Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Live view canon eos 550d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Live view canon eos 550d

    Beste

    ik heb gehoord en gelezen dat je de live view moet gebruiken bij landschapsfotografie.

    ik wens dit hier te proberen, maar terwijl ik bv. nog bezig ben slaat de live view al uit naar de normale stand.

    hoe kan ik dit verlengen? of is dit niet mogelijk??

    ik werk met de eos 550d van canon, en heb ik bekeken in de handleiding enz maar vind het echt niet

    iemand een idee als je dit kan aanpassen?

    thx
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Live view canon eos 550d

    Waarom zou je niet gewoon door de zoeker kunnen kijken tijdens het maken van landschapsfoto's?
    Vroeger hadden ze geen schermpje op de achterkant van de camera, en toen maakten ze toch ook landschapsfoto's...

    De live view gebruik ik zelden, als ik die al gebruik dan is het om op heel kleine statische onderwerpen zo correct mogelijk scherp te stellen, maar dat gaat over minder dan 1% van de foto's die ik maak.
    Ik kijk veel liever door de zoeker.

    Dat de camera zelf de live view uitschakelt na een tijdje is omdat het stroomverbruik tijdens live view veel hoger is dan wanneer je de zoeker gebruikt.
    Het is dus vooral om de accu te sparen, maar in de cameramenu's kan je die tijd waarschijnlijk wel verlengen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Live view canon eos 550d

      Moderator Note: Verplaatst van Tips & trucs naar Camera's, waar deze vraag beter thuishoort
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Live view canon eos 550d

        Je hebt de live view zeker niet nodig bij landschapsfotografie, integendeel! In Live view werkt het AF systeem altijd trager. De zoeker is zeker aan te raden!
        Ik gebruik eigenlijk nooit de live view, behalve bij het filmen natuurlijk

        Comment


        • #5
          Re: Live view canon eos 550d

          Goeie pogingen, maar nog altijd geen antwoord op vraag van TS.
          Zelf geef ik de mensen die reageren gelijk, met dien verstande dat ik ook wel eens LiveView gebruik op mijn 7D, en wel voor avondfotografie. En met de 7D, zonder extra batterijen (bv in een grip), kan dat vlotjes.

          Omdat ikzelf dusgeen last heb van het probleem dat TS meldt: is er iemand met een 550D die iets zinnigs zou kunnen vertellen over het gebruik van LiveView?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Live view canon eos 550d

            blz. 112 van de gebruikshandleiding : http://files.canon-europe.com/files/...HG_NL_Flat.pdf

            Je kan live view instellen om tot 30 minuten lang te gebruiken, dan sluit het toch off, ook al staat autopower op off.

            Je kan ook de lichtmeting langer laten werken.

            Comment


            • #7
              Re: Live view canon eos 550d

              Voila, sé!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X