Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaagweg verwant met Kirlian fotografie, en fascinerend.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vaagweg verwant met Kirlian fotografie, en fascinerend.



    Walter
    D850

  • #2
    Re: Vaagweg verwant met Kirlian fotografie, en fascinerend.

    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Water Walter, op alle vlakken fascinerend, boeiend en kan vooral zeer heftig zijn.

    Lees eens de theorie van Caspar Pompe (passende naam voor iemand die met water bezig is ) LINKJE
    Last edited by Guest42; 28 april 2014, 17:00.

    Comment


    • #3
      Re: Vaagweg verwant met Kirlian fotografie, en fascinerend.

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Water Walter, op alle vlakken fascinerend, boeiend en kan vooral zeer heftig zijn.

      Lees eens de theorie van Caspar Pompe (passende naam voor iemand die met water bezig is ) LINKJE
      Akkoord Geert, dat was weer lachen geblazen voor de ingenieurs. Maar in mijn link gaat het om een speciale vorm van fotografie ( hoewel niet gezegd wordt dewelke ) en daarom zou je je eens moeten verdiepen in Kirlian fotografie.

      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: Vaagweg verwant met Kirlian fotografie, en fascinerend.

        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Akkoord Geert, dat was weer lachen geblazen voor de ingenieurs. Maar in mijn link gaat het om een speciale vorm van fotografie ( hoewel niet gezegd wordt dewelke ) en daarom zou je je eens moeten verdiepen in Kirlian fotografie.

        Walter
        Weet ik Walter, toevallig heb ik enkele dagen geleden nog wat gelezen over Kirlian fotografie.
        Werd vroeger meestal uitgevoerd rechtstreeks op fotopapier als ik het goed begrijp.
        Zo een Hf hoogspanningsbronnen kan je met massa's vinden, maar weet dan wel waar je mee bezig bent, kan levensgevaarlijk zijn, en om daar digitale opnames van te maken..........
        Ik vrees ervoor dat er op die momenten nogal wat statische electriciteit aanwezig is.
        Kortom, ik vind het nogal gevaarlijk voor mens en toestel misschien ongegrond als je opstelling goed geaard is, maar voorlopig weet ik er nog te weinig van af.
        Ik heb bij het meten op zo een Hf bron van 700 watt eens een dure Fluke opgeblazen, en dat toen ik er met mijn meetpen nog helemaal niet tegen geweest ben, het was helemaal niet de bedoeling om op die klem te gaan meten, want ik wist het, maar op een paar cm aftand had ik een overslag, en het was prijs.
        Die hoogspanning wekken ze op met natuurlijk een hoogspanningstransfo, en maken er Hf van met een hoogspanningscondensator en een hoogspanningsdiode.
        Ieder huisgezin heeft er zonder dat ze het zelf beseffen wel een in huis Walter
        Last edited by Guest42; 29 april 2014, 07:08.

        Comment


        • #5
          Re: Vaagweg verwant met Kirlian fotografie, en fascinerend.

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Akkoord Geert, dat was weer lachen geblazen voor de ingenieurs.
          Walter
          Feit is dat die Hollander in dat filmpje niet kan praten Walter, maar wat mij wel doet twijfelen, is zijn bewering dat je met waterstof en zuurstof te verbranden materialen kan laten smelten op hun eigen smeltpunt, en zo bepaalde materialen van een totaal verschillende soort aan elkaar zou kunnen smelten.
          Ik heb ooit een nagel zien branden als een lucifer in zuivere zuurstof, vandaar dat ik toch twijfel dat daar misschien wel iets mee te doen valt ???
          Hij maakt zich wel mooi belachelijk bij dat brommertje, als hij met zijn vinger de uitlaat aanwijst en over het spruitstuk praat.....
          Maar daar tegenover (en als het klopt) vind ik wat hij zegt over de ontbrandingssnelheid van waterstof tegenover benzine wel boeiend, als dat klopt, en je wil een verbrandingsmotor laten draaien op waterstof, dan komt er wel wat meer bij kijken dan een motor op lpg laten draaien.

          Comment


          • #6
            Re: Vaagweg verwant met Kirlian fotografie, en fascinerend.

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Feit is dat die Hollander in dat filmpje niet kan praten Walter, maar wat mij wel doet twijfelen, is zijn bewering dat je met waterstof en zuurstof te verbranden materialen kan laten smelten op hun eigen smeltpunt, en zo bepaalde materialen van een totaal verschillende soort aan elkaar zou kunnen smelten.
            Ik heb ooit een nagel zien branden als een lucifer in zuivere zuurstof, vandaar dat ik toch twijfel dat daar misschien wel iets mee te doen valt ???
            Hij maakt zich wel mooi belachelijk bij dat brommertje, als hij met zijn vinger de uitlaat aanwijst en over het spruitstuk praat.....
            Maar daar tegenover (en als het klopt) vind ik wat hij zegt over de ontbrandingssnelheid van waterstof tegenover benzine wel boeiend, als dat klopt, en je wil een verbrandingsmotor laten draaien op waterstof, dan komt er wel wat meer bij kijken dan een motor op lpg laten draaien.
            Ja maar Geert, ondermeer BMW had toch al in de jaren 80 proefmodellen van verbrandingsmotoren die draaiden op waterstofgas? Meer vermogen en koppel bij dezelfde cilinderinhoud dan bij de benzine evenknieën. Als leek volg ik alleen maar de lachers vanwege die eeuwige wet van de thermodynamica, hij zou er dus eerst op zijn minst evenveel energie moeten insteken onder de vorm van elektriciteit, als wat hij er daarna zou kunnen uithalen via dat verbrandingsmotortje. Of anders gezegd: het idee om tankstations om te bouwen zodat je daar in de toekomst vloeibaar hydrogenium zou kunnen tanken, werd verlaten, niet alleen om veiligheidsredenen, maar ook om de kost die het maken en opslaan van zoveel vloeibaar waterstof met zich zou brengen. Of nog anders gezegd, dat brommertje reed wel degelijk op waterstofgas, weliswaar zonder energievoordeel maar, afhankelijk van hoe de benodigde elektriciteit werd opgewekt om in de batterij van de brommer te steken, misschien wel een milieu voordeel.

            Walter
            D850

            Comment

            Working...
            X