Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eid en Mac - geen goede vrienden...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eid en Mac - geen goede vrienden...

    Ieder jaar moet ik wel iets updaten om de kaartlezer aan de praat te krijgen.
    Meestal moet ik Firefox gebruiken, maar vorig jaar lukte het ook met Safari.

    Dit jaar likt het niet. Ik heb wel de upgrade naar Maverick gedaan, en de drivers lijken me niet compatibel.
    Mijn iMac vindt de lezer gewoonweg niet terwijl het lampje toch groen knippert.

    Bij wie lukt het wel, en welke soft gebruik je?

  • #2
    Re: Eid en Mac - geen goede vrienden...

    Werkt prima bij mij.
    Systeem = late 2009 iMac 27" Intel Core i7 2.8Ghz
    OS 10.9.1
    Eid lezer: ACR38U "cyberfrog" type ACR38-CFC-RZET15
    Eid software: beid-4.0.6-7422-signed_tcm406-238518.dmg afkomstig van deze pagina.
    Browser: Firefox 28.0
    Eid extension: Belgium eId 10.0.18

    Hoop dit helpt.

    Tom

    Comment


    • #3
      Re: Eid en Mac - geen goede vrienden...

      1. Safari is niet geschikt om eID te gebruiken; Firefox gebruiken dus.
      2. Vóór ik overschakelde naar Mavericks, en dus nog op Mountain Lion draaide, had ik geen probleem met eID;
      3. Ik heb dan ook eerst Mavericks op een externe HD geïnstalleerd, en alles uitgetest vooraleer ook op de interne HD te upgraden; geen probleem met eID;
      4. Ik moet maar eens een keertje per jaar op MyPension zijn, om een document te downloaden voor mijn belastingaangifte, maar onlangs raakte ik er niet op.
      5. Na contact met de helpdesk van Fedict, waar men mij aanraadde om alle software te updaten (eID Viewer, Firefox) en zelfs de nieuwe driver te downloaden van de fabrikant (iets dat ik voordien nooit heb moeten doen), werkte alles weer zoals het hoort.

      Ik weet niet welk type je hebt, mijn kaartlezer is een "PC-linked Smart Card Reader ACR38 (Zetes)", en mijn nieuwe driver kwam van http://www.acs.com.hk/



      Maar dus, na wat gevloek en gesukkel (ondanks al mijn voorbereidingen op de opstap naar Mavericks) is gelukkig alles weer in orde.
      Maar ik hoop wel dat men snel met een platform-onafhankelijk systeem op de proppen komt (en een webtoepassing dus), met een kaartlezer zoals die van mijn bank bv, die niet eens aan een computer moet aangesloten worden.
      Last edited by LesC; 4 mei 2014, 11:58.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Eid en Mac - geen goede vrienden...

        Dikke Mercie LesC.

        Het bleek aan de driver van de kaartlezer te liggen.
        Na de update werkte het direct!

        We kunnen weer aan het fiscuswerpen beginnen....

        Comment


        • #5
          Re: Eid en Mac - geen goede vrienden...

          Blij dat dit opgelost is. Zoals gezegd kan ik me niet herinneren vroeger enige driver te hebben gedownload en geïnstalleerd. Ik was trouwens nog nooit op de site van de fabrikant gaan kijken.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Eid en Mac - geen goede vrienden...

            Ik ook niet.

            Is elk jaar wel wat stress om te kijken of het werkt.
            Waarom kunnen ze dat nu niet plug en play maken zoals een muis hé.

            Comment


            • #7
              Re: Eid en Mac - geen goede vrienden...

              Tja, te vroeg gesproken.

              Mijn zoon wou zijn aangifte bevestigen en... noppes, zowel in Safari, Chrome als met Firefox...

              In Firefox krijg ik een foutpagina, Safari en Chrome gaan naar een pagina die niet beschikbaar is.

              Hier de link: https://certif.iamfas.belgium.be/fas...=&encoded=true

              Comment


              • #8
                Re: Eid en Mac - geen goede vrienden...

                Heb deze link gebruikt toen ik de Eid kocht: http://www.switch.be/nl/faq-artikel/...gebruiken.html
                Werkt perfect.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Eid en Mac - geen goede vrienden...

                  Goeie uitleg van Switch. Zoals boven reeds gezegd: geen Safari. Met Firefox is het in orde te brengen, hoewel ik daarstraks alweer een Firefox upgrade had, waarna de eID het weer niet deed. Opnieuw de plugin downloaden (niet die driver van de fabrikant) en het werkte weer. Je moet zeker dat eID viewer programmaatje opstarten en zien of je daarmee je ID-kaart, met de kaartlezer, kunt bekijken. Zolang je dat niet kunt, hoef je niet eens te proberen om contact met onze digitale overheidsdiensten te maken. Tenzij om via de Helpdesk een ticket aan te maken.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eid en Mac - geen goede vrienden...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Tja, te vroeg gesproken.

                    Mijn zoon wou zijn aangifte bevestigen en... noppes, zowel in Safari, Chrome als met Firefox...

                    In Firefox krijg ik een foutpagina, Safari en Chrome gaan naar een pagina die niet beschikbaar is.

                    Hier de link: https://certif.iamfas.belgium.be/fas...=&encoded=true
                    Ik heb die pagina ook gekregen op mijn Win laptop, de extentie geïnstalleerd en toen werkte het, zelfs in Chrome.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment

                    Working...
                    X