Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax-on-web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tax-on-web

    Ik doe mijn aangifte al een paar jaar via de PC.
    Ik dacht zo, het is begin mei, dus ik ga maar eens kijken.
    Ik krijg het volgende scherm:

    U maakt deel uit van een groep personen aan wie een voorstel van vereenvoudigde aangifte zal verstuurd worden binnen enkele dagen. Dit kadert in een verdere stap naar administratieve vereenvoudiging. Indien u na het ontvangen van het voorstel van vereenvoudigde aangifte desondanks toch nog gebruikt wenst te maken van Tax-on-web, kan dit vanaf begin mei.
    Voorstel van vereenvoudigde aangifte
    Uw voorstel van vereenvoudigde aangifte wordt momenteel opgestuurd.

    Die mannen blijven toch wel echt grappig in hun taalgebruik.
    De laatste zin: als dat waar zou zijn dan had ik het al binnen in het tijdsbestek dat ik deze twee zinnen typ.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Tax-on-web

    Wat is daar dan zo grappig aan?
    Als Nederlander zie ik er niets bijzonders aan maar Nederlands en Vlaams verschilt nogal eens dus dat kan ook aan mij liggen.
    De voorlaatste zin "Dit kadert in een verdere stap naar administratieve vereenvoudiging." zul je in Nederland niet snel tegenkomen.

    Comment


    • #3
      Re: Tax-on-web

      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      Wat is daar dan zo grappig aan?
      Als Nederlander zie ik er niets bijzonders aan maar Nederlands en Vlaams verschilt nogal eens dus dat kan ook aan mij liggen.
      De voorlaatste zin "Dit kadert in een verdere stap naar administratieve vereenvoudiging." zul je in Nederland niet snel tegenkomen.
      Ik bedoel deze zin: Uw voorstel van vereenvoudigde aangifte wordt momenteel opgestuurd. Ze bedoelen dus wel elektronisch hé.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Tax-on-web

        Elektronisch? Zeker van? Via Zoomit dan? (want dat was onlangs in het nieuws)

        Comment


        • #5
          Re: Tax-on-web

          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Elektronisch? Zeker van? Via Zoomit dan? (want dat was onlangs in het nieuws)
          Nee, als ik mijn dossier open bij Tax-on-web krijg ik binnenkort een vooraf ingevulde aangifte te zien, er wordt dus in feite niets opgestuurd (maar ze vertellen het wel op de site).
          Nu, helemaal geen probleem, ik vond enkel het taalgebruik grappig.
          Dus nog een beetje geduld oefenen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Tax-on-web

            Die vooraf ingevulde aangifte op Tax On Web heeft toch iedereen?
            Ik dacht dat dat "voorstel" in feite al de - papieren of toch Zoomit - berekeningsnota is en tenzij je tegenover die berekening opmerkingen hebt (aftrekken waar zij niets van weten - dakisolatie bijvoorbeeld ) je niet hoeft te reageren.

            Comment


            • #7
              Re: Tax-on-web

              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
              Die vooraf ingevulde aangifte op Tax On Web heeft toch iedereen?
              Weet ik niet. Maar naar mij (dus in TOW, wordt ze momenteel "opgestuurd").
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Tax-on-web

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Nee, als ik mijn dossier open bij Tax-on-web krijg ik binnenkort een vooraf ingevulde aangifte te zien, er wordt dus in feite niets opgestuurd (maar ze vertellen het wel op de site).
                Zo zot is dat nog niet ... eerst zien wat je echt krijgt alvorens te lachen met hun taalgebruik.
                Mijn moeder doet al jaren elektronisch haar aangifte en vorig jaar had ze voor de eerste keer een dergelijke melding.
                Iets later kreeg ze "in de brievenbus" een brief met een berekening van zo'n vereenvoudigde aangifte ... als ze daarmee akkoord ging moest ze niets doen en zou men later een definitieve berekening opsturen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Tax-on-web

                  Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Die vooraf ingevulde aangifte op Tax On Web heeft toch iedereen?
                  Een deels vooraf ingevulde aangifte heeft iedereen, maar hier gaat het om een "vereenvoudigde aangifte", dan is alles vooraf ingevuld en hoef je zelf niets te doen ... tenzij je niet gekende inkomsten of uitgaven wil aangeven, anders is dat de volledige definitieve aangifte.
                  Vooral van toepassing bij gepensioneerden die al enkele jaren geen specifieke onkosten opgegeven hebben.
                  Als je geen "vereenvoudigde aangifte" krijgt, maar een gewone vooraf ingevulde aangifte ... dan moet je nog altijd verplicht ondertekenen zelfs dat er geen andere veranderingen nodig zijn.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tax-on-web

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Zo zot is dat nog niet ... eerst zien wat je echt krijgt alvorens te lachen met hun taalgebruik.
                    Mijn moeder doet al jaren elektronisch haar aangifte en vorig jaar had ze voor de eerste keer een dergelijke melding.
                    Iets later kreeg ze "in de brievenbus" een brief met een berekening van zo'n vereenvoudigde aangifte ... als ze daarmee akkoord ging moest ze niets doen en zou men later een definitieve berekening opsturen.
                    Tiens, ik dacht (en verleden jaar was bij mij het alleszins zo) dat, als je één keer TOW gebruikt hebt, je geen papieren aangifte meer krijgt.
                    Als dat weer terug gewijzigd is dan klopt hun taalgebruik natuurlijk wel. Ik meende dat ze me het voorstel elektronisch gingen versturen, dus bij mijn dossier voegen in TOW.
                    Last edited by nete; 5 mei 2014, 06:59.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tax-on-web

                      heb meer moeite met:
                      voorstel "van" vereenvoudigde..
                      zou gaan voor een voorstel "tot"..
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tax-on-web

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Tiens, ik dacht (en verleden jaar was bij mij het alleszins zo) dat, als je één keer TOW gebruikt hebt, je geen papieren aangifte meer krijgt.
                        Als dat weer terug gewijzigd is dan klopt hun taalgebruik natuurlijk wel. Ik meende dat ze me het voorstel elektronisch gingen versturen, dus bij mijn dossier voegen in TOW.
                        ik gebruik al 4 jaar tow , en krijg elk jaar netjes den brieg toegestuurt, maar die blijft gewoon liggen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tax-on-web

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Tiens, ik dacht (en verleden jaar was bij mij het alleszins zo) dat, als je één keer TOW gebruikt hebt, je geen papieren aangifte meer krijgt.
                          Je moet iets aan- of afklikken om een papieren versie te blijven krijgen.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tax-on-web

                            Inderdaad, al dan niet papieren aangifte ontvangen, en eventueel zoomit gebruiken, is een optie die je in het eerste scherm van taxonweb kan aan- en uitzetten.

                            Ik maak me al lang niet meer druk over het taalgebruik van de overheid. Niet alleen kunnen ze niet schrijven, ze kunnen ook niet lezen: ondanks dat we al 10 jaar lang trouw elk jaar aanvinken dat we getrouwd zijn, vindt de belastingsdienst toch ineens dat we "feitelijk gescheiden" zijn

                            Waarschijnlijk omdat we een aparte aangifte indienen, ik heb al eerder gemerkt dat ze niet goed overweg kunnen met het begrip "internationaal ambtenaar". Ik ben nochtans niet de enige in België...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tax-on-web

                              Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                              ....... ondanks dat we al 10 jaar lang trouw elk jaar aanvinken dat we getrouwd zijn, vindt de belastingsdienst toch ineens dat we "feitelijk gescheiden" zijn
                              ...
                              is dat niet voordeliger.?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X