Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tussenringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tussenringen

    Dag allemaal,
    Ik werk met een Canon Eos 70D en een macrolens van Canon 180mm. Graag zou ik willen werken met tussenringen maar heb hier niet de minste ervaring mee. Graag enkele tips over wat ik best zou aankopen of op wat ik moet letten.
    Hartelijk dank

  • #2
    Re: tussenringen

    je hebt al een mooie macro lens, wat is je doel met de tussenringen?
    Je werkafstand (het grote voordeel van 180mm) gaat dan een pak korter worden!

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: tussenringen

      Een tussenring heeft vooral nut bij lenzen met een korte brandpuntsafstand.

      Als vuistregel kan je ongeveer stellen dat xx mm tussenring bij een lens van xx mm brandpuntsafstand, de maximale vergroting van die lens met 1 vergroot, dus bij je mooie lens van 180mm heb je al heel wat tussenring nodig om een beetje effect te krijgen.

      Dus als het de bedoeling is van een grotere vergroting te bekomen, dan kan je om te beginnen best een andere (kortere) lens aanschaffen om te combineren met tussenringen, ofwel direct de mpe65...

      In de tussenringen vindt je verschillende kwaliteiten en prijsklassen, de betere behouden de communicatie tussen fototoestel en lens zodat diafragmainstelling automatisch blijft, en dan is er nog een prijsverschil volgens de constructiekwaliteit. Ik zou trouw blijven aan het merk van lens en toestel om geen miserie te hebben...
      Last edited by Patrick.M; 29 april 2014, 15:13.

      Comment


      • #4
        Re: tussenringen

        Hartelijk dank voor de info.

        Comment

        Working...
        X