Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging desktop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervanging desktop

    Hallo iedereen,
    Na 8 jaar is mijn pc aan vervanging toe(windows xp).Ik gebruik hem voor mail,internet,home banking.
    Twee programmas die ik niet kan missen zijn proshow producer en photoshop cs4.Ik dacht aan een
    processor intel core i3 en een harddisk van 1tb.Is dit voldoende of koop ik beter een processor i5?

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: vervanging desktop

    Qua behoeftes voor die cs4 laat ik anderen aan het woord, maar ik zou je één raad willen geven: zoek een betrouwbare PC winkel en laat je een systeem samenstellen (een huismerk als het ware). Dan zit je met een desktop die later, indien nodig, ter plaatse (in die winkel dus) hersteld wordt, je krijgt een DVD met de pure Windows versie en je bent gevrijwaard van een hoop "brol" die meegeleverd wordt met zogenaamde "merk" PC's.
    Meestal zijn ze ook nog goedkoper voor hetzelfde materiaal.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: vervanging desktop

      Ik vind je vraag nogal vreemd. Persoonlijk zou ik ze zo stellen : ik heb dit bedrag om te spenderen aan een PC : wat is voor deze programma's de snelste Pc die ik daarvoor kan kopen...
      Kan die i3 je software draaien : uiteraard, maar een i5 zal het sneller doen. Alleen zou het wel kunnen dat het geld dat je dan spendeert voor een I5, dat je dat beter in een bijkomende SSD had gestoken...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: vervanging desktop

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Ik vind je vraag nogal vreemd. Persoonlijk zou ik ze zo stellen : ik heb dit bedrag om te spenderen aan een PC : wat is voor deze programma's de snelste Pc die ik daarvoor kan kopen...
        Omdat hij misschien geen behoefte heeft aan de snelste pc voor dat geld maar aan de meest betrouwbare of duurzame.
        Daarbij heeft niet iedereen geld in overvloed, als een i3 voldoet bespaart hij zich daarmee de meerprijs van een i5.

        Comment


        • #5
          Re: vervanging desktop

          Bedankt voor de informatie en zeker de side nete.be

          Comment


          • #6
            Re: vervanging desktop

            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            Omdat hij misschien geen behoefte heeft aan de snelste pc voor dat geld maar aan de meest betrouwbare of duurzame.
            Daarbij heeft niet iedereen geld in overvloed, als een i3 voldoet bespaart hij zich daarmee de meerprijs van een i5.
            Betrouwbaarheid van een pc wordt voornamelijk bepaald door hoe lang de harddisk het wil uithouden en daarnaast de kwaliteit van moederbord en voeding.
            Als je voor hetzelfde geld dus aan een snellere PC kan geraken zal die niet minder betrouwbaar zijn. Zelfs overclocken kan dan een optie zijn, maar dan moet je zorgen dat je het op de goeie manier doet.

            Het hangt er gewoon vanaf waar je je norm stelt, en hoeveel je wil uitgeven. Als je een goeie leidraad wil : Link....
            Voor een goedkope PC neem je trouwens beter een AMD dan een intel i3. Wil je een snelle PC dan shop je wel beter bij intel. Hier is het dus een intel i7 geworden...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: vervanging desktop

              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Omdat hij misschien geen behoefte heeft aan de snelste pc voor dat geld maar aan de meest betrouwbare of duurzame.
              Daarbij heeft niet iedereen geld in overvloed, als een i3 voldoet bespaart hij zich daarmee de meerprijs van een i5.
              Toch volg ik polleke_cgc ... betrouwbaar en/of duurzaam in dit soort materiaal is een lachertje, je moet gewoon geluk hebben en een goede dienst na verkoop ... maar TS stelt een "vraag" die niemand voor hem kan beantwoorden. Als hij zelf een I5 naar voren schuift waarom dan geen I7? niemand die het weet.
              Als hij een auto met een 1200cc motor wil waarom dan de vraag stellen of hij niet beter af is met een 1500? en dan zegt iemand: een 2000cc, so what?
              Er wordt verder niets gezegd, noch over hoeveelheid geheugen noch over een SSD noch over andere "noodzakelijkheden" ... men kan hiermee dus alle kanten uit zonder de facto "oplossing".

              Comment

              Working...
              X