Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

    Dit is een opname uit een nieuwe reeks , ligt heel gevoelig deze. Merk wel dat de bruid te hoog hangt voor de stoel.
    De betekenis van deze opname ? Het einde van de vrouw haar identiteit bij het huwelijk ( in verschillende culturen.....gedwongen of geregelde huwelijken )
    Enfin dat is mijn visie waarover ik terug een reeks maak.

    Opname in bos, de dame heeft een harnas aan (heb ik wel even moeten wegwerken) voor de veiligheid. De lus is een slip lus,en er staat een team van vier naast de set om in te grijpen.
    Belichting is een Para 88 links en een open reflector rechts. De witte stippen is een gietende regen (en dat was het ook).

    Graag jullie gedacht en opinie.

    Steve

    Last edited by flashsplash; 3 mei 2014, 08:17.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

    uiteraard heel moeilijk thema , zeker om te beoordelen op 1 enkele foto.
    daarom is de uitleg erbij heel belangrijk.
    kwaliteit, uitvoering, achtergrond ,licht enz is voor mij perfect !
    mist ?? ofwel weg, ofwel iets anders aangebracht, maar stoort me niet echt.
    dank zij de uitleg bekijk ik de foto ook wel heel anders .
    dit is iets dat ik al wel meermaals heb ondervonden, dat als je meer weet over een bepaalde foto,
    achtergrond, situatie waarop of waarin de foto is genomen, je op een heel andere manier je
    een foto zal bekijken en beoordelen.
    dus, ik ben wel benieuwd om de reeks te kunnen bekijken hoe deze zou overkomen.
    in ieder geval kan ik het ook wel smaken dat dit het werk is van meerdere mensen ( de samenwerking om alles in goede banen te leiden enz)
    dat moet op zich ook wel een leuke ervaring zijn dat ik zelf ook wel eens graag zou willen doen.
    gr, JOHAN , nikon D90, D7100

    Comment


    • #3
      Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

      beter zonder die stoel.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

        Prachtplaat resultaat van een heel team. Zal nog beter tot zijn recht komen in de hele serie, die ik met spanning (...) afwacht.
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

        Comment


        • #5
          Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

          Oorspronkelijk geplaatst door hypnomedi Bekijk bericht
          uiteraard heel moeilijk thema , zeker om te beoordelen op 1 enkele foto.
          daarom is de uitleg erbij heel belangrijk.
          kwaliteit, uitvoering, achtergrond ,licht enz is voor mij perfect !
          mist ?? ofwel weg, ofwel iets anders aangebracht, maar stoort me niet echt.
          dank zij de uitleg bekijk ik de foto ook wel heel anders .
          dit is iets dat ik al wel meermaals heb ondervonden, dat als je meer weet over een bepaalde foto,
          achtergrond, situatie waarop of waarin de foto is genomen, je op een heel andere manier je
          een foto zal bekijken en beoordelen.
          dus, ik ben wel benieuwd om de reeks te kunnen bekijken hoe deze zou overkomen.
          in ieder geval kan ik het ook wel smaken dat dit het werk is van meerdere mensen ( de samenwerking om alles in goede banen te leiden enz)
          dat moet op zich ook wel een leuke ervaring zijn dat ik zelf ook wel eens graag zou willen doen.
          TXS hypnomedi, inderdaad een alleenstaande opname kan soms verkeerd worden geïnterpreteerd dat heb je correct verwoord.
          Over de kwaliteit, die zit wel goed. Op de Eizo (10bit simulatie) zitten de zwarte en schaduwen goed met voldoende details en nuances. Bij omzetting naar een 8bit RGB beeldje op 1024px verlies je uiteraard heel wat en vooral in de schaduwen en lage lichten, deze gaan dan toelopen.
          En dan heb ik het nog niet over de monitor.scherm waarmee de kijker deze bekijkt…..

          Uiteraard zijn dit soort opnames het werk van een team, het model Joy Tandt (Miss Fashion West-Vlaanderen), twee MUA's, belichting assistent, twee support personen (er is heel wat te verplaatsen op een dag en op locatie), een touwrigger (iemand die niets anders doet dan klimmen met harnassen etc….).

          Planning en teamwork is heel belangrijk, voor deze opname 3 volle dagen planning, uitwerking,afspraken en de shoot…..Heb wel wat moeten wachten op de regen….

          Groet Steve
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

          Comment


          • #6
            Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

            Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
            ......

            Planning en teamwork is heel belangrijk, voor deze opname 3 volle dagen planning, uitwerking,afspraken en de shoot…..Heb wel wat moeten wachten op de regen….
            en dan zo,n fout maken met die stoel.....jammer hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

              Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht

              Heb wel wat moeten wachten op de regen….

              Groet Steve
              ah, dat was ook gepland ! door het formaat van de foto komt dit wel minder goed over, maar is misschien beter te zien op de andere foto"s. in ieder geval ben ik wel benieuwd naar de reeks !

              //Bij omzetting naar een 8bit RGB beeldje op 1024px verlies je uiteraard heel wat// heb ik zelf ook al ondervonden bij belangrijke foto's .

              wat de stoel betreft, is voor mij ok ! alleen zou je kunnen zeggen dat de stoel te klein is naargelang de hoogte van het model, maar dat is voor mij dan wat muggeziften.
              Last edited by hypnomedi; 3 mei 2014, 09:03.
              gr, JOHAN , nikon D90, D7100

              Comment


              • #8
                Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                en dan zo,n fout maken met die stoel.....jammer hoor.
                grt,bouk.
                TXS bouk, die stoel is helemaal geen fout. Dat was ook de bedoeling he……. Allez ik ga nu niet de technieken van een ophanging beschrijven maar de truck met de stoel of bankje is wel gekend denk ik toch. Of is dat alleen in Vlaanderen
                Nee maar alle gekheid op een stokje , het was wel degelijk de bedoeling om die stoel daar te hebben, en het model iets te hoog te hangen voor de stoel. Uiteindelijk doe ik geen echte simulatie van een ophanging maar een artistieke interpretatie….
                Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                Comment


                • #9
                  Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                  Oorspronkelijk geplaatst door hypnomedi Bekijk bericht
                  ah, dat was ook gepland ! door het formaat van de foto komt dit wel minder goed over, maar is misschien beter te zien op de andere foto"s. in ieder geval ben ik wel benieuwd naar de reeks !
                  Ja dat is waar, spijtig dat dit forum maar 1024 pixels toelaat…. Maar je kan steeds naar mijn tentoonstelling komen waar deze foto op een print van 1,2meter zal te zien zijn met alle details. Wanneer ? July- Augustus / Stadhuis Oudenaarde.
                  Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                  Comment


                  • #10
                    Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                    ze kan toch ook op het randje gestaan hebben van de leuning ;-)
                    we kunnen het haar niet vragen want ze kan het natuurlijk niet verder vertellen hé ;--)

                    Comment


                    • #11
                      Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                      Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                      ze kan toch ook op het randje gestaan hebben van de leuning ;-)
                      we kunnen het haar niet vragen want ze kan het natuurlijk niet verder vertellen hé ;--)
                      TXS, had ook gekunnen…..voor de volgende keer
                      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                      Comment


                      • #12
                        Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                        Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                        Ja dat is waar, spijtig dat dit forum maar 1024 pixels toelaat…. Maar je kan steeds naar mijn tentoonstelling komen ....
                        denk dat een linkje (naar groter) makkelijker is voor de meeste van ons.
                        en je gebruikt nu niet eens de MAX 1024...?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                          Ik zie het blijkbaar anders dan jullie ...
                          Foute houding van een opgehangene :
                          - Strop zit niet rond nek maar hangt losjes als een kettinkje rond de nek
                          - Je ziet duidelijk dat ze niet aan haar nek ophangt maar op een andere manier hangt : cfr. rechter schouder die lager hangt dan linker
                          - Hoofd hangt naar beneden (bij iemand die zich heeft opgehangen ?)
                          - Model tart de zwaartekracht (touw niet in as van zwaartepunt)
                          - Stoel (maar dat is al aangehaald)
                          - Model leviteert maar hangt niet ...
                          Enfin, mijn punt is dat er zwaar wordt ingezet op "het team" terwijl de afwerking naar de details toe te wensen over laat. Jullie zullen zelf wel overlopen van enthousiasme, daar niet van, maar dit kan/kon beter.
                          De belichting vind ik eveneens bevreemdend overkomen. Het model wordt te geïsoleerd uit haar omgeving terwijl die er toch deel van uitmaakt.

                          Slu !

                          Tjerri

                          Comment


                          • #14
                            Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                            Bedankt Tjerri voor je mening, en wat je nu allemaal aanhaalt is nu juist wat ik wilde, Denk je nu echt dat ik een echte ophanging wilde ensceneren ? Natuurlijk niet. Vandaar de andere accenten, gewild…. Had je dat niet door ? Misschien moet ik het volgende keer uitschrijven…


                            Wat het licht betreft, volg ik je helemaal niet, dit kan je gewoonweg moeilijk beoordelen op een opname op een website. Zeker niet met een 8 bit monitor. De reden is dat er heel wat nuances in het zwart zitten, die hier niet naar voor komen. Ik nodig je uit om deze eens op een 10 bit Grafische Eizo te bekijken. Je bent altijd welkom. Nu de belichting is wat het moest zijn, misschien is dat niet jouw smaak.

                            Nu het team heeft die dag meerdere opnames gemaakt met me, en heel goed gewerkt. Maar goed dat kan jij niet weten , en dus zal ik je opmerking maar even aan de kant laten.

                            Verder breek je afwerking af, maar op welke basis ? Die kan je moeilijk beoordelen , en zeker niet de opname kwaliteit want daarvoor heb je het origineel nodig en een goede monitor. Maar kijk anders hier even , heb je wat meer detail (wel op full version klikken links onderaan)
                            http://www.dgrin.com/showthread.php?t=246856

                            Groet, Flash
                            Last edited by flashsplash; 3 mei 2014, 15:04.
                            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                            Comment


                            • #15
                              Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                              Alle uitleg tenspijt komt de foto niet over

                              Comment

                              Working...
                              X