Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera d800 van nikon.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera d800 van nikon.

    Na een verrassende telefoon van de eigenaar van een fotografie winkel, die bevestigde dat volgende week de nikon d800 binnenkomt, zonder dat ik er van af wist, heb ik er een beetje schrik af. Mijn man heeft mij willen verrassen, maar had niet verwacht dat de winkel mij zou opbellen. Ik ben tenslotte maar een amateur. Vindt het wel lief, maar ik zou niet weten welke lens ik er het best zou voor aanschaffen. Ik heb al een nikon d5000 en nikon d5100 met daarbij de standaardlenzen en nog een nikon micro 105 mm 2.8, een nikon 50 mm 1.4 g, een sigma 150 -500 mm en een tamron 18-270 3.5-6.3 die vervolgend mijn favoriete lens is. Maar bij opzoeking denk ik dat ik deze niet zal kunnen gebruiken bij de d800 . Mijn vraag naar jullie toe is eigenlijk welke lens die er dicht tegenaan past voor de nikon d800

    Graag uw hulp hierbij...

  • #2
    Re: Camera d800 van nikon.

    Geen paniek. Je kan al je lenzen nog op de D800 gebruiken.
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

    Comment


    • #3
      Re: Camera d800 van nikon.

      De Nikon 50mm 1.4G, Micro 105mm 2.8 en Sigma 150-500 werken perfect op D800.
      De tamron 18-270 3.5 - 6.3 is een lens voor DX camera's. Ze werkt op de D800 maar de D800 zal in DX modus werken, m.a.w. je zal ongeveer 16 MP gebruiken i.p.v. 36 MP.
      De beeldcirkel van die lens is gemaakt voor een DX sensor, ze is te klein voor een FX sensor. Misschien in de breedhoekstand kan je proberen in FX mode en valt daar de vignetering nog mee. Dat weet ik niet bij die lens.
      Ik weet niet of bij een Tamron DX lens de D800 automtisch naar DX modus gaat als dit in het menu zo is ingesteld.

      Comment


      • #4
        Re: Camera d800 van nikon.