Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geavanceerde compactcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geavanceerde compactcamera?

    Hoi,
    Ik zie het bos door de bomen niet meer.
    Ik heb canon 450d met 17-55 2.8 en 70-200 4.0. Een fantastische camera maar ik ben het beu, met name tijdens de vakantie/reizen, steeds het zware camera mee te sleuren. Ik heb een handige fotorugzak maar er kan niet veel meer extra mee bijv. Water, extra trui etc. Ik kon dit toen delen met mijn man, hij de rugzak met ik mijn fotorugzak. Dat kan nu niet meer nu ik steeds vaker met vriendinnen op reis ga. Ieder draagt dan een eigen rugzak.
    Dus zoek ik een compacte slimme camera die kwalitatief (beeld en kleur) ook goed moet zijn, en groothoek tot redelijke zoom.
    Ik lees veel lovende woorden over sony rx 100m2 maar die heeft geen groothoek, 28 -100.
    Zou dat een groot gemis zijn, zie ik snel het verschil tussen wat ik nu heb (17 tegenover 28)?
    Panazonic Lumix 7 dan? Is dit een goede alternatief? Of een andere?
    Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

  • #2
    Re: Geavanceerde compactcamera?

    Ideaal zou de Sony rx10 zijn, constante f 2.8 - 24-200 mm zoom, maar die kost evenveel als sommige dslr of systeem camera's(1200€)

    Comment


    • #3
      Re: Geavanceerde compactcamera?

      Hallo Ela,

      Je hebt nu een 17mm op een een 450D - dat is een cropcamera met factor 1.6. Je hebt dus nu eigenlijk 27mm op je 450D
      Die 28mm van de Sony RX100 (I of II) zullen niet veel verschil maken denk ik.
      Maar die Sony RX100 is wel een dijk van een compactcamera - daar is zowat iedereen het over eens.

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Geavanceerde compactcamera?

        Fuji XT1 is Super ! Hier de verschillende objectieven:

        FUJINON LENS XF 14 MM f2,8
        FUJINON LENS XF 18 MM f2,0
        FUJINON LENS XF 35 MM f1,4
        FUJINON LENS XF 60 MM f2,4 MACRO
        FUJINON LENS XF 18-55 MM f2,8-4
        FUJINON LENS XF 55/200 MM f3,5-4,8
        FUJINON LENS XC 16/50 MM f3,5-5,6
        FUJINON LENS XF 27 MM PANCAKE f2,8
        FUJINON LENS XF 23 MM f1,4
        FUJINON LENS XF 50-230 MM f4,5-6,7
        FUJINON LENS XF 10-24 MM f4
        FUJINON LENS XF 56 MM f1,2
        FUJINON LENS XF 16/55 MM f2,8
        Last edited by DidierB; 28 april 2014, 21:00. Reden: Meer informatie

        Comment


        • #5
          Re: Geavanceerde compactcamera?

          In dezelfde klasse van de Panasonix LX7 heb je ook de Canon S120.

          Comment


          • #6
            Re: Geavanceerde compactcamera?

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Hallo Ela,

            Je hebt nu een 17mm op een een 450D - dat is een cropcamera met factor 1.6. Je hebt dus nu eigenlijk 27mm op je 450D
            Die 28mm van de Sony RX100 (I of II) zullen niet veel verschil maken denk ik.
            Maar die Sony RX100 is wel een dijk van een compactcamera - daar is zowat iedereen het over eens.

            Jaja
            Maar Sony Rx is ook een cropcamera of vergis ik me?

            Comment


            • #7
              Re: Geavanceerde compactcamera?

              Klopt, dat is een cropcamera maar het lensbereik van alle compactcamera's wordt uitgedrukt alsof het een 35mm toestel betreft.
              Je zou dus kunnen zeggen in vergelijking met een full frame.
              Maar 17mm op de 450d is dus vergelijkbaar met de 28mm van een compact.

              Jaja


              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Geavanceerde compactcamera?

                Bijna alle compact en bridge camera's zijn cropcamera's.

                Comment


                • #9
                  Re: Geavanceerde compactcamera?

                  Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                  Bijna alle compact en bridge camera's zijn cropcamera's.
                  Inderdaad, net als het merendeel van de dslr's.
                  Maar de mate van cropping kan wel héél verschillend zijn.
                  De 1.6 van Canon-dslr's is al een iets kleinere sensor dan van veel andere merken.
                  De 1"-sensor van de RX100 (II) is veel groter dan van de andere compactjes.
                  De a7 systeem-camera is full frame, in tegenstelling tot aps-c-sensoren van Nex en nog wat kleinere sensoren van bv. Nikon J1. Wel allemaal onder de noemer "systeemcamera"...
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geavanceerde compactcamera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Elca Bekijk bericht
                    Maar Sony Rx is ook een cropcamera of vergis ik me?
                    Zoals Jaja al aangaf: je hebt zowat evenveel breedhoek als met je dslr... (27.2 mm vs. 28mm in FF-termen).
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geavanceerde compactcamera?

                      Panasonic Lumix 7...alternatief voor Sony RX 100m2? Iemand ervaring?
                      Ik ben ook benieuwd naar ISO bereik, hoe goed is de ISO...bij welke ISO getal begint het ruis te merken?
                      Ooit wil ik mijn reflex 450d met toebehoren verkopen en daarom wil ik een hele goede compact hebben.
                      Ik gebruik mijn reflex veel te weinig. En Canon G16 of Canon X1 Mark 2? Is wel geen lichte en kleine compactje, maar qua kwaliteit als je reflex weg wil doen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geavanceerde compactcamera?

                        Er zijn vrij weinig mensen die ervaring hebben met verschillende merken voor eenzelfde type toestel. De ene koop A en vindt dat goed bij gebrek aan basis voor vergelijking, en voor wie B gekocht heeft geldt meestal hetzelfde.
                        Zelf ben ik uiterst tevreden van de RX100-II (in verhouding tot de verwachtingen voor een compact natuurlijk, want mijn Nex-6 of a900 doen het natuurlijk altijd beter, zonder uitzondering).
                        Anderen zullen ook zeker van Panasonic, Fuji, enz. tevreden zijn.

                        Bekijk de resultaten van DxOMark een keer, en vergelijk de testbeelden van DPReview voor verschillende toestellen zou ik zeggen.
                        Dan kan je kiezen op basis van objectieve tests en wat je zelf de mooiste output vind.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geavanceerde compactcamera?

                          Ik heb naast mijn DSLR ook een compactje, maar wou niet te veel inboeten in kwaliteit.
                          Ik heb na redelijk wat onderzoek een Fuji X10 gekocht en die camera is onvoorstelbaar goed.
                          belangrijker dan de aantal milimeters is de lichtsterke lens, en dit is bij lichtarme omstandigheden altijd plezierig.
                          de X20 is ondertussen een nieuwtje van fuji.
                          Het loont zeker de moeite om dit even te overwegen, bovendien ziet het toestel er met z'n retro-look ook nog eens mooi uit en past hij in de binnenzak.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geavanceerde compactcamera?

                            'k Heb vanmiddag in Mediamarkt eens de Fuji X20 en de Olympus Stylus 1, vastgenomen en bekeken.
                            Zien er mooie en interessante toestellen uit.
                            Rudi

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geavanceerde compactcamera?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
                              Ik heb naast mijn DSLR ook een compactje, maar wou niet te veel inboeten in kwaliteit.
                              Ik heb na redelijk wat onderzoek een Fuji X10 gekocht en die camera is onvoorstelbaar goed.
                              belangrijker dan de aantal milimeters is de lichtsterke lens, en dit is bij lichtarme omstandigheden altijd plezierig.
                              de X20 is ondertussen een nieuwtje van fuji.
                              Het loont zeker de moeite om dit even te overwegen, bovendien ziet het toestel er met z'n retro-look ook nog eens mooi uit en past hij in de binnenzak.
                              Iedereen heeft natuurlijk andere eisen, maar het doet me goed om te horen dat de X20 toch ook een sterke camera is. Zoals ik in een ander topic heb aangehaald ben ik deze ook aan het overwegen. Ik vind het alleen jammer dat men camera's in reviews gaan vergelijken met elkaar en dat een X100s of RX100M2 bvb zoveel lovende woorden krijgt. Je zou bijna gaan denken dat die X20 in vergelijking bijna onbruikbare foto's neemt.
                              http://kasper.photography & Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X