Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke systeemcamera? FujiFilm Fine Pix A1, Sony A300 of Nex 5T

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke systeemcamera? FujiFilm Fine Pix A1, Sony A300 of Nex 5T

    Momenteel heb ik een Panasonic Lumix FZ28. Ben hier tevreden over de kwaliteit van de foto's buiten met voldoende licht. Meestal trek ik foto's op vakantie of bij uitstappen. Ik denk over te schakelen op een systeemcamera maar weet niet goed welke te kiezen. Ik heb hiervoor een budget van maximaal 600 euro. Op vakantie zijn het meestal foto's op het strand, ik doe aan kitesurfen dus wil hiervan actiefoto's (en filmpjes) maken.
    Daarnaast maak ik graag portretten. Heb niet veel kennis van fotografie dus zoek een toestel met goede auto settings of goede programma's voor mijn interesse.
    Ik zag een promotie van een Fuji A1 met standaard lens(16-50) en zoom (50-230) voor 499 euro. Zou dit iets voor mij kunnen zijn of geef ik beter wat meer uit voor een Sony Nex met standaard lens en koop ik later een andere zoom?
    Zijn er voor wat ik wil misschien andere goede opties?

  • #2
    Re: welke systeemcamera? FujiFilm Fine Pix A1, Sony A300 of Nex 5T

    Een systeemcamera kopen om foto's te maken in de stand AUTO, is hetzelfde als een Ferrari kopen om naar de Aldi te rijden.
    Ik denk dat je beter af bent met een goede bridgecamera. Eenvoudig te bedienen, geen last van stof op de sensor, prima HD filmkwaliteit enz.
    In de onderstaande link vind je een ruime keuze tussen 200 en 1000€, al iets kwalitatiever dan je FZ28. Voor vakantiekiekjes gebruik ik de goedkope Nikon P520 en ben daar ruim tevreden over, alhoewel zijn maximum opening niet f2.8 blijft zoals bij de concurrenten.
    Wat de Sony A300 in je rijtje doet, is mij een raadsel. Dat is een 10Mp DSLR van 5 jaar oud. Bedoel je misschien de A6000 ?

    The Best Bridge Camera of 2016 – our pick of the very best bridge cameras currently on the market
    Last edited by notex; 27 april 2014, 23:59.

    Comment


    • #3
      Re: welke systeemcamera? FujiFilm Fine Pix A1, Sony A300 of Nex 5T

      De beste toestellen met automaat vindt je bij Panasonic, ze werken snel en hebben doorgaans ook een goede video kwaliteit. Bij de systeemcamera's heb je de Lumix GF6 en G6; bij de bridge cameras kan je eens
      de FZ200 bekijken.
      Rudi
      Last edited by rudimaes; 28 april 2014, 07:22.

      Comment


      • #4
        Re: welke systeemcamera? FujiFilm Fine Pix A1, Sony A300 of Nex 5T

        De Sony A6000 is ideaal voor actiefoto's en heeft nog eens goede video. Als lens heb je de 18-200 van Sony of Tamron. Of je kan voor de 16-50 + 55-210 gaan. En voor portretten kan je de 55-210 ook gebruiken. De Sony 50/1.8 is hiervoor beter geschikt vanwege de F1.8 voor een mooie onscherpe achtergrond. Maar als je de 55-210 ergens tussen 100 en 200mm gebruikt kan je ook al een mooie bokeh verkrijgen, zelfs op F5.6.

        Maar ik vrees dat je er met 600€ niet gaat komen.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: welke systeemcamera? FujiFilm Fine Pix A1, Sony A300 of Nex 5T

          meestal foto's op het strand, ik doe aan kitesurfen dus wil hiervan actiefoto's (en filmpjes) maken.
          Geen idee welke je aanraden, maar zou je dan niet eerder naar een (spat)waterdichte camera gaan? Lenzen vervangen op het strand is niet mijn favoriete bezigheid.

          Een systeemcamera kopen om foto's te maken in de stand AUTO, is hetzelfde als een Ferrari kopen om naar de Aldi te rijden.
          Eerder een Alfa en denken dat het een Ferrari is

          Comment

          Working...
          X