Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel past het best bij mij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel past het best bij mij?

    Hoi,

    Ik moet een nieuw fototoestel aanschaffen aangezien mijn vorige gestolen is op m'n laatste reis en overweeg om ook voor digitaal te gaan maar ben een "leek" wat fotografie betreft dus vandaar mijn oproep bij kenners.

    Ik had graag een "redelijk" zoombereik, m'n vorige was 200 dus dat mag het zeker zijn.(wil mensen of dieren van een afstandje kunnen fotograferen zonder dat het al te erg opvalt)
    De kans bestaat dat ik tijdens een reis een aantal dagen zonder stroom zit, wat is dan de beste optie ivm baterijen? gewone/lithium?
    Liefst niet te groot in omvang.
    Niet te ingewikkeld voor een leek als ik...
    Budget tot 600 euro (moet niet op zijn;-))

    Weten jullie hier iets van te maken??
    Bedankt voor't helpen.

    Jo

  • #2
    Tja, wat is niet te groot...?
    Lukas Klamer/Makro folder 13 geldig van 22-06-2004 tot 05-07-2004:
    - Minolta Dimage Z-1 (gewone batterijen geloof ik) 10x zoom €296,31 incl. btw
    - HP 945 (gewone batterijen) 8x zoom €403,41 incl. btw (en €75 retour voor oude camera via HP)
    Beide met SD-cards.
    Gewone batterijen lijken we wel zo handig als je langer zonder stroom zit.
    Succes met kiezen.
    Nikon D70 links: www.nikond70.nl
    Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

    Comment


    • #3
      Hey,
      Ben vandaag eens langs de winkel gegaan en dan zie je zoveel dat je't niet meer weet want ik ken niets van al die merken onderling...
      Kunnen jullie aan de hand van onderstaande nog eens oordelen...

      Die van Minolta zoals hieronder beschreven is al aan de redelijk grote kant (dikte) evenals de Fuji S3000 en die heeft maar een zoombereik van 6x.
      Degene die me qua formaat meer aanstaan (ken er technisch dus niets van hé) zijn Olympus C760, die heeft een zoom van 10x en is vrij compact. Sony V1 heeft 4x zoom (wat niet veel is) maar heeft dan weer 5 pix en zou van lens wel goed zijn. Canon A70 en A80 hebben ook niet veel pix en maar 3 zoom, maar er zouden wel lensen bij gekocht kunnen worden om het zoombereik te vergroten (vraag me af of dit wel handig is want je moet ze wel altijd extra bij hebben en veilig kunnen opbergen)
      Heb op't werk nog van iemand gehoord van een S1Is of zoiets met 10x zoom maar weet niet welk merk dit juist is en hoe groot deze is, is deze vergelijkbaar met de A80?

      Hopelijk kunnen jullie één en ander voor me helpen opklaren, alvast bedankt voor de moeite!

      Jo

      Comment


      • #4
        hoi
        aangenaam ook hier hetzelfde hele moeilijke keuze het budget van mij ligt ook rond de 500 a 600 euro

        Den S1 IS heeft 10 * zoom en heeft stabilisator (canon)
        den olumpus daarentegen niet die hebben ze mij ook anngeprezen maar denk dat het niet mogelijk is om het toestel stil te houden dus kans op bewegende foto's dus die was afgeschreven dus den S1 heel wat beter
        mijn andere keuze viel op den G5 van canon ziet er mij veelbelovend uit en heeft Li-on batterij dat heeft den S1 niet
        G5 heeft 4* optische zoom
        dus vandaar mijn keuze richting G5
        maar nu bieden ze in photohaal de G3 is de kleinere broer van de G5 aan voor 400 euro heel aanlokkelijke prijs

        moet zeggen die mpixels spelen enkel een rol als je gote foto's wil afdrukken maar voor gewone foto's en A4 heb je voldoende met 3,2

        Comment


        • #5

          maar nu bieden ze in photohaal de G3 is de kleinere broer van de G5 aan voor 400 euro heel aanlokkelijke prijs

          moet zeggen die mpixels spelen enkel een rol als je gote foto's wil afdrukken maar voor gewone foto's en A4 heb je voldoende met 3,2
          zoek eens op http://www.prijswatch.be naar de G5 .. normaal vind je hem hier in Belgie voor €470 (dat heb ik hem betaald bij www.fred-pc.be enkele weken geleden)

          -w
          http://krameria.eu
          "Cogito Ergo Sum"

          Comment


          • #6
            moet zeggen juist gekeken en staat daar meer dan 600 euro
            voor die prijs dat je zegt heb ik hem nog nooit tegengekomen hoor zelfs niet in duitsland en luxemburg

            Comment


            • #7
              Even opletten: spreken over de zoomfactor heeft weinig zin!! Een 38-380 is 10x zoom, maar een 50-500 ook, en een 28-280 ook!! Het bereik is echter compleet iets anders, dat zijn die cijfertjes voor en na het streepje. Meer bepaald wat is maximale breedhoek en maximale telestand.

              Voor iemand die graag landschappen fotografeert is een 28-280 veem interessanter dan een 38-380 of 50-500. En dat omdat die 28mm veel meer tegelijk op de foto kan zetten dan die 50mm
              Voor iemand die veel diertjes in het bos fotografeert is die 50-500 dan weer veel interessanter omdat die het onderwerp met die 500mm veel dichterbij kan brengen.

              Laat je dus aub niet verleiden door het x-keer zoom getalletje, maar kijk naar de 35mm-equivalent. En let al helemaal op dat ze in dat zoomgetal ook al niet de digitale zoom meerekenen, want dat is al helemaal waardeloos...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Originally posted by Wedlock

                zoek eens op http://www.prijswatch.be naar de G5 .. normaal vind je hem hier in Belgie voor €470 (dat heb ik hem betaald bij www.fred-pc.be enkele weken geleden)

                Hmm, typfout.

                hij staat voor €497 op http://www.kieskeurig.be (Nederlandse winkels), en €670 in belgie (via http://www.prijswatch.be).

                Mijn excuses =)

                -w
                http://krameria.eu
                "Cogito Ergo Sum"

                Comment


                • #9
                  Heb ook erg veel goeds gehoord en gezien over de kyocera m410r. Misschien iets voor U?
                  Ed

                  Comment


                  • #10
                    Euhmm, vrees dat ik er weer niet veel van af ken...
                    De Kyocera M410R, wat is dat voor iets, nog nooit van gehoord...
                    Ik heb die G3 en G5 ook al wel veel zien terugkomen hier maar weet ook helemaal niet met wat ik die kan vergelijken (de A80 of zo?)of zijn die al veel groter?

                    Zal toch nog eens ergens moeten gaan rondneuzen denk ik

                    Bedankt in ieder geval voor de reacties ik ga er zeker nog eens achter horen!

                    Comment


                    • #11
                      Loop eens een Fnac binnen, daar staan er meestal een hele reeks uitgestald, en je kunt ze ook eens vastnemen. Dat kan ook al eens helpen...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Ik zou gaan voor de A80 en dan heb je nog wat over om een cf kaartje te kopen van bv 512 mb
                        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by CooMa
                          Even opletten: spreken over de zoomfactor heeft weinig zin!! Een 38-380 is 10x zoom, maar een 50-500 ook, en een 28-280 ook!! Het bereik is echter compleet iets anders, dat zijn die cijfertjes voor en na het streepje. Meer bepaald wat is maximale breedhoek en maximale telestand.

                          Voor iemand die graag landschappen fotografeert is een 28-280 veem interessanter dan een 38-380 of 50-500. En dat omdat die 28mm veel meer tegelijk op de foto kan zetten dan die 50mm
                          Voor iemand die veel diertjes in het bos fotografeert is die 50-500 dan weer veel interessanter omdat die het onderwerp met die 500mm veel dichterbij kan brengen.

                          Laat je dus aub niet verleiden door het x-keer zoom getalletje, maar kijk naar de 35mm-equivalent. En let al helemaal op dat ze in dat zoomgetal ook al niet de digitale zoom meerekenen, want dat is al helemaal waardeloos...
                          marc,
                          waar haal jij de energie vandaan om steeds opnieuw te antwoorden op topics die reeds 10475 keer gepasseerd zijn

                          chapeau man, jij bent een echte pro

                          je kommentaren zijn trouwens steeds opbouwend en verhelderend

                          mvrgr

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by pie
                            marc,
                            waar haal jij de energie vandaan om steeds opnieuw te antwoorden op topics die reeds 10475 keer gepasseerd zijn

                            chapeau man, jij bent een echte pro

                            je kommentaren zijn trouwens steeds opbouwend en verhelderend

                            mvrgr
                            THX, dat is de echte BD-spirit denk ik dan altijd
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by J.o
                              De kans bestaat dat ik tijdens een reis een aantal dagen zonder stroom zit, wat is dan de beste optie ivm baterijen? gewone/lithium?
                              Dit is een moeilijke. Veel hangt af van hoeveel foto's je normaal gezien neemt per dag! Je zult in elk geval een paar reservebatterijen mee moeten hebben. Enerzijds ben ik dan geneigd om te zeggen neem er eentje met gewone (meestal AA's), want die kun je in de meeste winkels wel vinden. Anderzijds, als je een winkel vindt waar je AA's kunt kopen, ben je ook dicht tegen electriciteit
                              Probleem is ook dat de meeste cams minder zuinig omgaan met de energie van niet-oplaadbare AA's (reden ?).

                              Mijn S602Z neemt probleemloos 500 foto's met een setje (4) heroplaadbare batterijen (2100 mah), en dan gebruik ik ook af en toe de LCD om de foto na te kijken...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X