Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoofdtelefoon gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoofdtelefoon gezocht

    Mijn in-ear oortjes van Sennheiser zijn na 3 jaar intensief gebruik aan vervanging toe...
    Er komt meer en meer geruis en gekraak voor, dus ik denk dat de kabels hun beste tijd gehad hebben.

    Ik zou als vervanger voor een hoofdtelefoon willen gaan ipv oortjes, daar ik nu niet meer dagelijks het openbaar vervoer neem en het nu vooral voor thuis gebruik is.

    Ik heb al bekeken:
    • Sennheiser Momentum
    • Bose quietcomfort 15
    • Bose AE2


    De momentum en de quietcomfort zitten wel tegen mijn absolute maximumbedrag (300 euro).
    Heeft iemand ervaring met een van deze modellen, of nog andere aanraders?
    Ik luister vooral indie rock, pop-punk, hardcore, soms een streepje metal. Nooit 'tomorrowlandmuziek'.
    Het mag iets kosten, ik heb een hekel aan van die 'blikkerig' klinkende goedkope hoofdtelefoons, maar 300 euro is mijn maximum, liefst iets minder.

    Gr,

    Yannick

  • #2
    Re: Hoofdtelefoon gezocht

    Sennheiser zijn gewoon the best

    Senn

    Comment


    • #3
      Re: Hoofdtelefoon gezocht

      De Beyerdynamic Custom One Pro heeft goede beoordelingen.
      Sony MDR-1R
      Audiotechnica ATH-M50 is ook een goede. Zelf heb ik een Audio-Technica ANC7b met noise cancelling.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Hoofdtelefoon gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
        Sennheiser zijn gewoon the best

        Senn
        What's in a name.
        Sennheiser's zijn heel goed. Je moet wel de juiste types eruit halen. Een HD 598 bvb. ?
        Ik heb ook een HD 449 van Sennheiser. Die is heeel goed.
        Maar als mijn vrouw piano speelt en ik monteer een video heb ik liever de Audio-Technica ANC7b.
        Last edited by Skitch; 25 april 2014, 18:40.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Hoofdtelefoon gezocht

          Denon, ook niet slecht, keuze genoeg. http://www.bekafun.com/nl/products/k.../Headphones/12

          Eens bellen naar Koen Bekaert, hij zal je precies zeggen wat het beste is voor U.

          Comment


          • #6
            Re: Hoofdtelefoon gezocht

            Ik heb een Sennheiser HD595 die ik hoofdzakelijk gebruik als ik op de digitale piano speel... zeer natuurgetrouw geluid.
            Senn

            Comment


            • #7
              Re: Hoofdtelefoon gezocht

              Als eens naar AKG gekeken? Voor mij gaat er niets boven de K240DF. (nu is dat de K240 Studio of MkII) Moet je op de AKG website bij de professionele modellen zoeken. Draagcomfort is zo goed dat ik er al mee in slaap gevallen ben.

              Comment


              • #8
                Re: Hoofdtelefoon gezocht

                Bedankt voor alle tips, misschien ook nog even vermelden dat ik liefst een niet té groot model wil.
                Ik heb nog al een klein hoofd, en ook zal ik hem soms nog wel gebruiken op de trein of elders onderweg, en dan vind ik zo'n kanjer ding op je hoofd er maar raar uitzien

                Comment


                • #9
                  Re: Hoofdtelefoon gezocht

                  Bij coolblue staat momenteel een AKG K495 NC hoofdtelefoon in de promo, 199 ipv 299 euro, ik ben geen fan van shoppen bij zo'n keten, maar dit is toch wel een serieus prijsverschil en dit model krijgt vrij goede beoordelingen...
                  Heeft ook actieve Noise-cancelling.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoofdtelefoon gezocht

                    Zelf gebruik ik de Bose AE2W(249 € bij Mediamarkt). Die kan zowel draadloos (bluetooth), als met kabel worden gebruikt.
                    Hij is licht en niet te groot, kan gemakkelijk lange tijd worden gedragen.
                    Zeer goede geluidskwaliteit. (maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur)
                    Rudi
                    Last edited by rudimaes; 26 april 2014, 08:43.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoofdtelefoon gezocht

                      Als je niet buitenkomt met je hoofdtelefoon, zou ik van de actieve noise canceling toestellen wegblijven.
                      De Sennheiser is een hele goeie en een hele mooie, zeker een goede keus.
                      Als je audio bron een iPod is, zou je zeker baat hebben bij een dedicated hoofdtelefoon-versterker zoals een Fiio E7.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoofdtelefoon gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                        Als je niet buitenkomt met je hoofdtelefoon, zou ik van de actieve noise canceling toestellen wegblijven.
                        De Sennheiser is een hele goeie en een hele mooie, zeker een goede keus.
                        Als je audio bron een iPod is, zou je zeker baat hebben bij een dedicated hoofdtelefoon-versterker zoals een Fiio E7.
                        Waarom zou je wegblijven van NC? Leek me perfect om in een rumoerige schoolbib me af te zonderen, of wanneer mijn kotbaas zijn kettingzaag weer in gang trekt tijdens de
                        blok

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoofdtelefoon gezocht

                          Ik heb ook lang zitten zoeken naar een degelijke headset. Vereiste voor mij was dat ik die ook op de tv kon aansluiten, en op tablet en pc. Ik ben uitgekomen op de Sony Pulse wireless headset. Vooral de bas is een sterk punt, heeft een pulse systeem en die kan je regelen met een schuivertje op de headset zelf. Ik gebruik die om films te kijken en het geluid is dik in orde. Er zijn verschillende instellingen zoals movie/music/game/racing enz... , ik heb die altijd op movie staan en dat is ideaal voor films en muziek. Qua muziek luister ik vooral house/dance met stevige bassen en hier doet die het echt goed.

                          Aansluiting gebeurt via usb dongle en dit werkt zowel op pc als ps3/ps4. Maar in de usb dongle zit ook een 3.5mm headphone jack, die sluit je aan op je tv koptelefoon uitgang en de usb dongle heeft alleen stroom nodig. De meest nieuwe tv's hebben wel een usb aansluiting en zo kun je dus draadloos luisteren via je tv.

                          Vandaag een winkel binnen gestapt en een uitvoerige uitleg gekregen over de Sennheiser RS170. Maar viel me dik tegen. Afwerking was maar zozo en het geluid komt niet in de buurt vd Sony Pulse, bas ondermaats en weinig dynamiek in het geluid. Een echte afknapper.

                          Een degelijke music player op je tablet/gsm kan ook wonderen doen. Heb Android Music Player gedownload met een equalizer en surround instelling en het geluid is dag en nacht verschil met mijn vorige music player. Het is echt een genot in combinatie met de Sony Pulse die het geluid ook goed kan weergeven. De Pulse functie moet je met mate gebruiken want het kan al snel teveel worden, maar dat kan je snel bijstellen of helemaal uitzetten als je een degelijke music player hebt.

                          Op tablet/gsm aansluiten moet wel via kabel, er zit een 3.5mm ingang op de headset zelf.

                          Batterij gaat 6 uur mee en moet je opladen via mini usb. Dus er is geen docking station bij dit model.
                          Last edited by alex606; 26 april 2014, 21:16.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoofdtelefoon gezocht

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Ik heb ook lang zitten zoeken naar een degelijke headset. Vereiste voor mij was dat ik die ook op de tv kon aansluiten, en op tablet en pc. Ik ben uitgekomen op de Sony Pulse wireless headset. Vooral de bas is een sterk punt, heeft een pulse systeem en die kan je regelen met een schuivertje op de headset zelf. Ik gebruik die om films te kijken en het geluid is dik in orde. Er zijn verschillende instellingen zoals movie/music/game/racing enz... , ik heb die altijd op movie staan en dat is ideaal voor films en muziek. Qua muziek luister ik vooral house/dance met stevige bassen en hier doet die het echt goed.

                            Aansluiting gebeurt via usb dongle en dit werkt zowel op pc als ps3/ps4. Maar in de usb dongle zit ook een 3.5mm headphone jack, die sluit je aan op je tv koptelefoon uitgang en de usb dongle heeft alleen stroom nodig. De meest nieuwe tv's hebben wel een usb aansluiting en zo kun je dus draadloos luisteren via je tv.

                            Vandaag een winkel binnen gestapt en een uitvoerige uitleg gekregen over de Sennheiser RS170. Maar viel me dik tegen. Afwerking was maar zozo en het geluid komt niet in de buurt vd Sony Pulse, bas ondermaats en weinig dynamiek in het geluid. Een echte afknapper.

                            Een degelijke music player op je tablet/gsm kan ook wonderen doen. Heb Android Music Player gedownload met een equalizer en surround instelling en het geluid is dag en nacht verschil met mijn vorige music player. Het is echt een genot in combinatie met de Sony Pulse die het geluid ook goed kan weergeven. De Pulse functie moet je met mate gebruiken want het kan al snel teveel worden, maar dat kan je snel bijstellen of helemaal uitzetten als je een degelijke music player hebt.

                            Op tablet/gsm aansluiten moet wel via kabel, er zit een 3.5mm ingang op de headset zelf.

                            Batterij gaat 6 uur mee en moet je opladen via mini usb. Dus er is geen docking station bij dit model.
                            Ziet er een knap ding uit maar ook zo groot Daar zie ik ma niet meteen mee in het openbaar rondlopen...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoofdtelefoon gezocht

                              Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                              Waarom zou je wegblijven van NC? Leek me perfect om in een rumoerige schoolbib me af te zonderen, of wanneer mijn kotbaas zijn kettingzaag weer in gang trekt tijdens de
                              blok
                              Ik bedoelde: voor binnenskamers gebruik zonder lawaaierige kotbaas, maar inderdaad: daarvoor zijn die dingen heel goed.
                              Ik heb zelf de Bose QC20 NC oortjes en die dingen zijn top, ze creëren een cocon van rust. Alleen: als audio purist kan niks tippen aan een passieve hoofdtelefoon op zijn eigen headphone-amp.

                              Comment

                              Working...
                              X