Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MOBIB-kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MOBIB-kaart

    Vanaf vandaag mag ik de MOBIB-kaart gebruiken
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: MOBIB-kaart

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Vanaf vandaag mag ik de MOBIB-kaart gebruiken
    Een dikke proficiat en nog vele jaren erbij .
    Maar slecht nieuws voor je MOBIB-kaart vrees ik.
    Er staat toevallig een artikel op het Nieuwsblad online ivm deze kaart......lees maar eens.
    Ik moet nog drie jaar wachten......tegen dan bestaat ze reeds lang niet meer vrees ik .
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: MOBIB-kaart

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Een dikke proficiat en nog vele jaren erbij .
      Maar slecht nieuws voor je MOBIB-kaart vrees ik.
      Er staat toevallig een artikel op het Nieuwsblad online ivm deze kaart......lees maar eens.
      Ik moet nog drie jaar wachten......tegen dan bestaat ze reeds lang niet meer vrees ik .
      Groetjes
      Mijn kaart met chip is vijf jaar geldig.
      Verder zie ik ook geen problemen.
      Kan deze kaart wel enkel in Vlaanderen gebruiken, ook niet in Brussel.

      Vanaf september zullen 65-plussers, die gratis rijden met De Lijn, zich moeten registreren bij het opstappen. Een half miljoen 65-plussers hebben al een uitnodiging gekregen om hun lopend abonnement in te wisselen voor een Mobib-kaart met chip. Zowat de helft ging daar al op in, zei Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits donderdagochtend in de bevoegde commissie van het Vlaams parlement in antwoord op een vraag van Jan Roegiers (sp.a).
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: MOBIB-kaart

        Verleden jaar hebben mijn vrouw en ik een Mobib kaart van de MIVB aangeschaft, want die ging ook geldig zijn voor De Lijn en TEC als die met het systeem startten. Samen 10 euro.
        Intussen is mijn MIVB kaart "werkloos" en gebruiken we die van mijn vrouw als 10-rittenkaart als we eens naar Brussel gaan. Want in Brussel betaal je jaarlijks als 65 plusser 60 euro, dus samen 120 euro, wat voor het sumiere gebruik dat wij er van maken buiten alle proportie is.
        Nu twee "De Lijn" Mobib kaarten in bestelling. De beloofde samenwerking van MIVB, TEC en De Lijn is dus nog toekomstmuziek.

        Ik vind die 50% die de kaart aanvragen nog een succes. Nu gaan ze tenminste een zicht krijgen op hoeveel het "gratis" 65+ verhaal echt kost.
        Ik denk dat het véél minder zal zijn dan de eerdere schattingen en berekeningen die ze maakten met alle 65 plussers als maatstaf.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: MOBIB-kaart

          Hartelijk gefeliciteerd met je 65ste, Theo. Ik ben pas volgend jaar aan de beurt; tegen dan weet je ons alvast te vertellen of die Mobib-kaart "werkt" of niet.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: MOBIB-kaart

            Gefeliciteerd Theo .. ik heb net mijn eerste MOBIB kaart aangevraagd. Had al 5 jaar zo een "plasticske" waarmee je overal mocht mee rijden. Tot mijn schrik heb ik vastgesteld dat ik aan het zwartrijden was op de Brusselse tram maar voor die 4-6 x jaar dat ik daar de stadsbus moet nemen komt een 10-ritten kaart een stuk goedkoper uit(zoals Nete zegt).
            Voor de "unificatie" van de MOBIB vervoerdbewijzen gaan ze zich toch moeten haasten anders ben ik 100 voor ze het rond krijgen!

            Comment


            • #7
              Re: MOBIB-kaart

              Allemaal bedankt voor de wensen

              Ben benieuwd wat er op die chip staat.
              Kan je dat uitlezen?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: MOBIB-kaart

                Ik heb sinds vorig jaar de Mobib kaart voor de mivb in Brussel. Handig als heroplaadbare 10-rittenkaart.

                Ik wou nog verder met dat kartonnen kaartje... maar dacht dat het ecologischer zou zijn als men niet elke keer een kartonnen kaartje moet maken, als ik voor de rest van mijn leven met dat ene plastieken kaartje verder zou kunnen. Nu blijkt dat dat plastieken kaartje maar 5 jaar geldig zou zijn. Wat is het nut en de duurzaamheid daar nu van?
                *zucht*

                Comment


                • #9
                  Re: MOBIB-kaart

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht

                  Ik wou nog verder met dat kartonnen kaartje... maar dacht dat het ecologischer zou zijn als men niet elke keer een kartonnen kaartje moet maken, als ik voor de rest van mijn leven met dat ene plastieken kaartje verder zou kunnen. Nu blijkt dat dat plastieken kaartje maar 5 jaar geldig zou zijn. Wat is het nut en de duurzaamheid daar nu van?
                  *zucht*
                  Pfft, die 5 jaar is dan nog wishfull thinking. Ik heb sinds 2009 een Mobib-kaart en heb die al 2 keer moeten laten vervangen omdat ze niet meer werd herkend door de automaten. Dit werd steeds zonder problemen gratis gedaan en er werd mij dan verteld dat dat wel meer voorkwam.

                  Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                  Comment

                  Working...
                  X