Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inktpatroon doet het niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inktpatroon doet het niet?

    Ik heb het zwarte inktpatroon (nl PGI-520PGBK) op de Canon MP550 printer vervangen door een "huismerk-type" van KHL: deze.

    Volgende probleem doet zich echter voor :

    - de printer print niets zwart
    - wel als je alles in bleek grijs zet, maar niks zwart, bv als je standaard tekstdocument in word typt komt er een blanco blad uit. Zet je dit alles in het rood, dan komt alles er in het rood uit, idem voor grijs of geel of blauw… maar niet zwart.

    Een fout van het inktpatroon zo lijkt het wel? Iemand enige ervaring of advies ?

  • #2
    Re: Inktpatroon doet het niet?

    Misschien hier je licht eens opsteken:

    KHL Refill Shop

    Kempische Steenweg 274

    3500 Hasselt

    Belgie

    Tel : +32 (0) 11 261499
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Inktpatroon doet het niet?

      Kan van alles zijn
      Is er eentje met chip?
      Bel effe naar de winkel.

      Ik heb goede ervaringen met deze winkel.
      (Canon Pixma iP4000 en Canon MG5250)
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Inktpatroon doet het niet?

        Word het inktpatroon wel "herkend" door de printer ?
        * Bij sommige inktpatronen moet je de chip resetten met een reset-apparaatje

        * Ik gebruik inktpatronen mét een chip van KHL, maar die ik zelf hervul.
        Daartoe moet ik soms eens de printer openen en weer sluiten om de chips te resetten
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Inktpatroon doet het niet?

          Normaalgezien moet de printer alle inktpatronen eerst herkennen, anders wil die niet printen.
          Dat wil zeggen dat de inktpatronen volgens de printer wel in orde zijn, maar dat ofwel de printkop dicht zit, of dat het inktpatroon zelf niet goed open gemaakt is waardoor de inkt niet in de printkop geraakt.
          Kijk eerst na of er aan de uitgang van het inktpatroon niets is blijven zitten, en probeer dan de printkop te reinigen (daarvoor moet je in het menu van de printer zoeken).

          Als dat niet helpt, dan kan je een ander inktpatroon (origineel?) proberen, en als er daarmee ook geen inkt op het papier terechtkomt, dan is de printkop zelf waarschijnlijk defect.

          Mijn Epson P50 heeft altijd op hervulbare inktpatronen van KHL gewerkt, maar de laatste tijd durft die tijdens het printen wel eens een melding geven dat die een van de inktpatronen niet meer herkent.
          Dat is heel eigenaardig, het printen begint zonder foutmelding, dan herkent die dus de inktpatronen wel, maar als de afdruk ergens in de helft zit, dan herkent de printer dat inktpatroon plots niet meer.
          Ik kan er tijdens het printen geen ander patroon insteken, dan zou je toch mogen verwachten dat de printer de opdracht helemaal uitvoert?
          Volgens mij is het iets in de software dat ervoor zorgt dat ik die foutmelding krijg, misschien omdat ik geen dure originele patronen gebruik...(het is ook niet altijd hetzelfde inktpatroon waar de fout zit, het wisselt af).
          Om de chips van die hervulbare patronen te resetten moet je ze er gewoon even uithalen, en dat terugsteken, en dan werkt de printer weer een tijdje zoals het moet (dat is zo voor die patronen, het geldt niet voor elk merk en type).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Inktpatroon doet het niet?

            Ik heb ook hervulbare inktpatronen van KHL REFILL SHOP in m'n HP printer geplaatst en moet zeggen dat ze zeer goed werken,
            In het begin werkte dat niet omdat ik niet alle patronen vervangen had door de hervulbare inktpatronen, eenmaal alle originele HP patronen vervangen door de hervulbare van KHL was de zaak opgelost. (had hiervoor mailtje naar KHL gestuurd en zeer snel antwoord gekregen).
            Senn

            Comment


            • #7
              Re: Inktpatroon doet het niet?

              Dank voor de raadgevingen.
              Ga één en ander checken (de printer staat niet bij mij thuis) en eventueel KHL contacteren.
              Ik laat jullie het resultaat weten.
              Gr.

              Comment


              • #8
                Re: Inktpatroon doet het niet?

                KHL-inkt geprobeerd voor Lexmark printer, maar patroon wordt niet herkend
                Message :’ Storing in communicatie met inktcartidge (zwart)’
                Na contact ook geen opvolging van verkoper.
                Dus slechte ervaring over de gehele lijn

                Comment


                • #9
                  Re: Inktpatroon doet het niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door g&g Bekijk bericht
                  Dus slechte ervaring over de gehele lijn
                  Is er een bepaalde reden dat je als nieuw geregistreerde in alle "inkt" threads dezelfde firma zwart maakt?
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Inktpatroon doet het niet?

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Is er een bepaalde reden dat je als nieuw geregistreerde in alle "inkt" threads dezelfde firma zwart maakt?
                    Moderator Note: Deze post van nieuwkomer g&g blijft behouden. De twee andere worden genadeloos verwijderd. Crossposting mag niet, en nieuwkomers die oude topics (let op: niet deze!) 'zomaar' oprakelen, worden sowieso extra in de gaten gehouden.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Inktpatroon doet het niet?

                      Ik heb geen klachten van KHL.
                      Vandaag nog gekocht voor 70 euro.
                      Mag precies niet gezegd worden.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Inktpatroon doet het niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Is er een bepaalde reden dat je als nieuw geregistreerde in alle "inkt" threads dezelfde firma zwart maakt?
                        Het gaat dan ook over de zwarte cartridge hé.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Inktpatroon doet het niet?

                          Even tussentijdse update:
                          Ik heb een mail gestuurd naar KHL en die hebben mij snel geantwoord. Ze raden aan:
                          " erop te letten dat het ontluchtingslabel goed is verwijderd en dat het gaatje open is aan de bovenzijde boven de spons want anders trekt de patroon vacuum en komt er geen inkt uit. Dan enkele reinigen doen achter elkaar zodat de printkop opnieuw wordt gevuld met inkt."

                          Ik heb dit nog niet effectief kunnen uitvoeren (printer staat niet bij mij thuis).

                          Comment

                          Working...
                          X