Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijlagen versturen iMac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bijlagen versturen iMac

    Hallo

    Bezit reeds een tijdje een mac.
    Over het algemeen zeer tevreden, maar toch zijn er enkele dingen die ik niet helemaal snap.

    Eén ervan is de manier waarop je bijlagen verstuurt, bijvoorbeeld foto's.
    Je voegt deze in, en deze staan gewoon te midden van je mail, net als tekst.

    Is dit de reguliere gang van zaken?
    Het ziet er echt niet uit.

    Rune
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

  • #2
    Re: Bijlagen versturen iMac

    Is inderdaad zo, ik stop ze altijd in een mapje.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Bijlagen versturen iMac

      Daar ergerde ik me ook blauw aan ... Maar wie zoekt die vindt
      Het mailprogramma is standaard zo ingesteld maar wie wil kan de foto's ook in 'windows' stijl meesturen, ttz. de foto's in je mail vermomd als een icoontje. Je dient dan wel via je terminal de instellingen te veranderen. Spijtig genoeg gaat dat niet via je mail toolbar. Als je interesse hebt post ik het script wel effe.

      Tjerri

      Comment


      • #4
        Re: Bijlagen versturen iMac

        Wat ik meestal doe is in mijn Mail-bericht de foto (of een 1p pdf) rechts aanklikken en dan "View as icon" (ik denk in het NL "Toon als symbool") kiezen.
        Verschillende foto's zal ik nogal gemakkelijk eerst "zippen" (in Finder selecteren en onder File-menu kiezen voor "Compress xx items" (Archief/Bestand/Comprimeer xx onderdelen). Niet dat je een JPG echt kunt comprimeren, maar je bindt je bestanden toch netjes samen op die manier.

        Voor één ding moet je opletten bij het versturen van een foto (enfin, vind ik toch) en dat is de kwaliteit waarin je verstuurt. Ook Mail is in staat om -indien nodig- een kleinere afbeelding te versturen, dus check even rechtsboven of het formaat is wat je wenst.

        Last edited by LesC; 1 mei 2014, 17:02.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Bijlagen versturen iMac

          die uitleg mag je altijd posten want ik erger me daar blauw aan en verstuur nu altijd via webmail.
          Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

          Comment


          • #6
            Re: Bijlagen versturen iMac

            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X