Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Electrabel charme offensief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Electrabel charme offensief

    Juist een telefoontje gekregen van Electrabel met de melding dat ze nu terug de goedkoopste energieleverancier zijn, dat wij als oud Electralbel klant van een korting van 25 % (!!) kunnen genieten, en dat er morgen een adviseur zou langskomen om eens alles duidelijk uit de doeken te doen. Ik heb het aanbod resoluut afgewezen.
    Ik heb dan direct de test gedaan bij Vreg, waaruit blijkt dat ze NIET de goedkoopste zijn voor mij voor het ogenblik.
    Op de vraag waar die korting van 25 % op gegeven werd en voor hoelang.......kwam geen antwoord, dat zou de bezoekende adviseur wel uitleggen.
    Bij ons zal die haring alvast niet braden.
    Ze hebben ons bijna 40 jaar lang vééél te veel aangerekend, door het feit dat er andere spelers op de markt kwamen werden ze plots de duurste van allemaal en verloren een pak klanten.
    Nu de hetze een beetje geluwd is proberen ze hun verloren klanten op deze manier terug te winnen........
    Mij niet gezien.
    Groetjes
    Last edited by Guest17; 28 april 2014, 10:40.

  • #2
    Re: Electrabel charme offensief

    Moderator Note: Dubbeltje verwijderd.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Electrabel charme offensief

      Ik bekijk elk jaar op basis van ons verbruik op de site van de VREG wat voor ons het voordeligst en dan ga ik daar een contract aan. De markt volop laten spelen. En hoewel ik akkoord ben met je stelling dat Electrabel ons allen decennialang veel te veel heeft doen betalen, dat wil niet zeggen dat ik van plan ben om dat ik de toekomst opnieuw te doen bij een ander. Dus als blijkt dat Electrabel voor ons gezin volgend jaar de goedkoopste is (en dan mag dat gerust zijn 'dankzij' een commerciële korting van weet ik veel hoeveel procent), dan hebben ze mij weer als klant. En als ze het jaar daarop weer met mijn tingeling rammelen, zijn ze me weer kwijt .

      Voorlopig al een drietal jaar bij Essent.

      Comment


      • #4
        Re: Electrabel charme offensief

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Juist een telefoontje gekregen van Electrabel met de melding dat ze nu terug de goedkoopste energieleverancier zijn,
        Een paar weken terug kwam er iemand aan de deur die beweerde van Electrabel te zijn. Hij wou ons energie verbruik eens bekijken omdat ze een aantrekkelijk tarief hadden dat bij de goedkoopste was. Hij was verwonderd dat we "geen interesse hadden" zonder het aanbod eens te bekijken. Ik heb gewoon gezegd dat een ezel zich geen twee keer aan dezelfde steen stoot en dat ze na al die jaren te hoge bedragen aan te rekenen zelfs geen kans meer maakten mochten ze nu ineens toch de goedkoopste zijn.

        Een dag later telefoon van Electrabel (geen idee of er al gegevens doorgegeven waren) met weer dezelfde voorstellen. Dus zelfde antwoord... dat ze absoluut geen kans maken. En dan verwonderd zijn ook...
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Electrabel charme offensief

          gewoon zelf een beetje op je stroomverbruik letten, levert nog het meeste op.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Electrabel charme offensief

            Ik ken geen enkele maatschappij die automatisch het goedkoopste tarief uit zijn aanbod jaarlijks aanbiedt. Dat geldt voor internet, kabel, GSM, elektriciteit, gas, ...
            Ik vraag al meer dan 10 jaar aan mijn elektriciteitsaanbieder ongeveer jaarlijks om me hun goedkoopste aanbod te doen. Meestal is dat goedkoper dan wat op de vreg wordt aangegeven. Ik zit trouwens bij een van de "duurdere" aanbieders (Luminus). Volgens die site zou ik telkens een 35€ goedkoper kunnen gediend zijn, maar als ik dan de jaarlijkse afrekening bekijk dan is het quasi altijd goedkoper bij die "dure" aanbieder. De enige uitzondering was vorig jaar, maar daar hadden ze (jammer genoeg ???) een uitleg voor.

            Persoonlijk vind ik dat je best zorgt als consument dat je zelf een beetje uit je doppen kijkt. Die maatschappijen zullen het niet voor jou doen. Eigenlijk zouden ze dat moeten doen, maar helaas...
            Als morgen Electrabel zou goedkoper zijn, dan zou ik ook overschakelen, maar helaas voor hen geraken ze daar niet...

            Hier heb ik vroeger heel verbaast zitten lezen over sommigen gezinnen die prijsverschillen konden halen van ettelijke 100-den €'s op jaarbasis. Door gewoon de vraag te stellen, kon je dat vermijden. Die grote verschillen kon je enkel halen als je nog een standaardcontract had, maar je kon dat dus al bijna een 10 jaar oplossen door een beter contract te vragen.
            Daarnaast : al die leveranciers zijn in hetzelfde bedje ziek. Dat het enkel Electrabel was is behoorlijk twijfelachtig...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Electrabel charme offensief

              Een adviseur moet langskomen om een prijs te kunnen geven?
              Tenzij je thuis een industriële site hebt snap ik niet welk nut dit kan hebben.
              Zeker van dat het geen valse medewerker was?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Electrabel charme offensief

                Electrabel zijn echte loosers.
                Enkele dagen geleden kregen wij een brief in de bus dat ze ons terug wilden als leverantier voor elek en gas en dat (wij betalen nu 100 euro per maand) we hetzelfde gingen krijgen voor 85 euro per maand (kleine lettertjes, aanbod geldig gedurende 6 maand)

                Ik kom een vriend tegen die een brief van electrabel in de hand had en ik zeg em ewel, doen ze jou ook dat voorstel van 85 euro?
                OOOOO Jawel, ook voor 85 euro per maand en nu betaald hij 140 euro per maand en is al bij electrabel !!!

                Ze hebben de mensen jaren voor de zot gehouden en komen hier niet meer binnen! Ik betaal nog liever de helft meer op een ander.
                Blijkbaar proberen ze de oude trucken nog eens opnieuw maar hier zal die vis niet bakken, buiten ermee!

                Comment


                • #9
                  Re: Electrabel charme offensief

                  Zouden ze er ook bij vertellen dat die BTW op electriciteit sinds deze maand met 15% gezakt is (van 21 naar 6%) ? Alleen daardoor doe ik nu een 120€ winst per jaar.
                  Dat dat voornamelijk bedoeld is om de indexaanpassing uit te stellen zullen we maar voor ons houden...
                  Ik betaal nu dus een goeie 70€/maand en als ik die Vreg mag geloven kan ik moeilijk nog veel winst maken (voor een 30€/jaar doe ik niet de moeite om te veranderen).
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Electrabel charme offensief

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Zouden ze er ook bij vertellen dat die BTW op electriciteit sinds deze maand met 15% gezakt is (van 21 naar 6%) ? Alleen daardoor doe ik nu een 120€ winst per jaar.
                    Dat dat voornamelijk bedoeld is om de indexaanpassing uit te stellen zullen we maar voor ons houden...
                    Ik betaal nu dus een goeie 70€/maand en als ik die Vreg mag geloven kan ik moeilijk nog veel winst maken (voor een 30€/jaar doe ik niet de moeite om te veranderen).
                    Winst polleke?
                    Ik betaal nu 10 euro meer per maand: totaal 171,70 per 2 maanden.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Electrabel charme offensief

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Ze hebben de mensen jaren voor de zot gehouden en komen hier niet meer binnen! Ik betaal nog liever de helft meer op een ander.
                      Er al eens bij stilgestaan dat het jaaaaaaren geduurd heeft vooraleer "de verbruiker" min of meer wakker werd en er noemenswaardig overgestapt werd van leverancier ?
                      Net zoals het jaaaaaaren duurde eer bij GSM "de verbruiker" begon te beseffen dat er nog iets buiten Proximus bestond.
                      Bij banken is het nu nog altijd zo: de grootste massa spaargeld zit nog altijd bij de historische marktleider, die we met zijn allen in 2008 mochten gaan redden. Waarom zou een bank dus méér interest gaan geven, als ze door de tarieven te verlagen (en de bijdragen te verhogen), nauwelijks een klant verliest ?

                      Waarom zou dan een bedrijf zoals Electrabel jaren aan een stuk goedkopere tarieven gaan aanrekenen als zijn klanten toch netjes bleven ? Misschien moet je vooral kwaad zijn op jezelf ?
                      Belgen zijn nu eenmaal hondstrouw en zéér inert om te veranderen van leverancier van nutsvoorzieningen.
                      Persoonlijk laat ik de concurrentie al sinds 1991 spelen bij banken (sinds de groten gingen geld vragen om iets met mijn geld te doen) en voor GSM durf ik nu en dan eens andere oorden opzoeken.
                      Last edited by nete; 29 april 2014, 07:55.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Electrabel charme offensief

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Er al eens bij stilgestaan dat het jaaaaaaren geduurd heeft vooraleer "de verbruiker" min of meer wakker werd en er noemenswaardig overgestapt werd van leverancier ?
                        Net zoals het jaaaaaaren duurde eer bij GSM "de verbruiker" begon te beseffen dat er nog iets buiten Proximus bestond.
                        Bij banken is het nu nog altijd zo: de grootste massa spaargeld zit nog altijd bij de historische marktleider, die we met zijn allen in 2008 mochten gaan redden. Waarom zou een bank dus méér interest gaan geven, als ze door de tarieven te verlagen (en de bijdragen te verhogen), nauwelijks een klant verliest ?

                        Waarom zou dan een bedrijf zoals Electrabel jaren aan een stuk goedkopere tarieven gaan aanrekenen als zijn klanten toch netjes bleven ? Misschien moet je vooral kwaad zijn op jezelf ?
                        Belgen zijn nu eenmaal hondstrouw en zéér inert om te veranderen van leverancier van nutsvoorzieningen.
                        Persoonlijk laat ik de concurrentie al sinds 1991 spelen bij banken (sinds de groten gingen geld vragen om iets met mijn geld te doen) en voor GSM durf ik nu en dan eens andere oorden opzoeken.
                        Waar kon je toen naartoe buiten Electrabel ?
                        Ik zou nu ook bij het veranderen van energieleverancier zo'n 50 euro per jaar minder betalen, maar waarom moet je altijd en overal het onderste uit de kan willen halen.
                        Eens een terrasje doen met een paar vrienden en je bent zo 50 euro kwijt, maar daar malen we niet om.
                        Ik kon bvb. mijn nieuwe laptop ook zo'n 100 euro goedkoper aankopen dan wat ik nu betaal......maar dan zonder enige service (pakje aan deur en gedaan).....voor wat hoort wat zeker.
                        Een mens moet ook nu en dan eens tevreden kunnen zijn met iets, anders loop je voor de rest van je dagen gefrustreerd rond....en of dat gezond is.... misschien kost het dan uiteindelijk nog een veelvoud van die 50 euro / jaar.
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Electrabel charme offensief

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Waar kon je toen naartoe buiten Electrabel ?
                          Ik zou nu ook bij het veranderen van energieleverancier zo'n 50 euro per jaar minder betalen, maar waarom moet je altijd en overal het onderste uit de kan willen halen.
                          Eens een terrasje doen met een paar vrienden en je bent zo 50 euro kwijt, maar daar malen we niet om.
                          Ik kon bvb. mijn nieuwe laptop ook zo'n 100 euro goedkoper aankopen dan wat ik nu betaal......maar dan zonder enige service (pakje aan deur en gedaan).....voor wat hoort wat zeker.
                          Een mens moet ook nu en dan eens tevreden kunnen zijn met iets, anders loop je voor de rest van je dagen gefrustreerd rond....en of dat gezond is.... misschien kost het dan uiteindelijk nog een veelvoud van die 50 euro / jaar.
                          Groetjes
                          Goed punt, er is inderdaad meer dan de prijs.
                          Het complete plaatje moet kloppen, en dan hoeft het inderdaad niet de absoluut goedkoopste te zijn.

                          Wat ben je met een GSM ABO bij de goedkoopste als je netwerk constant uitvalt...

                          Feit is natuurlijk dat er niets meer lijkt op een kWh dan een andere kWh. Als ze dan eindeloos beginnen te discussiëren of niet reageren omdat ze ten onrechte kosten aanrekenen, dan ben ik weg natuurlijk.

                          Nu, ik kan het ook krijgen van mensen die eindeloos klagen over Telenet of Belgacom en dan toch gewoon klant blijven, maar ondertussen alle fora en faceboekgroepen vol zetten met "azijnreacties". Als je niet tevreden bent, stap dan over hé.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Electrabel charme offensief

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Waar kon je toen naartoe buiten Electrabel ?
                            Dit lees ik op mijnenergie.be:

                            Sinds 1 juni 2003 is de elektriciteit- en gasmarkt volledig vrijgemaakt in Vlaanderen en sinds 1 januari 2007 in hele België (Wallonië, Vlaanderen en Brussel).
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Electrabel charme offensief

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Dit lees ik op mijnenergie.be:

                              Sinds 1 juni 2003 is de elektriciteit- en gasmarkt volledig vrijgemaakt in Vlaanderen en sinds 1 januari 2007 in hele België (Wallonië, Vlaanderen en Brussel).
                              Oeps, dan heb ik mij vergist. De energiemarkt is dan reeds 11 jaar vrij dus.
                              In plaats van 40 jaar (zie mijn openingspost), hebben ze mij dan "slechts" 29 jaar gepluimd.
                              Bedankt om mij er op te wijzen nete .
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X