Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitleg/info over makro lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uitleg/info over makro lens

    Kan een makro lens, pakweg bvb de sigma 105 of tamron 90 buiten het makro-werk ook gebruikt worden voor andere dingen?
    Dan bedoel ik bvb trekken van landschappen (op oneindig? ik weet dat ik niet kan inzoomen) of misschien voor portret fotografie ?

    Dus, is een makro lens uitsluitend geschikt voor makro werk of kan ik er ook nog iets anders mee aanvangen?
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

  • #2
    Zoekt en gij zult vinden........
    Nikon D70 links: www.nikond70.nl
    Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

    Comment


    • #3
      Originally posted by Jocrisse_nl
      Zoekt en gij zult vinden........
      Als ik een search doe op het forum naar makro dan krijg ik een hele waslijst van vragen over "welke makro is het beste" bla bla bla en vervolgens een hoop reply die zeggen "ik zou die nemen" , "nee niet waar die vind ik beter" .....

      Mijn vraag heeft niets te maken met WELKE makro lens, ik heb reeds uitgemaakt welke ik zou kopen, mijn vraag was over het gebruik ervan!

      En ik heb welgeteld 1 topic kunnen vinden waarin de originele vraag ongeveer hetzelfde was, maar ook die topic is snel ontaard in een welis-nietes tussen verschillende merken van lenzen...

      Dus concreet: ik ga de Tamron 90mm kopen, die geen moeite om hierover een hele discussie op te zetten, wat ik wil weten is, kan ik met deze lens ook portret fotografie doen en eventueel landschap, of ben ik beperkt tot pure makro fotografie?
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment


      • #4
        Je kan deze lenzen voor alles gebruiken. Je gaat de dingen gewoon op 'n andere manier fotograferen. Je gaat mooiere DOF effecten creëren.

        Comment

        Working...
        X