Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallo allemaal / vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hallo allemaal / vraagje

    Hallo,

    ik ben Angela en al een tijdje fanatiek bezig met fotograferen! Ik begin het steeds leuker te vinden en dacht laat ik mij eens aanmelden op dit forum, zodat ik meer mee kan lezen en discussiëren. Hebben jullie vragen, schiet maar raak!

    Om ook maar gelijk met de deur in huis te vallen..

    Mijn man en ik zijn ook al een tijdje opzoek naar een goede camera. Wij hebben niet echt super veel verstand van camera's maar ik hoop dat een van jullie dat wel heeft, daarom vraag ik graag jullie hulp.

    Ik zou jullie graag vragen; Is het een reële prijs voor onderstaande camera en wat de voor en nadelen van deze camera. Is het aan te bevelen aan een beginnende fotograaf? Is er nog iets anders specifieks waar we op moeten letten bij mogelijke aanschaf van een camera?

    Aangezien het voor ons een aanzienlijke uitgave is, hoop ik op serieuze reacties.

    Het gaat om onderstaande camera:

    Op Aanbod.be staan ruim 350.000 tweedehands zoekertjes te koop. U kunt zelf zoekertjes plaatsen, dit is gratis en eenvoudig!


    Jullie zouden ons enorm van dienst zijn!

    Alvast bedankt en tot op het forum!!

  • #2
    Re: Hallo allemaal / vraagje

    Welkom Angela,

    dit is een toestel uit sept. 2010. Is zonder meer een goed toestel, al zij zijn er al nieuwere modellen in deze reeks.:
    D7100 en D7200. Nieuw kost deze ong. 630 euro nu!
    Verder heb je natuurlijk nog lensen nodig, standaard setjes bij nieuwe toestellen zijn vaak 18-55mm en 55-250mm of iets dergelijks. Dus die moet je apart nog kopen.
    En leren fotograferen met een DSLR, ik zeg het toch van te voren: de leercurve is vrij moeillijk. Het is geen pick and shot-camera.
    Veel sterkte met fotograferen.
    Paul

    Comment


    • #3
      Re: Hallo allemaal / vraagje

      d7000 kost nieuw rond de 630euro, d7100 kost 850 dit is body zonder lens natuurlijk d7200 is nog niet uit...
      prachtige toestellen (al zeg ik het zelf :-) ) en als ge voor die prijs direct een gevorderde camera kan halen, leuk
      maar hou er rekening mee dat zo'n camera ook deftig glas verwacht (daarom niet peperduur maar't kost toch ook wat)
      als je er al veel mee bezig bent en zeker bent dat je nog veel wilt leren en zo, kan zo'n toestel geen probleem vormen en ben je meteen voor jaren goed
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Hallo allemaal / vraagje

        Een D3x00 of D5x00 moet in fotografische kwaliteit niet onderdoen. Deze toestellen hebben enkel wat minder knopjes om direct toegang te hebben tot bepaalde settings en hebben ook wat minder proffesionele instelmogelijkheden (auto iso, AF correctie per lens, ...).
        Als beginner ga je dat niet als een probleem ervaren. Kijk dus ook gerust naar een 2de hands versie van dergelijke toestellen.

        Een andere optie is voor een high-end compact (zonder verwisselbare lenzen) te gaan.
        Deze leveren zeer degelijke resultaten, beschikken ook over een aantal knopjes om direct toegang te hebben tot veel gebruikte settings en zijn ook zeer geschikt om met fotografie te spelen.
        Dat ze compact zijn maakt ook dat ze makkelijker mee te nemen zijn (geen tas voor body en lenzen aan te schaffen).
        Hun nadeel ligt in de ruis die zichtbaar wordt bij iso 800. Dit ga je vooral voorhebben bij indoor sport (dure 2.8 lens nodig op een reflex) en bij nachtfotografie (hoge iso en lange sluitertijd vereisen een goeie sensor). Bij afdruk op klassiek 10x15 of 9x13 formaat ga daar echter veeeeel minder last van hebben.
        Daarnaast is de brandpuntsafstand beperkt van ca. 25 tot ca 115mm om de kwaliteit te kunnen behouden.
        De prestaties van een dergelijke compact zijn echter niet slechter dan van een reflex van ca. 12j geleden. Alles is m.a.w. relatief.
        Enkele te overwegen compacts zijn:
        Nikon P7700 / P7800
        Canon G15 / G16
        Sony DSC-RX10 / DSC-RX100 / DSC-RX100 II
        Fujifilm RX10 / RX20

        DPreview roundup 2014
        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

        Comment


        • #5
          Re: Hallo allemaal / vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
          Een D3x00 of D5x00 moet in fotografische kwaliteit niet onderdoen. Deze toestellen hebben enkel wat minder knopjes om direct toegang te hebben tot bepaalde settings en hebben ook wat minder proffesionele instelmogelijkheden (auto iso, AF correctie per lens, ...)





          Auto iso hebben ze wel, alleszins d5300...

          Comment

          Working...
          X