Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help ... Batterijen Canon 10D BP-511 vervanging !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help ... Batterijen Canon 10D BP-511 vervanging !

    Ik heb zojuist 2 batterijen van geheugenkaart.be ontvangen voor mijn EOS 10D.
    2 x 1500mAh

    Echter op de site wordt vermeld dat deze batterijen 7.4Volt zijn. Die ik heb binnen gekregen zijn 7.2Volt.

    Weet iemand of dit schadelijk kan zijn voor de 10D??
    Ik neem aan dat 7.2Volt gewoon te weinig is, anders was de originele batterij ook wel 7.2Volt.

    Kan iemand mij hier antwoord op geven? Ik wil namelijk zeker zijn van mijn zaak eer dat ik ze daadwerkelijk ga opladen en gebruiken.

    Anders zie ik geen andere optie dan ze maar terug te sturen.

    Alvast hartelijk dank voor jullie moeite.


    Met de groeten van Stanley !

    Albumpies

    Canon Stuff

  • #2
    volgens mij kan het geen kwaad.

    het is immers minder, 2 tiende volt zul je in mijn ogen ook niet merken, als het meer is dan 7,4 volt is het wel een probleem.

    maar wacht nog maar af of er geen andere mensen reageren die ook deze accu's hebben.

    suc6
    Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

    Comment


    • #3
      Ok ... ik vraag dit namelijk omdat naast de camera ook de motoren van de lenzen en het IS gevoed moeten worden..



      Met de groeten van Stanley !

      Albumpies

      Canon Stuff

      Comment


      • #4
        Die 7,4V zal waarschijnlijk de maximum spanning zijn, en 7,2V de normale werkspanning. Een akku die pas geladen is, zal een iets hogere spanning hebben.
        Elke lithium-ion akku geeft altijd dezelfde spanning per cel, hoe groot de capaciteit ook is, dus kan er niets verkeerd zijn met de spanning .

        Op de akku die ik bijgekocht heb voor mijn 300D staat ook dat ze 7,2V geeft, en die gaat langer mee dan de originele Canon-akku (grotere capaciteit). En de IS-lenzen (28-135 & 100-400L) werken daarmee ook prima.

        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Hmmm...ik zit hier dus ook met 2 IS lenzen.
          28-135 en 70-200L die laatste moet hier dus niet ondergaan lijden ... want dan wordt ik hartstikke ziek




          Met de groeten van Stanley !

          Albumpies

          Canon Stuff

          Comment


          • #6
            Nou ... ik heb ze beide opgeladen,eentje geeft alleen geen sjoege.

            Ik zal ze morgen contacteren ....
            Met de groeten van Stanley !

            Albumpies

            Canon Stuff

            Comment


            • #7
              Zowiezo terugsturen aangezien je niet hebt gekregen wat je vroeg.

              Comment

              Working...
              X