Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alternatieve lenzen voor canon G3 / G5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alternatieve lenzen voor canon G3 / G5

    Ik wil graag een makro, tele en groothoek aanschaffen voor mijn G5, maar de prijs van dit alles doet me twijfelen.
    Ik vond op de website lensmateonline.com alternatieve lenzen die heel wat minder kosten.
    1) Wat moet ik verwachten van de 52 mm adapter van lensmate, de tele van Kenko KNT-20 2X, de groothoek Tiffen MegaPlus Wide Angle .75x ?
    2) Ik zie dat de diameter van de Kenko en Tiffen lenzen beide 67 mm is. Is dat interessant om later filters op te plaatsen ?
    3) Iemand ervaring met de betrouwbaarheid van lensmateonline ? Moet ik nog op invoerrechten rekenen ?

    Sorry als mijn vraag wat amateuristisch gesteld is, ik ben dan ook een vakantiefotograafke.

    Wim
    Wim

  • #2
    1) Die adapter zal wel OK zijn (is van metaal!), de Kenko en Tiffen-voorzetlenzen hebben niet echt de naam van superscher en supergoed te zijn, maar het hangt er natuurlijk vanaf wat je ermee wil gaan doen. Voor een occasionele foto zal het wel OK zijn...

    2) dat betekent dat je een step-upring nodig zult hebben van 52 naar 67 of van 58 naar 67 afhankelijk van de adapter die je kiest... Maar dat is op zich niet slecht aangezien dat de kans op vingettering vermindert. Voor filters maakt het dan weer minder uit.

    3) lensmateonline ken ik van naam, maar nog nooit iets bij besteld...

    Alle vragen zijn hier welkom
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      De originele van Canon man op en top OK
      Wilt ge kwaliteit dan betaald ge kwaliteit, ik heb ook getwijfeld maar heb er toch geen spijt van
      CANON G5: Speedlite 420ex: Manfrotto 390.
      Lenzen: Groothoek - Tele - Macro

      Comment


      • #4
        je hebt mail,efkens lezen
        EFL

        Comment


        • #5