Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aankoop fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij aankoop fototoestel

    Ik ben van plan om een ander fototoestel te kopen maar zoals er ook al iemand zei "ik zie ook door het bos de bomen niet meer" Daardoor besef ik wel dat jullie als echte kenners wel weten wat er voor mij best zou zijn.
    Ik heb momenteel een Canon Ixus 950-15 waarvan ik altijd hééél tevreden geweest ben. Enkel de foto's in het donker zijn absoluut niet wat ze zouden moeten zijn. Ik merk van mezelf (ben 50+) dat ik méér en méér foto's neem. Ook van m'n hond en soms plaats ik ze op facebook op een dierensite. Daar is m'n interesse voor mooiere kwaliteitsfoto's enkel nog gegroeid
    Ik hou ook van bloemen, de zee en kortom de natuur te fotograferen. Moest ik een ooit een kleinkind hebben dan zou dit ook natuurlijk op de gevoelige plaat vastgelegd worden:-)
    Dit ter info voor wat het allemaal zou moeten kunnen dienen.
    Ik heb reeds gegoogled en opgezocht en zal eens noteren wat er (bij mij althans) uit de bus gekomen is.

    Sony cybershot DSC-RX 100 M2 of de gewone 100
    Samsung Galaxy Camera 2
    Samsung NX 300
    Samsung galaxy GC-200
    Samsung NX-mini

    Ter info, het uiterlijk telt ook:-) want ik ben een vrouw hé
    Het valt me op dat ik weinig of niks op jullie forum vind aangaande Samsung. Misschien heb ik niet goed gekeken ofwel is dat niet aantrekkelijk voor fotofanaten. De prijscategorie is ongeveer maximum 700 euro. Hoe minder hoe liever natuurlijk maar ik wil gewoon een toestel waarmee ik prachtige foto's kan nemen en ik besef dat ik dat niet voor een peuleschil kan krijgen.
    Nog iets...het mag niet té ingewikkeld zijn MAAR ik ben wel van plan om toch het één en het ander via jullie forum bij te leren aangaande het manueel instellen. Dank op voorhand!

  • #2
    Re: Hulp bij aankoop fototoestel

    Oorspronkelijk geplaatst door Carol58 Bekijk bericht
    Ik ben van plan om een ander fototoestel te kopen maar zoals er ook al iemand zei "ik zie ook door het bos de bomen niet meer"
    Ik heb geen advies sorry 100 mensen minimum zoveel meningen
    zoals iemand zei bos bomen niet is meer een standaard tekst aan het worden aangaande camera en objectieven er staan 100derden topics op het forum welk toestel moet ik kopen of iets in die aard stil te zwijgen als we naar google gaan

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij aankoop fototoestel

      Ik zal dan zelf wel uitpluizen maar ik zou toch wel graag weten hoe de ervaring van jullie is met de samsung toestellen?

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij aankoop fototoestel

        Dit zijn wel heel verschillende types die je opgeeft. De Sony is een (uitstekende) compact, de NX 300 en Mini zijn systeemcameras, de Galaxy een soort mix tussen een compact en kleine Android tablet.
        Trouwens, zijn de twee Galaxy's niet een en hetzelfde toestel?
        Waarom Samsung? Er zijn nog andere camera's in die prijzenklasse van goede kwaliteit.
        Rudi
        Last edited by rudimaes; 29 april 2014, 20:16.

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij aankoop fototoestel

          'k Heb eens wat reviews en gebruikerservaringen van de door U opgegeven toestellen bekeken.
          De NX 300 krijgt goede kritieken. Daar dit toestel de grootste (APS-C) sensor heeft, zal ie wel
          het beste resultaat geven bij weinig licht.
          Rudi

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij aankoop fototoestel

            Bedankt Rudi. Ik heb zonet nog eens info gevraagd aan iemand die ook machtig mooie foto's maakt en die raadde me een Leica aan. Hij had dat mogen uitproberen in een winkel. Na gegoogle van mij merk ik weld dat het een prima toestel is maar ik weet niet of het niet te moeilijk is.

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij aankoop fototoestel

              Opletten als je een Leica koopt. Sommige modellen hebben een indentieke tegenganger bij Panasonic (die een Leica lens hebben).
              Maar Panasonic is veel goedkoper dan Leica. Laat eens weten wat je juist zou willen kopen. Als je eventueel iets makkelijker wil
              starten, de Panasonics hebben een uitstekende automaat. Later kun je dan geleidelijk overschakelen naar iets geavanceerdere
              instellingen.
              Veel succes bij je zoektocht,
              Rudi
              Last edited by rudimaes; 30 april 2014, 05:00.

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij aankoop fototoestel

                Beste Rudi, k heb gisteravond nog eens verder gezocht en eerlijk gezegd had ik die Panasonic Lumix-LX5 ook al in gedachten.

                K zal eens m'n voorkeuren noteren : Sony RX 100 M2
                Panasonic Lumix -LX5 (of een ander type die jij aanraadt!)
                Leica D- Lux 5
                Leica C

                Hartelijk dank!!

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij aankoop fototoestel

                  K heb me wel vergist in type Panasonic:-( dus let niet op "de lumix-LX5). K zal nog eens moeten verder zoeken in die soort. Wat me ook opvalt is dat wanneer ik foto's bekijk dat er vele bewerkte foto's bijzijn...Dus het is dan nog moeilijker om te weten hoe ze puur natuur genomen zijn...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp bij aankoop fototoestel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Carol58 Bekijk bericht
                    .Dus het is dan nog moeilijker om te weten hoe ze puur natuur genomen zijn...
                    "Puur natuur" is ook relatief hoor. Iemand die zijn toestel bijzonder goed kent, zal er aan de hand van de meest gepaste instellingen veel mooiere prenten uit halen dan iemand die het de eerste keer uit de doos neemt of iemand die enkel "P" weet te gebruiken. En er zijn zelfs mensen die erin lukken om met een toestel van €2500 slechte foto's te maken hé.

                    Vergelijk de resultaten en testfoto's eens op DxOMark.com en DPReview.com. Dan kom je al een heel eind met je vergelijking.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp bij aankoop fototoestel

                      De Panasonic Lumix -LX5 en de Leica D- Lux 5 zijn identieke tweelingen, maar beide toestellen zijn reeds van 2010.
                      Kijk eens naar de Lumix LX7
                      Het Panasonic broertje van de Leica C (599 €) is de Lumix DMC-LF1(349 €), beiden zijn ook identiek.
                      De LX7 is ouder dan de LF1 maar is technisch iets beter (De zoom is beperkter maar lichttsterker, betere macro)
                      Hier heb je voorbeelden van de LX7:
                      Post your best shots and videos taken with your Panasonic Lumix DMC-LX7!

                      Rudi
                      Last edited by rudimaes; 30 april 2014, 10:33.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp bij aankoop fototoestel

                        Kijk ook eens naar de bridge Panasonic Lumix DMC-FZ200 of zijn Leica tegenhanger V-Lux 4.

                        Hier zijn enkele mooie close-ups genomen met de FZ200.
                        This gallery hosted by SmugMug; your photos look better here.


                        Hier foto's van de V-Lux 4
                        Leica V-Lux 4 club is for members to share their photos and exchange ideas and information about the Leica V-Lux 4.


                        Wat de V-Lux kan, kan ook de FZ200 en omgekeerd.
                        Rudi
                        Last edited by rudimaes; 30 april 2014, 11:14.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp bij aankoop fototoestel

                          Al die voorbeelden geven mij in elk geval op geen enkele manier een basis om te vergelijken.
                          Ook van mijn 4 jaar oude DSC-HX9V is er een pak mooie foto's vinden : https://www.flickr.com/search/?q=dsc-hx9v. Dat zegt dus helemaal niets over de resultaten en wat een ander toestel zou opleveren in diezelfde situatie.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp bij aankoop fototoestel

                            Bedankt Rudy! Ik zal het vanavond eens allemaal googelen. In elk geval bedankt voor al je nuttige info!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp bij aankoop fototoestel

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Al die voorbeelden geven mij in elk geval op geen enkele manier een basis om te vergelijken.
                              Ook van mijn 4 jaar oude DSC-HX9V is er een pak mooie foto's vinden : https://www.flickr.com/search/?q=dsc-hx9v. Dat zegt dus helemaal niets over de resultaten en wat een ander toestel zou opleveren in diezelfde situatie.
                              Ik heb nooit beweert dat je met andere toestellen niet hetzelfde kunt bereiken. Die sites werden gewoon opgegegeven als voorbeeld van de vermelde camera's
                              Rudi

                              Comment

                              Working...
                              X