. De twinlite kost 850euro in totaal. Toch een dikke hap voor een flitsertje!

            Kan een 580EX dan niet goed gebruikt worden voor macro'? (de lens zal een schaduw werpen op het onderwerp zeker?)
            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

            Comment


            • #7
              Re: Ringflitsers canon

              Bekijk DIT eens?
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

              Comment


              • #8
                Re: Ringflitsers canon

                Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                De verkoper daar zij dat ik de MR-14 ( de goedkoopste )niet zou kunnen gebruiken op mijn digitaaltje ( Canon 10D )?
                De zoveelste verkoper die beter terug naar 't school moet, om te leren lezen vb . Ongelofelijk hoeveel idioten er te vinden zijn achter een toonbank.

                De MR-14EX werkt perfect op mijn D60 en op mijn 1D MkII, dus ook op uw 10D. Ook zeer goed te gebruiken als master met vb één of meerdere 550EX-en in slave.

                De oudere Canon ringflits, de ML-3 werkt niet op DSLRs.

                Comment


                • #9
                  Re: Ringflitsers canon

                  een alternatief

                  Discover RRS's world-class camera gear. Crafted for quality and performance, our tripods, heads, and supports empower photographers to capture perfect shots.


                  gewoon werken met één of twee 580 EX...; die kan je ook nog voor iets anders gebruiken...

                  sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ringflitsers canon

                    Alleen die ondersteunen geen EO-ETTL en als je straks overstapt naar de Canon 10D Mark II of de Canon EOS 3D dan kun je die niet gebruiken !
                    Kom kom Otto, iets specifieker zijn he.

                    'Niet gebruiken' is nogal overdreven. Ik gebruik bv een oude Sunpak op een D30, Nikon 5000/5700 en een 10D. Geen EO-TTL, v2, v3, ITTL-8 of wat dan ook in de toekomst nog wordt bedacht, maar gewoon manueel wat extra licht. Lijkt me toch precies het doel van een flitser.

                    'Niet kunnen gebruiken' mag je dus gerust wat nuanceren, anders denken mensen dat ze die ringflits moeten weggooien straks...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ringflitsers canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                      een alternatief

                      Discover RRS's world-class camera gear. Crafted for quality and performance, our tripods, heads, and supports empower photographers to capture perfect shots.


                      gewoon werken met één of twee 580 EX...; die kan je ook nog voor iets anders gebruiken...

                      sugar
                      Ik heb een simga ringflits. Maar ik ga deze witer toch eens zien of ik niets kan brouwen met 2 gewone flitsers. Moet volgens mij mogelijk zijn om hetzelfde effect te bekomen en zelfs iets beter. ... we zullen zien
                      --
                      Play Drakensang - a free online mmorpg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ringflitsers canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                        Ik heb een simga ringflits. Maar ik ga deze witer toch eens zien of ik niets kan brouwen met 2 gewone flitsers. Moet volgens mij mogelijk zijn om hetzelfde effect te bekomen en zelfs iets beter. ... we zullen zien
                        Ik 'heb' mijn 2 x 580 EX set-up al een tijdje, ik wacht tot die flash-bracket en de extra flash-voet eens niet 'out of stock' is om het onding te kopen. Ik laat hier dan ook wel weten of het iets is

                        Licht genoeg denk ik

                        sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                        http://supermasj.zenfolio.com

                        Comment

                        Working...
                        X