Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera d800 van nikon.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera d800 van nikon.

    Na een verrassende telefoon van de eigenaar van een fotografie winkel, die bevestigde dat volgende week de nikon d800 binnenkomt, zonder dat ik er van af wist, heb ik er een beetje schrik af. Mijn man heeft mij willen verrassen, maar had niet verwacht dat de winkel mij zou opbellen. Ik ben tenslotte maar een amateur. Vindt het wel lief, maar ik zou niet weten welke lens ik er het best zou voor aanschaffen. Ik heb al een nikon d5000 en nikon d5100 met daarbij de standaardlenzen en nog een nikon micro 105 mm 2.8, een nikon 50 mm 1.4 g, een sigma 150 -500 mm en een tamron 18-270 3.5-6.3 die vervolgend mijn favoriete lens is. Maar bij opzoeking denk ik dat ik deze niet zal kunnen gebruiken bij de d800 . Mijn vraag naar jullie toe is eigenlijk welke lens die er dicht tegenaan past voor de nikon d800

    Graag uw hulp hierbij...

  • #2
    Re: Camera d800 van nikon.

    Geen paniek. Je kan al je lenzen nog op de D800 gebruiken.
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

    Comment


    • #3
      Re: Camera d800 van nikon.

      De Nikon 50mm 1.4G, Micro 105mm 2.8 en Sigma 150-500 werken perfect op D800.
      De tamron 18-270 3.5 - 6.3 is een lens voor DX camera's. Ze werkt op de D800 maar de D800 zal in DX modus werken, m.a.w. je zal ongeveer 16 MP gebruiken i.p.v. 36 MP.
      De beeldcirkel van die lens is gemaakt voor een DX sensor, ze is te klein voor een FX sensor. Misschien in de breedhoekstand kan je proberen in FX mode en valt daar de vignetering nog mee. Dat weet ik niet bij die lens.
      Ik weet niet of bij een Tamron DX lens de D800 automtisch naar DX modus gaat als dit in het menu zo is ingesteld.

      Comment


      • #4
        Re: Camera d800 van nikon.

        Ik gebruik de 50mm 1.4 bijna constant. Een klein, handig en lichtgevoelig lensje dat zelden verwijderd wordt.
        Het hoog aantal pixels laat toe om gemakkelijker te croppen. Anderzijds heb ik de indruk dat dergelijk aantal pixels een hogere sluitersnelheid vraagt om bewegingsonscherpte te vermijden maar dat kan ook aan mijn leeftijd liggen.

        mvg
        Patric

        Comment


        • #5
          Re: Camera d800 van nikon.

          Bedankt voor de reacties, maar had dan voor de nikon D800 graag een lens gehad die dicht aanleunde naar mijn tamron. Eender welk merk, maar zou graag toch wat aan een haalbaar budget willen denken.

          Comment


          • #6
            Re: Camera d800 van nikon.

            Niet over twijfelen : de Nikkor 28-300 is in dat geval de beste keuze.
            BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

            Comment


            • #7
              Re: Camera d800 van nikon.

              Bedankt, toch al iets om naar uit te kijken. Hopelijk is hij dan ook goed

              Comment


              • #8
                Re: Camera d800 van nikon.

                Oorspronkelijk geplaatst door Berendina Bekijk bericht
                Bedankt, toch al iets om naar uit te kijken. Hopelijk is hij dan ook goed
                De 28-300mm van Nikon is inderdaad dé vervanger voor je Tamron. Ik heb zelf dat objectief, en het staat 80% van de tijd op mijn D800E. Ik ben er zeer tevreden van. Je moet natuurlijk de beperkingen kennen, die deze zijn van alle superzooms: nogal wat vervorming ( tonvormig of speldenkussenvormig naargelang de zoomstand ) en serieuze randonscherpte. In het centrum echter goed scherp, soms dat van een goede prime benaderend. Objectief zelf is erg robuust gebouwd en is dan ook van een betere kwaliteit dan de DX superzooms. Bij 300mm en op de kortste scherpstel afstand, levert deze lens zelfs een mooie bokeh, anders dan wat men zou denken van een superzoom. In sommige reviews wordt gehamerd op het feit dat deze lens lijdt aan "focus breathing". Dit houdt in dat bij kortere instelafstanden dan oneindig, in feite niet de volle 300mm gehaald wordt. Dit is eigen aan alle superzooms en heeft voor de rest geen enkele weerslag op de kwaliteit van het beeld. Veel plezier nog met je D800, je zal, ondermeer, versteld staan van het extra detail dat je 105 micro zal weten te genereren. Een toestel kortom dat voor wie graag fotografeert een droom is.






                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Camera d800 van nikon.

                  Bedankt voor de duidelijke uitleg. Is er een oplossing voor deze vervormingen, of hoe je deze zoveel mogellijk kan vermijden? Het zal toch wel deze lens worden. Maar misschien een tip om het beter te doen om deze problemen zo weinig mogellijk te hebben...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera d800 van nikon.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Berendina Bekijk bericht
                    Bedankt voor de duidelijke uitleg. Is er een oplossing voor deze vervormingen, of hoe je deze zoveel mogellijk kan vermijden? Het zal toch wel deze lens worden. Maar misschien een tip om het beter te doen om deze problemen zo weinig mogellijk te hebben...
                    Die vervormingen gaan je nog het meest storen bij architectuur. Het is de prijs die je betaalt voor een lens die je toelaat een gans gebouw te fotograferen en vervolgens ook nog eens heel gedetailleerde opnames te maken van onderdelen van dat gebouw. Met primes zou je al gauw drie lenzen nodig hebben om hetzelfde te doen. Je kunt dus deze vervormingen tijdens het maken van de foto's niet voorkomen, maar er bestaat zoiets als fotoshop ( of andere goede beeldbewerkingssoftware ) waarmee je desgewenst ruim 90% van die vervormingen in een oogwenk wegwerkt.

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera d800 van nikon.

                      Bedankt, we zullen wel zien hé. Bedankt voor de tips.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera d800 van nikon.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Berendina Bekijk bericht
                        Bedankt, we zullen wel zien hé. Bedankt voor de tips.
                        Wat je wel kunt doen is alvast in het opnamemenu, de automatische vertekeningscorrectie op "ON" zetten. Geeft je het voordeel dat je jpg's alvast minder tot geen barrel of pincushion vertekening zullen vertonen. En als je de huissoftware Nikon capture NX gebruikt, ook je RAW's niet. Werkt wel alleen met Nikon objectieven.

                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera d800 van nikon.

                          OK, is iets dat ik zeker zal doen. Maar zoals ik heb laten vallen, ik ben maar een groentje. Ik gebruik photoshop cs6, maar waar haal je dan die huissoftware van Nikon? Het zou wel moeten werken op IMac ... Alvast bedankt voor uw geduld bij deze mogellijk onnodige vragen...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera d800 van nikon.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Berendina Bekijk bericht
                            OK, is iets dat ik zeker zal doen. Maar zoals ik heb laten vallen, ik ben maar een groentje. Ik gebruik photoshop cs6, maar waar haal je dan die huissoftware van Nikon? Het zou wel moeten werken op IMac ... Alvast bedankt voor uw geduld bij deze mogellijk onnodige vragen...
                            Hier! Maar je kan hem natuurlijk ook elders kopen, bij camerawinkels. Het werkt wel op Mac, maar ik zou je aanraden het vlug te kopen want er is nieuwe software van Nikon in aantocht die capture NX gaat vervangen en die is bijlange zo goed niet: http://forum.belgiumdigital.com/f21/...-d-481625.html..

                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera d800 van nikon.

                              Bedankt, zal het verder nog uitzoeken, momenteel vindt hij geen verkoopadressen in mijn buurt in een straal van zelfs geen 50 km. Ik probeer het nog..., alvast bedankt.

                              Comment

                              Working...
                              X